Organizacja turnieju szkolnego w Counter Strike’a
-
WYBITNA RELACJA
Działania uczniów i uczennic: "3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas których każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-02-25 12:23
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
-Przeprowadzenie dyskusji na temat możliwości zrealizowania rozgrywek w grze CS;GO oraz rozważania czy taka inicjatywa cieszyłaby się dużym zainteresowaniem ,rozmowa odbyła się przez aplikację Messenger.
-Badanie ankietowe na zamkniętej grupie Uczniowie TOIZ: Jaka e-grę chcecie, żeby SU zorganizował w naszej szkole? Podsumowanie wyniku ankiety i wyciągnięcie wniosków.
-Zaproszenie osób chętnych do współpracy przy organizacji e-turnieju spoza grupy projektowej,
-Spotkanie w nowej powiększonej o osoby spoza projektu i dokonanie przydziału zadań.
Zadanie 1.:
-Napisanie pisma o pozwolenie organizacji turnieju w CS’a do Valve Corporation,
-Podjęcie decyzji o potrzebie stworzenia odrębnego kanału, na którym umieszczane byłyby bieżące informacje dotyczące turnieju.
-Poinformowanie uczniów na fanpagach: szkolnym i samorządowym oraz zamkniętej grupie Uczniowie TOIZ o stworzeniu nowego kanału komunikacji , czyli grupy “Toiz Gaming CS;GO &LOL”,
Zadanie 2:
-Stworzenie regulaminu grupy “Toiz Gaming CS;GO &LOL”, na facebook’u oraz regulaminu turnieju,
Zadanie 3:
-Stworzenie kont na niezbędnych platformach do zorganizowania turnieju (twitch, discord, facebook, faceit) -https://www.twitch.tv/samorzaduczniowskizs8toiz?fbclid=IwAR36Sswt8APJhoflz83bYu1UjNaa36D2wUCcPV69Rk23FY2PsG8v3ocX37U https://discord.com/invite/kT5GCN6Z?fbclid=IwAR0xtG0QHmN7ltJeefkfcgKQKi3XbeYuAPtQ5uA-XERSTZkutWcOsXr9f0g
Zadanie 4:
-Opracowanie grafik informacyjnych (infografik) : jak i do kogo zgłaszać drużyny, kiedy mecz otwarcia, terminarz gier, na jakich platformach będą odbywać się rozgrywki , aktualizowana po każdym meczu tabela z wynikami gier i inne niezbędne informacje bieżące.
Zadanie 5:
-Nakręcenie filmiku instruktażowego (co jest wymagane do wzięcia udziału w turnieju, jakie są nagrody oraz wszystkie niezbędne linki) -https://youtu.be/87KD5eBLbKM
Zadanie 6:
-Oficjalne rozpoczęcie rozgrywek - https://www.faceit.com/pl
Zadanie 7:
-Prowadzenie rozgrywek w CS&GO, komentarz, streaming i udostępnianie najciekawszych meczy. Bieżąca sprawozdawczość, czyli wstawianie postów z wiadomością o wynikach.
-Bieżąca aktualizacja “drabinki rozgrywek” -https://challonge.com/pl/y4leum88?fbclid=IwAR0vxTuWEvqj7GOQ_POEgVHIBWzR8Acew6yQioeG1rzoZlgerd6OgPHL48w
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowało się pięciu kolegów z klas: 3B, 3D i 2BB oraz przewodnicząca SU:
- Dawid Kowalewski-który, utworzył grupę na facebook’u “Toiz Gaming CS;GO &LOL” na której zamieścił wszystkie niezbędne informacje odnośnie turnieju (regulamin, wzór zapisów drużyn, kiedy rozpoczną się pierwsze rozgrywki ,wymagania, informacje o nagrodach oraz wszystkie potrzebne do wzięcia udziału w rozgrywkach platformy) ponadto regularnie zamieszczał informacje ,kiedy odbywają się kolejne rozgrywki oraz o wynikach wcześniejszych pojedynków. Dodatkowo zamieścił filmik instruktażowy na youtube i facebook’u szkolnym. Dawid również był komentatorem rozgrywek.
- Dominik Tumanowicz – założył grupę na twichu i prowadził grupę na discordzie, dzięki którym graczom zostały poprzydzielane kanały głosowe oraz napisał regulamin turnieju.
- Bartek Kacperski-streamował oraz komentował rozgrywki wraz z Dawidem.
- Krzysiek Kamiński – pismo o pozwolenie rozegrania e-turnieju w szkole do właściciela gry, pilnowanie porządku na twitchu
- Tomasz Szewczykowski – pomoc w zrealizowaniu filmiku promującego przedsięwzięcie
- Natalia Musiał -pomoc przy publikacji materiałów na grupie samorządowej oraz w tworzeniu infografik i plakatów.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Za najtrudniejsze w realizacji wyzwania uważamy prawidłowe skomplementowanie drużyn. Chociaż chętnych nie brakowało ,uczestnicy musieli podać nam listę osób w drużynie ,nazwę drużyny, logo jej oraz wszystkie linki do steamów i faceit’u ,gdyż jednym z podpunktów w regulaminie było to ,że każdy uczestnik musiał nagrywać dema w celu weryfikacji oszustów.
Również sprawy organizacyjne nie należały do najłatwiejszych. Upięcie wszystkiego na “ostatni guzik”, dopracowanie wszystkich szczegółów takich jak :stworzenie wszystkich grup ,serwerów czy regulaminów. Uciążliwa była jeszcze forma zorganizowania tego turnieju. Zapisy, komunikacja z graczami i odebranie nagrody przez zwycięzców stałyby się znacznie łatwiejsze ,gdyby była możliwość wykonania tych czynności stacjonarnie ,nie online’owo.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Za sukces uważamy zaangażowanie w projekt tak dużej ilości osób spoza grupy projektowej.
Również cieszy nas tak wielkie zainteresowanie rozgrywkami, na grupie na facebook’u poświęconej tym rozgrywkom znajduje się już aż 118 członków! A mecze obserwuje po 80 osób.
Uczniów bardzo ucieszyła ta inicjatywa i planujemy przenieść turniej na kolejny etap-międzyszkolny. Już kilka szkół zadeklarowało swoją chęć uczestnictwa.
Jest to wspaniały sposób na integrację uczniów nie tylko z naszej szkoły ale również z innych szkół średnich.
Inne pliki związane z realizacją wyzwania
- drabinka8fb7_8e35.png
- grafika91dd_93ae.jpg
- odpowiedz-od-valvecorporation_9823.jpg
- regulamin-grupya21d_ae2b.jpg
- serwerae58_ba5d.png
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
25.02.2021 12:22
0
Przepraszam ale dopiero teraz usiadłem do Waszej relacji.
Tak jak wcześniej mówiłem, dziwie się, że jest to dopiero pierwsza inicjatywa uczniów polegająca na organizacji turnieju online, o której mam okazję czytać. Biorąc pod uwagę liczebność Waszej grupy spodziewałem się imprezy z dużym rozmachem…ale nie aż takim.
Zacznę jednak od tego co z perspektywy budowania samorządności uczniowskiej wydaje mi się najważniejsze:
Po pierwsze ankieta w co uczniowie chcieliby zagrać, czyli samorząd słuchający. Dzięki temu mogliście zobaczyć, że jest też wielu chętnych na turniej w LOLa, a także inne gry, tak więc jeśli zebraliby się chętni do organizacji, to w zasadzie nie widzę przeszkód, żeby zrobić kolejny duży event jak w przypadku LOLa, albo mniejszy w przypadku szachów. Po drugie ankieta była też formą podjęcia decyzji, czyli budowaniem poczucia sprawczości – takie 2w1 słuchanie i decydowanie, wspaniale!
Kolejnym cennym elementem Waszej inicjatywy, było zaproszenie chętnych spoza grupy projektowej i reprezentantów samorządu. Dzięki temu pokazaliście oblicze samorządu włączającego, czyli kolejną wartość, o którą walczymy. Jeśli dobrze liczę, do turnieju zgłosiło się 50 graczy! Oprócz tego grupę poświęconą rozgrywkom śledzi ponad 100 osób, a relacje z meczów po 80… Niesamowite. Natomiast najbardziej cieszy mnie to, że to Wy czujecie zadowolenie i satysfakcję z działania i zaangażowania tak dużej liczby osób!
Jestem bardzo ciekawy efektu integracyjnego. Bo tak jak rozmawialiśmy na spotkaniu, teoretycznie taki turniej powinien być okazją do spotkania się ludzi, którzy wcześniej nie widzieli o sobie, że np. grają ( każdy grał osobno w sowim domu ). Natomiast zastanawiam się, czy w praktyce taka integracja działa – dajcie proszę znać. Napisaliście, że planujecie wyjść na szczebel międzyszkolny, więc chyba tak, ale to najwyżej dopytam na kolejnym spotkaniu.
Wspomniałem o planowaniu i o nim też chciałbym kilka zdań. Uważam, że jest to bardzo mocna strona Waszej grupy i tego jak działacie tzn. według określonego planu i z podziałem obowiązków. Myślę, że jest to funkcjonowanie, którym mogłyby się inspirować nie tylko inne zespoły uczniowskie, ale wiele profesjonalnych grup projektowych.
Z planowaniem łączą się również kwestie formalne, o które również zadbaliście. Chciałbym zwrócić uwagę na pismo do producenta gry o zgodę na przeprowadzenie turnieju. Wydawało mi się, że w takiej sytuacji nie jest ono konieczne, tym samym zaimponowaliście mi Waszą ostrożnością i rzetelnością. Bardzo się cieszę, że dostaliście odpowiedź. Nie spodziewałem się odmowy, a raczej braku odzewu na pytanie, dlatego radują mnie słowa od Pana Jacoba.
Przy okazji dziękuję za masę linków i fotografii. Z chęcią zobaczyłbym transmisję z któregoś meczu, albo skróty z najciekawszych zagrywek.
Zapomniałbym o promocji, która jest kolejną mocną stroną Waszego działania. Myślę, że właśnie dzięki temu, tzn. aktywności na mediach społecznościowych i transmisjach ( wraz z komentarzem), zdołaliście zaangażować i zainteresować tak wielu uczniów.
Patrzę na Wasz plan i widzę, że w marcu mogę spodziewać się kolejnej historii. Tym razem z prac nad przeorganizowaniem przestrzeni. Już nie mogę się doczekać. Może do tego czasu umówimy się na nasze drugie spotkanie?
Pozdrawiam,
Tomasz