KOREPETYCJE KOLEŻEŃSKIE
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-10 13:33
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Od lutego 2021 r. zgodnie z planem organizujemy korepetycje koleżeńskie. W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się online. Na zebraniu SU ustaliliśmy zasady komunikowania się osób chętnych do udzielania korepetycji z osobami potrzebującymi pomocy. Podjęliśmy decyzję, że osoby potrzebujące wsparcia, będą mogły zgłaszać się poprzez grupy, które mamy utworzone na messengerze oraz za pośrednictwem klasowych poczt elektronicznych. W porozumieniu z Panią Dyrektor oraz opiekunami Samorządu Uczniowskiego ustaliliśmy, że osoby udzielające korepetycji będą otrzymywały dodatnie punkty z zachowania. Za zaangażowanie w pomoc potrzebującym otrzymają także na zakończenie roku szkolnego nagrody książkowe lub puchary. Chętni korepetytorzy zgłosili się do Rady Samorządu Uczniowskiego za pośrednictwem Messengera. Za pośrednictwem poczty elektronicznej, grupy na Messengerze oraz nauczycieli poinformowaliśmy, że osoby potrzebujące pomocy mogą zgłaszać się do koordynatorów przedsięwzięcia lub opiekunów SU. Po zebraniu informacji okazało się, że są uczniowie potrzebujący pomocy z języka angielskiego, języka polskiego, matematyki oraz fizyki. Zgłosiły się także osoby chętne do pomocy. Spotkania indywidualne odbywają się zdalnie poprzez platformę Microsoft Teams. Na pierwszych spotkaniach zostały ustalone zasady spotkań, które odbywają się zgodnie z potrzebami uczniów.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania oprócz osób zespołu projektowego zaangażowani byli opiekunowie Samorządu Uczniowskiego, samorządy klasowe, nauczyciele oraz zainteresowani uczniowie.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym zadaniem okazało się ustalenie dogodnych terminów. Zorganizowano zebranie, na którym ustalono zasady i wstępne terminy, dogodne dla obu stron.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Największym sukcesem jest podjęcie działań w obecnych warunkach. Mamy świadomość, że podczas nauki stacjonarnej, zarówno bezpośredni kontakt, jak i spotkania byłyby zdecydowanie łatwiejsze. Ważne jest to, że udało się znaleźć osoby chętne do pomocy. Doszliśmy do wniosku, że taka forma pomocy jest korzystna dla obu stron. Dzięki temu zarówno osoby potrzebujące pomocy, jak i osoby udzielające wsparcia rozwijają swoje umiejętności. Takie działania wpływają też pozytywnie na relacje między uczniami.
Wioleta Hutniczak
Mentor
Informacja zwrotna
10.06.2021 13:12
0
Ogromnie sie ciesze, ze udalo Wam sie zorganizowac to wyzwanie! Milo, ze osoby wspierajace dotana nagrody za udzielanie korepetycji - ale wbrew pozorowm - sklaniam Was do refleksji i do organizacji nagrod rowniez dla osob, ktore z korepetycji korzystaja - w ten sposob pokazujemy ze zarowno dawanie jak i branie korepetycji jest fajne! Brakuje mi troche dokladniejszego opisu kto bral udzial w organizacji wyzwania ale pozostale elementy sa opisane, wiec wyzwanie zaliczam i mam nadzieje, ze przyniesie wiele dobrego wszystkim osobom, ktore z niego skorzystaja!
Pozdrawiam cieplo,
Wiola
Iwona Rzepka
huhuhu
10.06.2021 17:35
0
@Wioleta Hutniczak
Dziękujemy za cenną podpowiedź.Pozdrawiamy
Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Kucharach Kościelnych