Radiowęzeł

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 23.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizacja projektu zaczęła się od wymyślenia interesującego pomysłu, który jest jednocześnie możliwy do zrealizowania. Gdy wpadliśmy na sensowne rozwiązania okazało się, że jednak nie są zbyt dobre. Jednym z nich było regularne wydawanie gazetki szkolnej, jednak tę opcję porzuciliśmy - brakowało chętnych do regularnego pisania. Kolejnym pomysłem było przygotowanie tablicy ogłoszeń, ale i ten zamysł odrzuciliśmy - w szkole już mamy coś takiego, a poprawienie tego niewiele by zmieniło. W końcu wysunęła się koncepcja, uruchomienia radiowęzła. I to był strzał w dziesiątkę. Porozmawialiśmy z dyrekcją, która bez większych zastrzeżeń zgodziła się użyczyć nam sprzętu służącego do nauki klasy o profilu technika realizacji nagrań i nagłośnień. Zostaliśmy przeszkoleni z obsługi całego oprzyrządowania, sporządziliśmy regulamin i ruszyliśmy do działania!

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Całe nasze przedsięwzięcie nie powiodłoby się bez pomocy różnych osób. Doszliśmy do celu dzięki wsparciu nauczycieli ________ oraz wielu kolegów, dbających o sprzęt i muzykę: Adrian Stromski, Amelia Pawłowska, Oskar Rost, Ula Trzcińska, Sebastian Troć, Roksana Potrykus , Maciej Mackiewicz, Radek Bodzoń, Sebastian Zelkowski, Amelia Cebula, Kamil Pachowicz, Oliwia Nadolska, Ania Kamińska, Wiktoria Kierzynkiewicz, Oliwia Holender, Julian Robakowski, Otylia Gromadzka, Mikołaj Rozmarynowski, Mikołaj Mączyński, Kacper Sajdych.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Oczywiście nie obyło się bez przeszkód. Ze wszystkimi poradziliśmy sobie bez większego problemu, jednak sporym utrudnieniem dla nas był ograniczony kontakt. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią koronawirusa musieliśmy dużo pracować zdalnie i nie byliśmy tak dobrze skomunikowani jak zazwyczaj.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Efekt końcowy oceniamy bardzo pozytywnie. Dzięki naszym staraniom uczniowie chodzący do szkoły na zajęcia zawodowe mogą się odprężyć na przerwach w muzycznej atmosferze. Bez wątpienia pomaga to zrelaksować się przed sprawdzianami, czy bardziej odpocząć na przerwie. Na pewno pomagamy też nauczycielom, znacznie przyjemniej, a może i efektywniej, pracuje się wśród kojących dźwięków...

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
24.02.2021 14:08

Mimo utrudnień świetnie poradziliście sobie z kolejnym wyzwaniem. Gratuluję! Zaprosiliście do współpracy uczniów, dla których radiowęzeł jest też okazją do sprawdzenia wiedzy i umiejętności. Bardzo dobrym pomysłem jest regulamin, porządkujący sprawy organizacyjne i merytoryczne. Zwróciliście uwagę na prawa autorskie, kulturę wypowiedzi; treści, które nie naruszają godności osobistej słuchaczy i norm życia społecznego. Myślę, że tak, jak zapisaliście radiowęzeł będzie służył „rozwijaniu zainteresowań muzycznych i dziennikarskich uczniów, kształtowaniu samodzielności, odpowiedzialności, punktualności oraz pracowitości a także upowszechnianiu wśród uczniów umiejętności w zakresie obsługi sprzętu radiowego”.