Wybory na przewodniczącego samorządu uczniowskiego
Wybory i kwestie formalne: "1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-16 10:46
Kiedy odbyły się wybory?
We wrześniuOpiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
-z klas od 4 do 8 były wybierane dwie osoby z każdej klasy, które chciały startować w wyborach
-kandydaci dostawali listy wyborcze na 25 podpisów. Przez jeden dzień chodzili po szkole i przedstawiali innym swoje pomysły. Ci, którym podobały się propozycje kandydata, podpisywali się na jego liście.
-pod koniec dnia kandydaci oddawali listy wyborcze do sekretariatu. Jeżeli danemu kandydatowi udało się zyskać 25 podpisów, zostawał on zakwalifikowany do wyborów głównych, a jeżeli nie, zostawał zdyskwalifikowany z wyborów
-kandydaci, którym udało się podołać musieli wygłosić swoje propozycje przed całą społecznością szkolną. Ogół zadawał pytania na temat zmian, które dany kandydat chciał wprowadzić
-po pytaniach ogółu, kandydaci zadawali pytania swoim przeciwnikom w obecności reszty społeczności szkolnej
-nazajutrz kandydujący wywieszali plakaty ze swoimi propozycjami, zdjęciem, imieniem i nazwiskiem
-tydzień później odbyło się głosowanie. Opiekun samorządu chodził po klasach podczas lekcji i rozdawał klasom karty do oddania głosu, które potem należało wrzucić do specjalnie przygotowanej urny wyborczej. Głosujący potrzebowali dokumentu tożsamości (tj. legitymacja szkolna) aby móc oddać głos
-około jednego dna roboczego zajęło przeliczanie głosów przez sekretariat
-po powyższym fakcie zostały ogłoszone wyniki
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
uczniowie z klas 1-8 (głosujący), kandydaci z klas 4-8Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
najtrudniejszym aspektem wyzwania, było przyniesienie dokumentu tożsamości przez głosujących. Duża część głosujących tego nie zrobiła, przez co nie mogła wziąć udziału w głosowaniu
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
16.06.2021 10:46
0
To może dodatkowo zachęcić ludzi do udziału, ale też zwiększyć poczucie podmiotowości uczniów- zachęcam!
Pozdrawiam,
Tomasz