ANALIZA I AKTUALIZACJA REGULAMINU SU
Wybory i kwestie formalne: "4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-02 14:17
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W zespole projektowym doszliśmy do wniosku, że regulamin pracy SU mocno się zdeaktualizował. Ostatnio pracowano nad nim w 2018 roku nie zawierał istotnych informacji, co sprawia, że uczniowie mają poczucie bałaganu i chaosu. Na początkowym etapie analizowaliśmy zapisy z 2018 roku, zestawialiśmy nasz dokument z tym, co o SU znajdziemy w Rozporządzeniu oraz poradniku CEO. Członkiwe zespółu projektowego bylo zobligowani do porównania naszego regulaminu z innymi, które są opublikowane w internecie, aby znaleźć inspirację i zobaczyć, co można u nas poprawić. Kolejnym etapem realizacji wyzwania, było spotkanie online zoragnozwane przez opiekuna. W trakcie tego spotkania ustalaliśmy co powinien zawierać nowy regulamin i dyskutowaliśmy o realiach w naszej szkole. Ustaliliśmy również jaką rolę pełni nasz zespół projektowy wobec ogólnej działalnośco Samorządu Uczniowskiego w naszej placówce. Umówliliśmy się na kolejne spotkanie, aby zrealizować krok nr 2 z naszego harmonogramu działań w ramach projektu.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W realizację wyzwania spoza zespołu projektowego zaangażowana była obecna przewodnicząca SU.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsze było odnalezienie się w ogromie informacji, mnogości regulaminów i dosotosowanie tego do naszych realiów.Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Ustalenie konkretnych punktów i jasne określenie zadań Rady SU oraz zespołu doradczego wobec rady, w którego skład wchodzą przeszkoleni tutorzy młodzieżowi. Do tej pory było to niejasne i dochodziło do konfliktów między przedstawicielami trójek klasowych, a resztą zaanagażowanych uczniów o to, kto ma realnie wpływ na działanie i kto powinien brać udział w zebraniach. Sukcesem jest zaktualizowanie regulaminu na potrzeby konkretnie naszej szkoły i to, że dostrzegliśmy gdzie pojawiają się trudności i co jest dla uczniów niejasne. Mamy teraz dokument na którym możemy się oprzeć.