Apel przeciw sprawdzaniu zeszytów

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników, rodziców) na ważny dla nas temat."

Dodano: 29.05.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Uczniowie biorący udział w projekcie przeprowadzili przy wsparciu samorządu uczniowskiego akcję informacyjną przeciw sprawdzaniu zeszytów po powrocie do szkoły z nauczania zdalnego. Sporządzono plakaty informacyjne, które rozkolportowano w klasach, przekazano je również nauczycielom. Na lekcjach wychowawczych uczniowie poruszali te kwestie z wychowawcami.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Grupa uczniów działających w ramach samorządu uczniowskiego, zainteresowani uczniowie z poszczególnych klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszą częścią jest dyskurs jaki nawiązuje się między uczniami a nauczycielami, nieco trudny; my i nauczyciele patrzymy z różnych punktów widzenia na ten problem ale jednak nasza społeczność uczniowska zintegrowała się w tym dosyć istotnym dla nas temacie. Oczywiście nie spodziewaliśmy się spektakularnego sukcesu ale odzew i tak pozytywnie nas zaskoczył. Sama akcja nie okazała się jakiś wyjątkowo trudnym przedsięwzięciem.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Część nauczycieli uznała jakąś część naszych racji za słuszne, niektórzy złagodzili warunki sprawdzania zeszytów, kilku zgodziło (raczej nieliczni)się z naszymi postulatami ale jednak uważamy naszą akcję informacyjną za sukces. Sukcesem samym w sobie jest pokazanie uczniom, że można w sposób kulturalny, bez negatywnych emocji wejść w dyskusję z gronem pedagogicznym. Możliwe jest porozumienie nawet w sytuacji gdy mamy wyraźnie różne cele. Dzięki takim akcjom z pewnością rośnie poczucie partnerstwa pomiędzy nami a kadrą nauczycielską.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
15.06.2021 14:57

Drodzy,

Dziękuję za uzupełnienie relacji. Cieszę się, bardzo że zdecydowaliście się podjąć inicjatywę i zawalczyć o swoje, pomimo, że jak sami napisaliście, nie mieliście nadziei na sukces. Bardzo lubię, kiedy uczniowie zaskakiwani są pozytywnie przez reakcje nauczycieli. Myślę, że nierzadko jesteśmy ograniczani przez swoje przypuszczenia i pesymistyczne założenia, które zniechęcają nas do działania. Tymczasem, czego dobrym przykładem jest Wasza inicjatywa, obawy zazwyczaj okazują się na wyrost i efekt przerasta oczekiwania - dlatego myślę, że warto podejmować takie próby i gratuluję Wam odwagi, żeby to zrobić.

Wasza inicjatywa jest dla mnie przykładem spontanicznej inicjatywy, która wyrasta z bieżących potrzeb uczniów i świadczy o Was jako o samorządzie słuchającym i wspierającym, ale także potrafiącym elastycznie zareagować na zmieniające się okoliczności. Niezwykle cenna umiejętność w obecnych czasach.

Akcja "stop sprawdzaniu zeszytów" ma również wymiar integracyjny, ponieważ pozwoliła zjednoczyć uczniów dla wspólnej sprawy i umożliwiła włączenie się w nią chętnym uczniom z poszczególnych klas.

W działaniu weszliście również na 5 poziom samorządności uczniowskiej, partnerską współpracę z nauczycielami. Bardzo mnie cieszy, że w rubryce nt sukcesów, napisaliście właśnie o możliwości kulturalnego przedstawienia swoich racji dorosłym w atmosferze dialogu, pomimo diametralnie różnych stanowisk.

Sami zaklasyfikowaliście to działanie jako akcja informacyjna i umieściliście w obszarze drugim i rzeczywiście nie sposób się z Wami nie zgodzić, bo istotą inicjatywy, była właśnie komunikacja. Komunikacja między uczniami oraz między samorządem, a nauczycielami.

Jak dla mnie wspaniały przykład inicjatywy uczniowskiej, będącej reakcja na bieżące potrzeby uczniów i obejmującej jednocześnie kilka ważnych wymiarów działalności samorządu uczniowskiego: komunikacja, reprezentowanie potrzeb uczniów, współdziałanie z nauczycielami, wpływ na to jak jesteście nauczani.

Jestem przekonany, że podobne typu akcje, mogą pozytywnie kształtować poczucie Waszej wartości i podmiotowości w szkole, ale także pogłębiać integrację między uczniami oraz budować partnerskie relacje z nauczycielami. Dziękuję za tę pozytywną inspirację!

Pozdrawiam,
Tomasz