Plan pracy w ramach projektu Szkoła Demokracji - Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Radzyminie
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-16 11:06
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
We wrześniu 2020 roku, jeszcze w trybie stacjonarnym przeprowadzimy wybory samorządu uczniowskiego. Oczywiście przy pełnym wsparciu Dyrekcji i z zachowaniem wszelkich wymogów reżimu sanitarnego. Ponadto zamierzamy zaktualizować naszą ordynację wyborczą
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów/nauczycieli/dyrekcji/pracowników/rodziców) na ważny dla nas temat.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Akcja na maj 2021. Spodziewając się nadmiernych form sprawdzania zeszytów po powrocie do szkoły uczniowie biorący udział w projekcie przeprowadzą przy wsparciu samorządu uczniowskiego akcję informacyjną przeciw sprawdzaniu zeszytów po powrocie do szkoły z nauczania zdalnego. Sporządzimy plakaty informacyjne, które rozkolportujemy w klasach, przekażemy je również nauczycielom. Na lekcjach wychowawczych uczniowie poruszą te kwestie z wychowawcami.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Zadanie będziemy realizować w kilku miesiącach, od około lutego do końca maja. W tym roku w ramach aktywności uczniów i uczennic postawimy na serię prelekcji aby szerzyć wiedzę i uświadamiać swoich rówieśników czym jest i jak żyć ze spektrum autyzmu. Wesprze nas w tym zaprzyjaźniona fundacja Mary i Max, której wolontariuszką jest jedna z naszych uczennic. Planujemy aby sama akcja wyszła poza szkołę i prawdopodobnie w formie zdalnej "poszła w świat".
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Realizowanie zadania zaczynamy już we wrześniu, po powrocie do szkoły kontynuujemy (czyli jakoś od maja do końca roku) Naszym celem na ten rok jest również stworzenie stałej siedziby Samorządu Uczniowskiego w reprezentatywnej, zabytkowej części budynku szkoły. Uzyskaliśmy już w tamtym roku zgodę Dyrekcji na zajęcie na stałe jednej z sal, przed okresem lockdownu rozpoczniemy inicjatywę urządzania sali jednak kontynuować ją będziemy po powrocie. Ponadto nasz samorząd przygotowuje coś specjalnego czyli mini studio nagraniowe do np. podkastów więc nasza przestrzeń w szkole rozszerzy się o kolejny pokój.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
To zadanie również będzie realizowane przez cały rok, w miarę napływu chętnych uczniów. Zaczynamy we wrzesniu i kontynujemy do ostatniego chętnego ucznia :) Na kilku pierwszych spotkaniach samorządu uczniowskiego wykrystalizowała się koncepcja podziału samorządu na zespoły robocze i w ramach tej koncepcji powstał ds. samopomocy uczniowskiej w ramach, której uczniowie tworzą stałą listę korepetytorów i umożliwiają bezpośredni kontakt z nimi pozostałym uczniom. W trakcie pracy zdalnej nasi "korepetytorzy" odbyli wiele spotkań online, w ramach których służyli pomocą swoim kolegom i koleżankom mającym problemy z różnymi przedmiotami. Po powrocie do szkoły udało się już zrobić kilka indywidualnych i jedno grupowe spotkanie "korepetytorów" z uczniami.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
16.06.2021 11:06
0
Bardzo podobają mi się działania, które zaplanowaliście w obszarze 4 , mają olbrzymi potencjał. Natomiast jeśli chcecie, wzmocnić w uczniach poczucie sprawczości, to spróbujcie umożliwić podjęcie decyzji, np na temat tego jak ma zostać urządzona nowa sala samorządu. Najpierw zaproście uczniów, do składania projektów (pomysłów na aranżacje), a następnie przeprowadźcie głosowanie/referendum. Bardzo Was zachęcam do przeprowadzenia inicjatywy, która umożliwi uczniom podjęcie decyzji!
Pozdrawiam,
Tomasz