Usprawniony Facebook Samorządu Uczniowskiego jako lepszy środek komunikacji miedzy uczniami i władzami SU
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-20 12:36
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Przystępując do tego projektu, wyszłyśmy z założenia, że należy wprawić w „ruch” Facebooka należącego do Samorządu uczniowskiego naszej szkoły. Chcieliśmy, aby uczniowie byli na bieżąco informowani o wydarzeniach, naszych zmianach i planach oraz mogli wyrażać na ich temat opinię.
Po wygraniu wyborów do SU i ustaleniu podstawowych zadań ogłoszony został nabór do sekcji promocji i kultury, z którą wspólnie usprawniliśmy naszego Facebooka. Wyszliśmy z założenia, że nasze pokolenie to w większości wzrokowcy, dlatego postawiliśmy na grafikę, gdyż młodzież zwraca uwagę na kolory i długość tekstu. Na początku naszej kadencji, zwróciliśmy uwagę na statystyki postów z poprzednich lat oraz regularne kontrolujemy te obecne, aby mieć informację zwrotną na temat ich odbioru. Statystyki naszych postów diametralnie wzrosły, a ilość polubień strony z każdym dniem jest coraz większa. Często dostajemy informacje od naszych koleżanek i kolegów z klas na temat naszych postów - że od czasów naszej kadencji zwracają na nie większą uwagę, przez co wiedzą, co się dzieje w życiu szkoły.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Tak jak wyżej wspomniałyśmy, działamy razem z sekcją kultury i promocji. Pomaga nam w przygotowywaniu postów i prowadzeniu strony. Dużą pomoc dostajemy też od naszej opiekunki SU, która jak najczęściej stara się dostarczać nam informacje o różnych konkursach i pomaga przekazywać informacje o nich uczniom poprzez naszą stronę; komunikuje się również z innymi nauczycielami, gdy jest to potrzebne i przedstawia nasze działania.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
W realizacji najtrudniejsze dla nas z początku była systematyczność w prowadzeniu strony, dopasowaniu odpowiedniego kontent dla naszych kolegów i koleżanek. Problem sprawiała nam również grafika i jej tworzenie. W pierwszej chwili nie byliśmy pewni, w jaki sposób nagłośnimy nową, bardziej systematyczną i ambitną pracę naszego Facebooka, gdyż poprzednio jego aktywność nie była tak regularna i doprecyzowana, a jak wiadomo, żeby trafić wyżej na karcie głównej trzeba być regularnym, mieć wyświetlenia i „kliknięcia”.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Statystyki! To właśnie coś na co patrzymy z dumą każdego dnia. Cały czas rosną tylko w górę, przez co wiemy, że uczniowie naszej szkoły i nie tylko oni, są odpowiednio informowani. Jesteśmy również dumni z faktu, że dostajemy wiadomości zwrotne o pozytywnym odbiorze naszych postów i tego co zawierają. Cieszymy się, że nasza praca nie idzie na marne, a nasi rówieśnicy doceniają to co robimy.
Oczywiście non stop aspirujemy do pobicia rekordu ilości wyświetleń, udostępnień i reakcji. Nakręca nas to do działania i motywuje.