Badine on-line "Co Cię motywuje do nauki?"
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-13 19:21
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Jako grupa opracowaliśmy pytania dotyczące motywacji, trudności, pozytywnych i negatywnych spraw związanych z nauką stacjonarną i online.
Chcieliśmy też sprawdzić czy nasi koledzy potrzebują jakiegoś wsparcia w sytuacji nauczania zdalnego i długiej izolacji.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W zadanie zaangażowani byli nauczyciele i wychowawcy.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Opracowanie wyników - zajęło nam to dużo czasu.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
To, że dowiedzieliśmy się, co tak naprawdę myślą nasi koledzy - będziemy ten temat rozmawiać w tym miesiącu - kiedy wrócimy do szkoły.
Jeśli chodzi o wnioski, które wyciągnęliśmy z ankiety, to przede wszystkim to, że uczniowie chcieliby aby krótsze lekcje były możliwe nie tylko w sytuacji zdalnego nauczania, ale również w nauczaniu stacjonarnym. Wielu z nas zależy również na tym, aby praca domowa nie była zadawana na weekend.
Wyniki ankiety zostaną przedstawione gronu pedagogicznemu i dyrekcji kiedy wszyscy wrócimy do szkoły, poprosimy opiekunów samorządu o zaprezentowanie wniosków naszego badania. Prawdopodobnie opublikujemy je również na szkolnym facebooku i stronie DSP 1.
Jeśli chodzi o konkretne zmiany, które mogłyby być wprowadzone na podstawie ankiety, to właśnie petycja o chociaż częściowe skrócenie lekcji (w wyjątkowych wypadkach) i brak pracy domowej na weekend. Fajnie byłoby również mieć więcej lekcji (online i stacjonarnych) prowadzonych w trybie warsztatowym, co też przedstawimy gronu pedagogicznemu.