Co nas motywuje do nauki?

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 01.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W klasach zorganizowaliśmy ankietę, w której pytaliśmy uczniów co ich motywuje do nauki. Znacząca większość odpowiedzi to dobre oceny lub możliwość dostania się do wymarzonej szkoły. Mimo, że to są bardzo dobre powody do rozwoju i kontynuacji ciężkiej pracy nie są one najważniejsze. Naszym zdaniem uczniów powinna motywować głównie możliwość posiadania wiedzy i rozwoju a nie tylko ocena na świadectwie. Z tego powodu zdecydowaliśmy, że dobrym sposobem by to zmienić będzie rozmowa z uczniami o ich marzeniach i przyszłości. Cele mogą być świetną motywacją do nauki. Zachęcamy wychowawców do rozmowy z uczniami o ich planach i marzeniach na godzinie wychowawczej oraz o wspólnych stworzeniu swojego ,,Planu do sukcesu”. Uwzględnia on pojedyncze kroki, które pomogą nam osiągnąć cel np. uczestnictwo w warsztatach lub wyjazd edukacyjny. Jest wiele możliwości by zmotywować się do nauki, a naszym zdaniem osiągnięcie celu i wiedzy jest najlepszym z nich.

Na lekcji Wos-u klasy ósme w ramach projektu przygotowują swoje propozycje szkicu "Planu do sukcesu" a następnie udostępniamy je wychowawcom klas aby mogli z nich skorzystać.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Oprócz nas zaangażowani byli uczniowie uczestniczący w ankiecie i nauczyciele.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Nic nie sprawiło nam większego kłopotu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Za sukces uważamy to, że jesteśmy w stanie teraz wprowadzić dalsze kroki by ulatwić uczniom podejmowanie decyzji i to, że dzięki ankiecie nauczyciele lepiej zorzumieją perspektywę ucznia.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
09.02.2021 12:39

Bardzo dojrzale podeszliście do realizacji tego wyzwania. Uświadomienie sobie, że uczymy się nie dla ocen, ale dla siebie i realizacji własnych celów, to bardzo ważny krok. Rozmowy o planach i marzeniach oraz tworzenie własnych „Planów do sukcesu”, opartych na małych krokach, pozwolą wyznaczyć indywidualną ścieżkę. Może po drodze będzie trochę potknięć, ale „jeśli umiecie o czymś marzyć, możecie to zrobić”(W. Disnay)