Co motywuje nas do nauki?

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 20.04.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Nie potrafiłyśmy odpowiedzieć na pytanie czy w kasach prowadzi się rozmowy na temat motywacji ucznia do nauki. Chciałyśmy zbadać ten obszar wśród uczniów i nauczycieli, zebrać informacje i przedstawić je nauczycielom w celu wykorzystania ich na lekcjach. 

W ramach realizacji zadania podjęłyśmy następujące działania:

  • przygotowałyśmy scenariusz lekcji wychowawczej: Co motywuje nas do nauki. W opracowaniu scenariusza wykorzystałyśmy materiały dostępne na ore.edu.pl oraz na youtube.pl kanał: Pogaduchy Belfrów;
  • wychowawcy przeprowadzili lekcje na temat motywacji;
  • dokonałyśmy analizy ankiety oraz opracowałyśmy wyniki;
  • przygotowałyśmy prezentację i udostępniłyśmy ją nauczycielom, uczniom, rodzicom przez stronę internetową;
  • zorganizowałyśmy szkolne warsztaty i opracowałyśmy "Szkolny dekalog motywacji";
  • umieściłyśmy "Szkolny dekalog motywacji" w pokoju nauczycielskim oraz na stronie internetowej szkoły.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
  • Uczniowska Rada Szkolna;
  • wychowawcy wszystkich klas; 
  • opiekunowie Uczniowskiej Rady Szkolnej; 
  • uczniowie naszej szkoły.


W realizację zadania zaangażowałyśmy Uczniowską Radę Szkolną wraz z opiekunami, którzy w naszym imieniu zaprosili przedstawicieli wszystkich klas na szkolne warsztaty, w trakcie których utworzyliśmy „Szkolny dekalog motywacji”. Wychowawcy przeprowadzili lekcje korzystając z opracowanego przez nas scenariusza.  

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Brak możliwości osobistego kontaktu z koleżankami i kolegami. Zdalne nauczanie wykluczyło możliwość przeprowadzenia przez nas lekcji wychowawczych we wszystkich klasach i dlatego musiałyśmy poprosić o pomoc wychowawców. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Dzięki projektowi poruszony został ważny temat dotyczący motywacji do nauki, która jest szczególnie potrzebna w trakcie nauki zdalnej. Udało nam się opracować „Szkolny dekalog motywacji”, który będzie dostępny dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Za sukces uważamy włączenie w realizację zadania przedstawicieli wszystkich klas. 

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
22.04.2021 17:33

Hej,

gratuluję zrealizowania badań opinii Waszych koleżanek i kolegów.

Temat motywacji to ważny aspekt w życiu człowieka, ale też liderów, managerów, nauczycieli, dyrektorów (instytucjonalnych i komercyjnych). Aby nasze działania przyniosły wymierny skutek znajomość zespołu/uczniów i uczennic pod kątem ich potrzeb (w tym motywacji) to klucz do sukcesu. Nie wiedza w tym zakresie może skutkować staniem w miejscu, obrazując to, płyniemy statkiem, jesteśmy załogą wiem dokąd, ale nie wiem jak...nie znamy się na zasobach naturalnych, silnik to urządzenie głęboko gdzieś schowane, a wiosła...ktokolwiek widział ktokolwiek wie.

Mocną stroną Waszego działania jest:
- jednolity scenariusz przeprowadzenia badania, dzięki temu wynik są miaro dajnę;
- merytoryczny/wiedzowy wkład w scenariusz dla wychowawców, dzięki, któremu mogli zadbać o swoje przygotowanie na zajęcia;
- Wyniki badania opublikowane;
- Wnioski przełożone i utrwalone w postaci dekalogu;

Do przeanalizowania, dodatkowe pomysły:
- przed danym badaniem, które wprowadza nowy temat (albo wyróżnia znany temat w tym przypadku motywacji) zaprosić np: do konkursów artystycznych, plakatowych , opowiadań itd... na temat badań.
- przy realizacji badań warto zbierać cytaty, bądź zrobić kilka pogłębionych wywiadów (np:10-15) z wylosowanymi uczniami, aby pogłębić temat, a prezentację ubrać w ciekawostki typ: (anonimowo) jedne z naszych uczniów o motywacji mówi ".....". Tego typu zabiegi przyciągają uwagę, nadają badaniom ludzkiego charakteru, emocjonalnego. Dzięki czemu np: nauczyciele mogli by zobaczyć spojrzenie osobowe uczniów.

Doceniam Wasze zaangażowanie w realizację działania, z relacji czytam, że to temat, który był potrzebny i odkrywał dla Was coś nowego. Cieszę się, że mogliście zrealizować działanie, które powie o jakimś charakterze Waszej społeczności szkolnej poprzez np: stworzony w ramach tego Dekalog.

Pozdrawiam
Aga Mentorka