Przestrzeń dla uczniów
Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-06 08:39
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Stworzyliśmy ankietę, w której zaproponowaliśmy różne formy wyglądu kącika dla uczniów w którym mogli by spędzić i odpocząć w czasie przerw. Uczniowie w ankiecie mogli ocenić dany pomysł w skali od 1 do 10, zostało podanych kilka propozycji. Największą średnią liczbę ocen otrzymał kącik gier. Jednak daliśmy również uczniom pole, aby sami napisali swoje pomysły na zagospodarowanie owej przestrzeni. W większości były to pomysły o kąciku wypoczynku i relaksu, z pufami, kanapami, roślinami oraz półkami z książkami. Stworzyliśmy projekt przedstawiający wygląd tego kącika oraz kosztorys żeby wykazać jak może wyglądać kącik (zdjęcia miejsca na kącik, jego projekt oraz kosztorys znajdują się w załączniku). Zawarliśmy w projekcie wszystkie prośby uczniów oraz dodaliśmy kilka swoich propozycji żeby urozmaicić kącik. Dodaliśmy np. dystrybutor na wodę czy miejsce do ładowania telefonów. Skontaktowaliśmy się z dyrekcją szkoły po przez platformę Microsoft Teams, a kilka dni później poszliśmy do szkoły w celu sprawdzenia miejsca, które wybraliśmy oraz by przedstawić dyrekcji nasze pomysły oraz propozycje uczniów i uczennic. Omówiliśmy z dyrekcją dokładniej każdy temat dotyczący kąciku, ostatecznie dyrektorka z entuzjazmem poparła nasz pomysł. Następnie napisaliśmy list do rady rodziców z prośbą o środki na realizację projektu załączając wcześniej przygotowaną wizualizację i kosztorys. Otrzymaliśmy odpowiedź, w której rada rodziców nie poparła naszego pomysłu ze względu na pandemię. Odpowiedzieliśmy na pismo rodziców, tłumacząc, że widzimy celowość tworzenia kącika w tym roku szkolnym dla przyszłych roczników. Jednak jeszcze nie dostaliśmy finalnej odpowiedzi. Poinformowaliśmy dyrekcję o odmowie ze strony rady rodziców. Pani Dyrektor obiecała częściową pomoc w realizacji projektu ze środków szkolnych oraz że postara się wpłynąć na decyzję rady. (List oraz odpowiedź od rady rodziców znajdują się w załączniku). Obecnie czekamy na finalną odpowiedź od rady rodziców, oraz szukamy odpowiednich mebli do umieszczenia w kąciku po przez kierowanie próśb do rodziców uczniów i uczennic naszej szkoły. Napisaliśmy również pismo do rady osiedla o sfinansowanie naszego kącika oraz umówiliśmy się na spotkanie.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację projektu zaangażowana była administracja i dyrekcja szkoły oraz rada rodziców a także cała społeczność szkolna.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było to, że w trakcie pandemii nie mamy możliwości wejścia do szkoły, przez co realizacja projektu staje się jeszcze trudniejsza, gdyż wszystko robimy online. A także komunikacja jest bardzo spowolniona zarówno z uczniami i uczennicami jak również z dyrekcją i radą rodziców przez co nasze działania i pomysły stają się rzeczywistością w dłuższym czasie niż przez pandemią.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem było duże zaangażowanie uczniów w realizację ankiety oraz pomoc i zaangażowanie dyrekcji w cały projekt. Zdobyliśmy także poparcie dyrekcji w związku z utworzeniem kącika do relaksu i odpoczynku.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
06.05.2021 08:39
0
dziękuję za dosłanie dokumentów i zdjęć, które stwarzają pełny obraz Waszego przedsięwzięcia. One- w połaczeniu z tekstem i Waszą ustną relacją na spotkaniu- pokazują trudności, przed którymi stanęliście i sukcesy, które pomimo tego udało się Wam osiągnąć.
Trafnym pomysłem bylo zorganizowanie konkursu na projekt kącika relaksacyjnego w wersji on-line. Pojawiły się pomysły uczniowskie, wybraliście ciekawy projket. Podjęliście starania o środki na jego realizację. Wszytko to działo się w trakcie pandemii i zamknięcia szkół. Relacjonujecie, że z tego powodu nie mieliście możliwości wejścia do szkoły "przez co realizacja projektu staje się jeszcze trudniejsza". Wskazujecie na to, że barierą była również spowolniona komunikacja z uczniami i uczennicami, dyrekcją i radą rodziców "przez co nasze działania i pomysły stają się rzeczywistością w dłuższym czasie". Trafiliście na opór ze strony decydentów z RR, ale nie zniechęciło Was to. Wiele wskazuje na to, że uda Wam się doprowadzić do końca Wasze działanie i kącik powstanie, choć stanie się to już po zamknięciu tej edycji naszego projektu "Szkoła Demokracji". Szczerze Wam tego życzę :-)
Doceniając Wasz upór w realizacji powziętego pomysłu pomimo niesprzyjających okoliczności, umiejętność elastycznego wykorzystywania szans i możliwości pojawiających się w tym trudnym czasie oraz osiągnięte rezultaty akceptuję Wasz raport. Gratuluję Wam też sięgnięcia po certyfikat z wyróżnieniem- nie poprzestaliście na minimum, lecz staraliście się w pełni zrealizować swój pierwotny plan mimo niesprzyjających okoliczności.
Z pozdrowieniami
Mentor Janusz.