Ocena - za co? dlaczego? gdzie szukać?
Uczenie się i nauczanie: "1. Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-25 16:51
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Nieuchronnie zbliża się koniec roku szkolnego, mimo, iż na początku roku wszyscy nauczyciele podają zasady oceniania, to coraz częściej pojawiają się pytania o to, gdzie można znaleźć informacje o ocenianiu z poszczególnych przedmiotów. Na podstawie rozmów i dyskusji w klasach przeprowadzonych przez przedstawicieli SU, a także informacji przekazanych przez uczniów w padlecie, podjęłyśmy decyzje o stworzeniu i przeprowadzeniu ankiety dotyczącej oceniania. Poznawanie nowych narzędzi to już u nas stały element, zachęceni przez naszą koleżankę Patrycję, tworząc formularz google, zawarliśmy w nim również pytania dotyczące obaw przed powrotem do szkoły. Niewątpliwym atutem wybranego przez nas narzędzia jest możliwość zebrania informacji od dużej grupy uczniów w możliwie krótkim czasie. Ankieta online w obecnej sytuacji pandemicznej jest niezwykle ważną możliwością. Formularz był długi, bo składał się 34 pytań, ale chcieliśmy zawrzeć w nim nurtujące nas pytania. Ważnym elementem było przekazanie informacji o ankiecie, zależało nam na jak największej liczbie odbiorców, co w obecnej sytuacji zdalnego nauczania wcale nie było łatwe, ponieważ uczniowie spędzając dużo czasu przed komputerem niechętnie podejmują dodatkowe zadania w tej formie. O pomoc poprosiłyśmy nauczyciela informatyki, który podczas lekcji zlecił uczniom wykonanie anonimowej ankiety. Dzięki temu, w ciągu tygodnia, spośród 90 uczniów klas 4-8 , kwestionariusz wypełniło 56 osób, co stanowi 62% uczniów..
Po uzyskaniu optymalnej ilości odpowiedzi, przystąpiłyśmy do analizy wyników. o opracowaniu i przeanalizowaniu wyników podjęliśmy decyzję o rozmowach z radą pedagogiczną. Dotyczące sprecyzowania PZO aktualizowanych na okras pandemii oraz respektowania praw uczniów i prawa do odpoczynku. Zgłosiliśmy też potrzebę stworzenia szkolnych zrozumiałych dla uczniów i uwzględniających ich potrzeby w zakresie oceniania naszej pracy. Przeanalizowałyśmy odpowiedzi szczególnie zwracając uwagę na odpowiedzi uzasadniające wybór. Następnie sformułowałyśmy sprawozdanie z wyników ankiety i wnioski, które zamieściłyśmy na naszej stronie internetowej oraz przedstawiłyśmy Pani Dyrektor i Nauczycielom.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowani byli nauczyciele informatyki oraz uczniowie klas 4-8.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsza był komunikacja między uczniami, a nauczycielami dotycząca udostępnienia na stronie zasad oceniania.
Trudno było również zmobilizować naszych kolegów i koleżanek do wypełnienia ankiety oraz stworzyć jasne, zrozumiałe pytania, które ułatwiłyby nam analizę.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem dla nas było uzyskanie 56 wyników.
Cieszymy się, że 96% ankietowanych twierdzi że zostali zapoznani z PSO, ale aż 37% zaledwie częściowo rozumieją ta zasady. .Większość nauczycieli przestrzega proponowane przez siebie zasady.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
25.05.2021 16:50
0