Zainteresowania i potrzeby uczniów naszej szkoły

  • WYBITNA RELACJA

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 06.03.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizację wyzwania zaczęliśmy dopiero koło 20 lutego. Ustaliliśmy, że wykorzystamy do diagnozy potrzeb i zainteresowań uczennic i uczniów naszej szkoły utworzony w poprzednim zadaniu zespół Samorządu Uczniowskiego na platformie Microsoft Teams.  Zamieściliśmy tam ogłoszenie z informacją o przeprowadzanych badaniach i  o możliwości przesłania zdjęć swoich zainteresowań. Ponad to poprosiliśmy wychowawców o rozmowę z uczniami na godzinach wychowawczych na temat ich potrzeb i zainteresowań. Cała grupa projektowa na bieżąco śledziła umieszczane zdjęcia i analizowała informacje zebrane przez wychowawców klas. Po upływie dwóch tygodni zorganizowaliśmy spotkanie na platformie „Teams”, by porozmawiać o zebranych wynikach. Nasze  przemyślenia i pomysły przełożyliśmy na wnioski dotyczące tego wyzwania.

 

Podczas spotkania ustaliliśmy, że uczniowie oczekują:

·     większej ilości zawodów sportowych;

·     zorganizowania Dnia Talentów;

·     konkursów tematycznych np.: fotograficznych

·     wzbudzenia motywacji do wykonywania zadań podczas zdalnego nauczania i zadawania atrakcyjnych prac, inspirujących, angażujących, nienużących, czyli np.: wymagających

pracy w grupie, medialnych, projektowych (chociaż raz w miesiącu);

·    dodatkowych kółek zainteresowań.

 

Wnioski zostaną przedstawione przez opiekuna w sprawozdaniu z działalności samorządu za I semestr 2020/2021.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania poza zespołem projektowym zaangażowana była cała społeczność szkolna.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszym zagadnieniem w realizacji wyzwania było zaangażowanie ze strony uczniów. Trudno było nam dotrzeć do uczniów młodszych. Utrudnienie to było spowodowane tym, że duża część dzieci w okresie pandemii ma problem z komunikacją za pomocą komputera. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Naszym zdaniem sukcesem związanym z tym wyzwaniem jest to, że dowiedzieliśmy się więcej o całej społeczności szkolnej zarówno o uczniach, których dobrze znamy, jak również o tych, którzy są mniej nam znani. Po przeanalizowaniu zdjęć zauważyliśmy, że wiele z pasji (np. fotografia, szydełkowanie) można by rozwijać na dodatkowych kółkach zainteresowań, które byłyby prowadzone przez nauczycieli naszej placówki, przyczyniłoby się to w dużym stopniu do nawiązania nowych znajomości, oraz poznania osób z tymi samymi zainteresowaniami.

 

 

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
12.03.2021 13:35

Drodzy Uczniowie,

Dziękuję bardzo za Waszą relację. Cieszę się ogromnie, że nie poddajecie się i działacie pomimo trudności związanych z nauczaniem zdalnym. Mam bardzo głębokie przekonanie, że Wasza inicjatywa i uzyskane dzięki niej informacje o zainteresowaniach uczniów będą dodatkowym impulsem do dalszej pracy, z korzyścią dla Was i całej społeczności szkolnej.

Bardzo spodobał mi się pomysł zbierania informacji za pomocą zdjęć obrazujących pasje i zainteresowania uczniów. Dodatkowo proces diagnozy został wsparty przez rozmowy w trakcie godzin wychowawczych – mamy zatem aspekt włączający polegający na zaangażowaniu nauczycieli. Myślę, że dla nich też może być to pozytywne doświadczenie. Szczególnie, że na podstawie wyników diagnozy zauważyliście, że uczniowie wyrazili potrzebę większej ilości pracy grupowej i projektowej. Bardzo mocno trzymam kciuki, żeby udało Wam się ten głos przekuć w działanie.

Napisaliście, o potrzebie utworzenia nowych kół zainteresowań, konkursach fotograficznych, szydełkowaniu - bardzo trzymam kciuki jak najwięcej z tych pomysłów i doczekało się realizacji. Trochę brakowało mi konkretnej propozycji inicjatywy, dlatego pozwoliłem sobie Was o to dopytać w trakcie naszego drugiego spotkania. Pomysł wyzwań sportowych, które można realizować online, jest moim zdaniem doskonałym przykładem na bardzo konkretne działanie będące odpowiedzią na liczne sportowe zainteresowania uczniów – brawo Wy!

Dziękuje za zamieszczenie wykresów podsumowujących zebrane dane i zdjecia. Zachwyca mnie mnogość i różnorodność Waszych zainteresowań i drzemiący w nich potencjał, który zarówno może zostać wykorzystany w działaniach samorządu uczniowskiego, ale także przez nauczycieli, dla większego zaangażowania uczniów.

Myślę, że największym sukcesem jest to o czym sami napisaliście, tzn. że dowiedzieliście się więcej o sobie (nawet o osobach, które dobrze znacie) i tę wiedzę możecie dalej wykorzystać do nawiązywania nowych znajomości i rozwijania zainteresowań. Ja się autentycznie wzruszam, kiedy o tym czytam, bo wydaje mi się, że wymiar integracyjny jest szczególnie istotny w działaniach samorządu uczniowskiego. Szczególnie teraz, kiedy nauczanie zdalne ogranicza możliwość interakcji społecznych.

Bardzo dziękuję za Waszą pracę, entuzjazm i motywację do działania. Widzę jak wiele dobrego może z tego wypłynąć i życzę aby dalej wypływało.

Pozdrawiam,
Tomasz