Plan działania

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 15.12.2020

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy znowelizować aktualny regulamin SU, tak by odpowiadał naszym potrzebom. Ważne jest by jego nowa wersja była zgodna z zasadami demokracji. Pragniemy, by forma nowego regulaminu była czytelna dla wszystkich uczniów i uczennic. Musimy dostosować zapisy w dokumencie do nowej sytuacji w polskich liceach jaką jest wprowadzenie czteroletniej nauki. 

Prace planujemy przeprowadzić zdalnie, chcemy w nie zaangażować wszystkich uczniów, poprzez poproszenie ich o propozycje zmian. 

Nasze działania planujemy na początek grudnia tak, by znowelizowany regulamin wszedł w życie już w nowym roku. 

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Postawiliśmy na rozwinięcie Facebook’a Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły. Zaczęliśmy działać z naszym planem od razu po wyborach na przewodniczącego SU w tym roku. Chcieliśmy, aby uczniowie na bieżąco byli informowani o wydarzeniach szkolnych. Postanowiliśmy wstawiać więcej postów, które składałyby się z grafiki, zdjęć - z mniejszą ilością tekstu. Główne i najważniejsze informacje zawarte są na grafice, ponieważ nasze pokolenie składa się w większości ze wzrokowców. Taka forma przekazu informacji lepiej trafia do młodzieży. Oprócz Samorządu Uczniowskiego, zaangażowana jest w to komisja Kultury i Promocji w naszej szkole.


Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujmy przeprowadzić plebiscyt wśród uczniów naszej szkoły odnośnie ich zainteresowań i potrzeb. Propozycje naszych kolegów i koleżanek pozwolą nam poszerzyć zakres tematyczny imprez i eventów w szkole. 

Plebiscyt planujemy przeprowadzić zdalnie z wykorzystaniem szkolnych mediów (Facebook, Instagram), lub za pośrednictwem przewodniczących, klasy będą mogły przekazywać nam swoje propozycje. 

Prace planujemy podzielić na dwa etapy, przeprowadzenie plebiscytu oraz wdrożenie propozycji uczniów w życie. Propozycje możemy zebrać jeszcze podczas zdalnego nauczania. Imprezy, eventy, dni tematyczne najlepiej byłoby zorganizować już po powrocie do nauki stacjonarnej, ponieważ wtedy właśnie uczniowie mają możliwość zaprezentowania się, jeśli jednak nie będzie możliwości powrotu do szkoły propozycje uczniów wykorzystamy w konkursach, dniach tematycznych zdalnie. 

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy wspólnie z nauczycielami, uczniami i rodzicami zagospodarować teren zielony wokół naszej szkoły. Zamierzamy dokonać nowych nasadzeń roślinnych, odnowić infrastrukturę istniejącą, przy szkole chcielibyśmy głównie skupić się na odnowieniu ławek – by w ciepłe dni uczniowie mogli spokojnie usiąść na nich na przerwach, postawić nowe kosze na śmieci, najlepiej z możliwością segregacji odpadów by móc zachować czystość na terenie szkoły. Chcielibyśmy zacząć pracę wraz z pierwszymi promieniami słońca w marcu 2021 roku.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy zorganizować korepetycje online dla uczniów i uczennic naszej szkoły. Prowadzić je będą uczniowie, będzie to forma koleżeńskich zajęć dodatkowych, ponieważ czasem łatwiej zrozumieć materiał z lekcji, gdy wytłumaczy go nam rówieśnik. W założeniu korepetycje będą prowadzone głównie z przedmiotów maturalnych, na których w liceum musimy się głównie skupić. Prowadzenie lekcji będzie też dobrą okazją dla korepetytora by powtórzyć materiał z poprzednich lat. 

Udzielanie pomocy będzie miało pozytywny wpływ na ocenę danego ucznia/uczennicy z zachowania oraz pozwoli na zdobycie „+” z aktywności z przedmiotu, z zakresu którego pomaga on innym. 

Koleżeńskie korepetycje planujemy wprowadzić w życie już po feriach, czyli po 17.01.2021 r. 



Podobało Ci się

Komentarze