Aktualizujemy regulamin Samorządu Uczniowskiego we współpracy ze społecznością wychowanków

Wybory i kwestie formalne: "4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą."

Dodano: 25.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
  1. Chętni wychowankowie którzy zgłosili się do projektu "Szkoła Demokracji", spotkali się na spotkaniu roboczym w sprawie przeanalizowania treści dotychczasowego regulaminu SU. Dokonali sondażu potrzeb i oczekiwań co do funkcjonowania samorządu, zapisali wnioski ze spotkania.
  2.  Zapoznali się z materiałami pomocniczymi, które określają, jak napisać regulamin.
  3. Zorganizowali kolejne spotkanie, na którym podzielone zostały zadania tworzenia regulaminu przez poszczególne osoby. Praca w zespołach zadaniowych nad tworzeniem regulaminu. Po skończonej pracy zredagowano dokumentu w całość, przedstawiono go opiekunom samorządu.
  4. Konsultacje w grupach wychowawczych, chętni wychowankowie zaprezentowali cele stworzenia programu, prawa i obowiązki członków zarządu samorządu wychowanków. Zachęcili wychowanków poszczególnych grup do wnoszenia własnych wniosków, uwag i spostrzeżeń : - 14.12. I grupa wychowawcza; - 15.12 II grupa wychowawcza; - 16.12 III grupa wychowawcza.Podczas spotkań pojawił się pomysł powołania mediatorów grupowych.
  5. Odpowiedzialne za złożenie w całość dokumentu osoby, naniosły wniesione uwagi i wnioski. Przygotowały prezentację multimedialną i przedstawiły na spotkaniu ogólnym społeczności wychowanków w dniu 17.12.2020 wypracowany dokument. Na spotkaniu obecni byli wychowawcy grup, nauczyciele, dyrektor MOS.
  6. Dokument został przedłożony opiekunom samorządu w celu sprawdzenia pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Regulamin został przez ogół uczniów uchwalony.
  8. Uczniowie wystąpili do dyrektora z wnioskiem o ustanowienie regulaminu jako załącznika do statutu placówki.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Wszyscy uczniowie szkoły, nauczyciele, wychowawcy i dyrektor.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Trudność stanowiło przełamanie się w prezentowaniu własnych pomysłów na forum całej społeczności szkoły. To było nasze pierwsze doświadczenie z redagowaniem dokumentu.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Realizacja wyzwania pozwoliła uporządkować działalność Samorządu Wychowanków. Ponadto udało się nam zaangażować całą społeczność placówki poprzez przeprowadzenie konsultacji we wszystkich grupach wychowawczych. Nawet najmłodsi wychowankowie mogli wypowiedzieć się na omawiany temat. Koleją trudnością było zmotywowanie siebie do rozpoczęcia intensywnej pracy na rzecz projektu. Pozwoliło to nam się na zastanowić głębiej nad działalnością samorządu i uświadomić sobie że jego kompetencje mogą być szersze.

Galeria zdjęć

Pliki dokumentujące realizację wyzwania:

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
12.03.2021 13:43

Dzien dobry,

otrzymalem regulamin, tym samym spełnliście wszystkie kryteria i akceptuję Waszą relację. Cieszę się, że stworzyliście od nowa regulamin Waszego SU- domyślam sie, ze do tej pory nie mieliście tego dokumentu. Jest on rozbudowany, moim zdaniem zawiera wszystkie niezbędne zapisy. Bardzo starannie opisaliście kompetencje poszczególnych isntytucji samorządowych oraz tryb ich wybierania- rzadko widuję taką precyzję. Zauważyłem, że uzupełniliście go o instytucję potrzebną w Waszej społeczności- mediatorów grupowych (rozdz. IV par. 1.4; rozdz. IV par.10). Uważam, że mediatorzy przydaliby sie w każdej szkole i zawsze to mówiłem, kiedy spotykałem się z nauczycielami różnych placówek.

Reasumując: macie dopracowany fundament Waszego samorządu. Teraz życzę Wam, by dobrze służył wszystkim podejmowanym przez Was działaniom.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz