Wywiad środowiskowy dotyczący oferty kulturalno-sportowej miasta dla młodzieży szkolnej i zainteresowania nią w czasie pandemii
Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-05 22:20
Galeria zdjęć
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Ze względu na pandemię przeprowadzenie ankiety byłoby dla nas najprostszym sposobem wykonania diagnozy. Dlatego pierwotnie próbowałyśmy zbadać nasz temat w inny, choć zbliżony do ankiety, sposób. Dopiero po tym nasza opiekunka zwróciła nam uwagę na możliwość wykorzystania innej metody do realizacji tego wyzwania. Podpowiedź znalazłyśmy w materiałach dla uczestników Szkoły Demokracji do tego obszaru. Po zapoznaniu się z nimi, wybrałyśmy metodę wywiadu, ponieważ w warunkach zdalnych była ona najprostsza.
W naszym badaniu porównałyśmy ofertę ośrodków kultury i sztuki w czasie pandemii i przed nią z korzystaniem z niej przez uczniów i uczennice II LO w czasie i przed pandemią.
Utworzyłyśmy grupę badawczą składającą się z przedstawicieli każdej klasy z każdego rocznika. Przeprowadziłyśmy badanie - wywiady z wybranymi uczennicami i uczniami korzystając z platformy Teams. Następnie przeanalizowałyśmy odpowiedzi uczniów i uczennic na nasze pytania. W kolejnym etapie opracowałyśmy pytania, które chciałyśmy zadać w wywiadzie pracownikom ośrodków kultury i sportu. Wysłałyśmy je mailem do Miejskiego Ośrodka Kultury i Sportu oraz do Powiatowego Centrum Edukacji i Kultury w Oleśnicy.
Niestety, jak wyżej wspomniałyśmy, ze względów pandemicznych, wszystko odbyło się na odległość, w formie mailowej i przez platformę Teams.
Reasumując, przeprowadzone wywiady nasunęły nam na myśl następujący wniosek: oba ośrodki kultury miały ciekawą ofertę dla mieszkańców miasta, zajęcia odbywały się zgodnie z restrykcjami i obostrzeniami rządowymi - jednak nasi koledzy i koleżanki nie korzystali z tej oferty.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowani byli przedstawiciele klas II LO, pracownicy MOKiS-u i PCEiK-u. Jak zawsze dużym wsparciem była dla nas nasza opiekunka, która czuwała nad poprawną realizacją wyzwania.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Jak wcześniej wspomniałyśmy, brak możliwości przeprowadzenia ankiety był dla nas problemem. Później, zorganizowanie grupy, która odpowiedziałaby na nasze pytania w wywiadzie także okazała się wyzwaniem, ponieważ nasi koledzy i koleżanki jak i również i my same coraz częściej jesteśmy zmęczeni panującą sytuacją i tracimy motywację do wielu działań.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Za sukces uważamy dokończenie naszego zadania, z którym miałyśmy spory problem. Usatysfakcjonowały nas również odpowiedzi na pytania, jakie dostałyśmy od ośrodków kultury, były one wyczerpujące i przekazały nam sporo informacji. Cieszymy się też, ponieważ w nasze działania angażują się nasi rówieśnicy, znajdują oni czas i pomagają nam, ich zaangażowanie dodaje nam energii do dalszej realizacji wyzwań.