Budżet uczniowski

Podejmowanie decyzji: "4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota, o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice, jest nie mniejsza niż 1500 zł."

Dodano: 10.04.2021

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Pod koniec stycznia w porozumieniu z Radą Rodziców i Dyrekcją ustaliliśmy budżet Szkolnej Inicjatywy Uczniowskiej. Zadecydowano, iż budżet obejmie kwotę 1500 zł. 25 lutego na spotkaniu Samorządu Uczniowskiego z przewodniczącymi klas przedstawiono szczegółowy terminarz realizacji wyzwania oraz kartę projektu, gotową do wypełnienia przez zainteresowanych uczniów. 11 marca określono dniem, który miał zakończyć czas składania projektów, jednak data ta, po późniejszej dyskusji, została zmodyfikowana. Ostatecznie po ponownym spotkaniu Samorządu, termin przedłużono do 18 marca. W tym dniu odbyło się kolejne spotkanie Samorządu z przedstawicielami klas, na którym przedstawiono zgłoszone projekty oraz ogłoszono termin ostatecznego oddawania głosów. Swój głos można było oddać od 22 do 29 marca poprzez wypełnienie przygotowanego wcześniej formularza. 25 marca na spotkaniu Samorządu ponownie rozesłano link do formularza, obejmującego głosowanie na wybrany przez siebie projekt. Co więcej, głosowanie na Szkolną Inicjatywę Uczniowską poparła Pani Dyrektor naszej szkoły, która zachęciła uczniów do oddawania głosów, poprzez wysłanie do każdego z nich wiadomości na dzienniku elektronicznym.

Do Szkolnej Inicjatywy Uczniowskiej zostały złożone dwa projekty. Pierwszy z nich opracowany przez przedstawicielki klasy 1c nosił nazwę „Miła przerwa na kanapach” i obejmował on zagospodarowanie wolnego miejsca przed szkolną kawiarenką i przystosowanie go do potrzeb uczniów. Drugi projekt o nazwie „Strefa relaksu w bibliotece” opracowany przez przedstawicielkę klasy 2e, miał na celu przekształcenie części szkolnej czytelni w strefę relaksu dla uczniów, spędzających tam przerwy między lekcjami.

1 kwietnia nastąpiło podsumowanie głosowania, a 6 kwietnia na stronie oraz Facebooku szkoły pojawił się post, informujący o jego wynikach. Ostatecznie zwycięską inicjatywą okazała się propozycja złożona przez klasę 1c o nazwie „Miła przerwa na kanapach”, która zyskała poparcie wynoszące 262 głosy. „Strefa w relaksu w czytelni” uzyskała 105 głosów poparcia.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania zaangażowany był Samorząd Uczniowski, przewodniczący klas, dyrekcja naszej szkoły oraz grupy projektowe, reprezentujące klasę 1c i 2e.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Podczas realizowania wyzwania spotkaliśmy się z kilkoma trudnościami. Niełatwym zadaniem okazało się rozbudzenie kreatywności uczniów do stworzenia projektów, których efekty będą spełniać ich potrzeby oraz wskazanie konkretnych rzeczy, które chcieliby oni zmienić w naszej szkole. Kolejną trudnością okazało się stworzenie karty projektu, a tym samym wyszukanie odpowiednich materiałów do jego realizacji i wykorzystanie całego potencjału budżetu. Brak możliwości pójścia do szkoły i wymierzenia konkretnych rzeczy, także przyczynił się do skomplikowania tego zadania. Na końcu odczuliśmy trudność w związku z mobilizacją uczniów do głosowania na wybrany przez siebie projekt.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Jako sukces związany z realizacją wyzwania uznajemy zgłoszenie przez uczniów niezwykle ciekawych i imponujących projektów. Dzięki doskonale opracowanym kartom projektów, zauważyliśmy znaczące zaangażowanie uczniów w realizację swoich pomysłów. Prócz wysiłku włożonego w samo stworzenie projektu, dostrzegliśmy także zaangażowanie w głosowanie na wybraną przez siebie inicjatywę. Na Szkolną Inicjatywę Uczniowską zagłosowało ponad 50% naszej społeczności szkolnej, co jest niezwykle satysfakcjonującym nas wynikiem. Podczas tworzenia karty projektu dostaliśmy sygnał o wielu dyskusjach przeprowadzonych w klasach, co idealnie pokazało otwartość i kreatywność naszych uczniów, co więcej, pomogło im zintegrować się w tych niezwykle trudnych czasach. Dzięki wyzwaniu zdiagnozowaliśmy również potrzeby uczniów, co pomoże nam wyznaczać kolejne cele do zrealizowania w naszej szkole. Jako sukces wyzwania uważamy także udaną współpracę i wsparcie, jakie otrzymaliśmy od Rady Rodziców i Dyrekcji naszej szkoły. Dzięki naszemu zjednoczeniu się, podjęliśmy działania, które niewątpliwie poprawiły jakość życia uczniowskiego w murach naszej szkoły.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze