Co nas motywuje do nauki - ankieta

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 28.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Z zespołem wymyśliliśmy 6 pytań na temat motywacji uczniów do nauki i stworzyliśmy ankietę, którą przesłaliśmy w klasach 4-8. Po uzupełnieniu ankiety przez uczniów stworzyliśmy prezentację przedstawiającą wyniki ankiety.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Zaangażowani w realizację wyzwania oprócz zespołu projektowego byli również przewodniczący klas 4-8.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Nie mieliśmy trudności z realizacją tego wyzwania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało nam się przesłać ankiety do uczniów bez większych problemów.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=0Itf32S8tkGRwdL71MUriJOB6rpHF3ZOquJgrCWJMbtUQkhPNzNENVBWUE1JVThLSjVBSU5ETDdGVi4u

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
10.06.2021 14:55

Dzień dobry,

dziękuję za uzupełnienie relacji do wyzwania.
Wasze badanie pokazuje kilka ciekawych zależności - m.in. tych, które dotyczą zdecydowanie średniej motywacji w systemie kar i nagród oraz to, że młodzi ludzie są niekoniecznie chętni do nauki w warunkach zdalnej edukacji. Z drugiej zaś strony widać, że sporej części osób edukacja wiąże się z wystawianiem ocen i to jest dla nich silną edukacją. W dwóch miejscach diagram nie pokazuje podziału na kolory, dlatego nie mogłem odnieść się do wszystkich.

Pamiętam, że rozmawialiśmy w trakcie naszego spotkania o tym badaniu i tym, że dalej chcecie z tym materiałem coś więcej zrobić. To słuszna droga. Ja dodatkowo zastanowiłbym się też nad pytaniami otwartymi - tak, aby Wasi rówieśnicy mogli też dodać coś więcej od siebie. Wówczas moglibyście dowiedzieć się czegoś nowego i czegoś, nad czym warto byłoby popracować.

Do informacji związanej z badaniem warto też dodać ile dokładnie osób wypełniło ankietę. To zawsze bardziej precyzyjne niż określenie, że uczniowie z takich, a takich klas. Niemniej, zrobiliście kawał dobrej roboty i życzę powodzenia w kolejnych działaniach!

Pozdrawiam,
Tomasz Piątek