SPOTKANIA Z DYREKCJĄ
Komunikacja i media: "4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-10 12:05
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Realizację wyzwania zaczęliśmy w grudniu 2020 r. Napisaliśmy podanie do dyrektora szkoły z prośbą o ustalenie terminarza spotkań oraz sposobu komunikacji. Pani Dyrektor bardzo pozytywnie zareagowała na naszą propozycję, uznając, że jest to świetna inicjatywa.
W styczniu 2021 r. po feriach zimowych odbyło się pierwsze spotkanie z dyrektorem szkoły, zgodnie z wcześniejszymi założeniami. Ustaliliśmy, że spotkania będą odbywały się w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca. Ze względu na sytuację epidemiologiczną spotkanie odbyło się w formie wideokonferencji na platformie Microsoft Teams. Na spotkaniu obecne były także pani Iwona Rzepka i pani Wiesława Juszczak, które są opiekunami Samorządu Uczniowskiego. Wspólnie z Panią Dyrektor ustaliliśmy, że spotkania będą odbywały się regularnie, co miesiąc, a w razie potrzeby mogą odbywać się także częściej. Omawiane będą bieżące sprawy dotyczące działalności Samorządu Uczniowskiego. Podczas nauki zdalnej będą to spotkania poprzez wideokonferencje na Zoom lub Microsoft Teams, jeśli będzie możliwość powrotu do nauki stacjonarnej, spotkania będą odbywały się stacjonarnie. W spotkaniach będą mogli uczestniczyć nie tylko uczniowie biorący udział w projekcie, ale także chętni uczniowie, którzy mają ciekawe pomysły, które chcieliby wdrożyć do planu pracy SU. Do komunikacji uczniów służy poczta elektroniczna oraz grupa na Facebooku, która została założona dla uczniów w celu sprawnej komunikacji, do której mają dostęp także opiekunowie SU oraz dyrekcja. Podczas nauki zdalnej są to niezbędne narzędzia do sprawnego przekazywania informacji. W trakcie spotkania uczniowie przedstawili efekty dotychczasowej pracy w programie „Szkoła Demokracji” oraz przedstawili plany na najbliższe miesiące, m.in. działania związane z udzielaniem korepetycji koleżeńskich. Wszystkie pomysły były bardzo pozytywnie przyjęte przez Panią Dyrektor.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowana była:
- Dyrekcja Szkoły;
- Rada Samorządu Uczniowskiego
- Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego
- Chętni uczniowie szkoły
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Zadanie okazało się bardzo przyjemnym doświadczeniem, jedyną trudność stanowi praca zdalna. Mamy świadomość, że nauka w warunkach stacjonarnych jest zdecydowanie łatwiejsza i bardziej efektywna. Podczas nauki stacjonarnej można podejmować też więcej działań, które w czasie nauki zdalnej są znacznie trudniejsze, a niektóre wręcz niemożliwe do realizacji.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uważamy, że podjęte działania są dużym sukcesem. Pracując stacjonarnie mieliśmy zdecydowanie większą możliwość bezpośrednich spotkań z Panią Dyrektor. Dzięki podjętej inicjatywie także podczas nauki zdalnej mamy możliwość komunikowania się z dyrekcją w szerszym gronie. Taki kontakt jest dla nas bardzo ważny, ponieważ mamy świadomość, że możemy prowadzić wiele działań mimo utrudnień, z jakimi przyszło nam się zmierzyć podczas epidemii.
Wioleta Hutniczak
Mentor
Informacja zwrotna
10.06.2021 12:05
0
Super, teraz relacja wglada na pelna! Gratuluje wyzwania i oczywiscie akceptuje!
Pozdrawiam cieplo,
Wiola