Diagnoza potrzeb oraz podjęte na jej podstawie działania.
Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-09 23:59
Galeria zdjęć
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W związku z trwającą edukacją zdalną, już w listopadzie podjęliśmy jako zespół decyzję o przygotowaniu diagnozy potrzeb naszych kolegów i koleżanek. Z wiadomych przyczyn, niezależnych od nas, Ola Serafin opracowała ankietę dla uczniów wykorzystując do tego celu narzędzia Google. Opiekun naszej grupy pani Iwona Gralec za pośrednictwem Dziennika elektronicznego rozesłała do uczniów link do ankiety. Na wyniki - odpowiedzi czekaliśmy do świąt Bożego Narodzenia. Na początku stycznia zapoznaliśmy się z jej wynikami. Ola Serafin i Ola Łoboda opracowały prezentację podsumowującą wyniki diagnozy. Prezentację z wnioskami z diagnozy zaprezentowała na zebraniu rady pedagogicznej - 22.01.2021r. opiekun grupy - pani Iwona Gralec. Na podstawie diagnozy stwierdziliśmy, że wszystkim nam brakuje "normalności" dlatego postanowiliśmy przygotować i przeprowadzić w najbliższym czasie, lubianą przez wszystkich "Pocztę Walentynkową" pod hasłem "Walentynki nie tylko dla zakochanych". Dla klas 4- 8 przybrała ona formę zdalną, zaś dla klas 1-3 tradycyjną. Ola Stępień, Ola Łoboda i Ola Serafin opracowały plakat promujący akcję, który został umieszczony i na stronie internetowej szkoły i na faceboku. W klasach młodszych nad przebiegiem akcji czuwali wychowawcy, a uczniowie otrzymali swoje Walentynki w piątek. Klasy starsze nadsyłały Walentynki do piątku 12.02.20121r. W sobotę Ola Stępień przy wsparciu opiekuna grupy pani Iwony Gralec przygotowała Walentynkowy Padlet, który w niedziele Ola Stępień umieściła na Faceboku, zaś administrator szkolnej strony na stronie.Wyniki diagnozy i plany działań zostały omówione również w czasie spotkań przedstawicieli SU z uczniami w klasach za pośrednictwem Teamasów, a ponadto SU dyżuruje online w każdy poniedziałek, na których to spotkaniach omawiane są sprawy diagnozy i potrzeb bieżących uczniów. W czasie tych spotkań ustalono z uczniami, że SU zorganizuje kolejną akcję "Wyjątkowe Kobiety"
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację zadania zaangażowani byli ponad zespół projektowy: Maria Tyszczuk - wiceprzewodnicząca SU, wychowawcy klas 1-3: panie: Jadwiga Pastuszka, Marta Rokita i Renata Bogucka oraz administrator strony www pan Tomasz Kuźdub.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najwięcej czasu zajęło nam wymyślenie pomysłu na przeprowadznie "Poczty Walentynkowej", bo w takiej sytuacji pandemii działamy po raz pierwszy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem dla grupy "Szkoła Demokracji" jest aktywność i szczerość uczniów w wypełnionych przez nich ankietach. Ankietę wypełniło 91 osób i to uznajemy za sukces, gdyż wyniki diagnozy stają się bardzo wiarygodne. Akcja Walentynkowa też jest dla nas satysfakcjonująca, bo pokazała nam, że nasze pomysły w tak trudnym czasie są akceptowane przez naszych kolegów.
Iwona Gralc
huhuhu
01.03.2021 16:33
0
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kamili i Józefa Spytków w Mircu