Debata szkolna pomiędzy kandydatami do Samorządu Uczniowskiego

Wybory i kwestie formalne: "2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole."

Dodano: 11.06.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Celem debaty było danie uczniom możliwości poznania kandydatów do SU oraz ich postulatów, które chcieliby wprowadzić do szkoły. Niestety, w związku z sytuacją epidemiologiczną niemożliwe stało się przeprowadzenie debaty na terenie naszej placówki, dlatego postanowiliśmy poprowadzić transmisje na żywo z tego wydarzenia. Na platformie MS Teams utworzyliśmy kanał, do którego dodani zostali zarówno nauczyciele jak i uczniowie. Każdy połączył się ze swojego konta a osoby biorące udział w debacie oraz prowadzący wydarzenie spotkali się wspólnie by przeprowadzić debatę, transmitowaną dla wszystkich zebranych. W trakcie debaty uczestnicy odpowiadali na wcześniej przygotowane przez prowadzącego pytania oraz pytania zadawane przez uczestników w trakcie debaty. Uczniowie zostali poinformowani o debacie przez MS Teams, Instagrama startujących partii oraz przez nauczycieli. Wydarzenie odbyło się 19 października 2020r.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:

Spoza zespołu projektowego w wydarzenie byli zaangażowani inni kandydaci do SU oraz koordynatorka Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole, która zadbała o profesjonalizm odbytej debaty. Co więcej w wydarzenie bardzo zaangażowany był sam prowadzący debaty. Zajął się on samym przebiegiem wydarzenia jak i zebraniem pytań a do uczniów, które mogłyby zostać zadane kandydatom.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
W realizacji zadania najtrudniejsze było przeprowadzenie go w formie online.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:

Za sukces związany z realizacją wyzwania uważamy to, iż dzięki debacie uczniowie byli w stanie uzyskać odpowiedź na wszystkie nurtujące ich pytania, poznać kandydatów oraz wybrać najbardziej odpowiedni zespół na stanowisku SU. Pojawiły się pytania dotyczące postulatów partii biorących udział w wyborach oraz pytania na temat przyszłości liceum i jego społeczności. Podczas debaty zostały udzielone na nie odpowiedzi. Dodatkowo pojawiły się nowe pomysły ze strony partii zainspirowane pytaniami uczniów.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
16.06.2021 10:35

Drogie Panie,

Dziękuję bardzo za uzupełnienie relacji zgodnie z pytaniami w przewodniku po programie. Cieszę się, że będąc pionierkami samorządności uczniowskiej w Waszej szkole, już na samym początku zadbałyście o organizację debaty. Trudno wyobrazić mi sobie lepszy sposób na zapoznane się z kandydatami, dzięki czemu Wasi koledzy i koleżanki mogli dokonać bardziej świadomego wyboru swoich reprezentantów. Świetne było też, to że w wyniku pytań do kandydatów powstały nowe pomysły działań. Wspaniały przykład samorządu słuchającego.

Bez wątpienia mocną stroną Waszej inicjatywy, była zdolność do przeprowadzenia debaty online. Myślę, że jest to korzyść jaką przyniosła nam pandemia, ponieważ jestem przekonany, że nawet jeśli w przyszłych latach, będziecie mieli możliwość debatowania stacjonarnego, to warto ją nagrywać, a nawet relacjonować na żywo przez internet. Dzięki temu więcej osób, będzie mogła z nich skorzystać.

Doskonale, że zaangażowałyście prowadzącego do poprowadzenia wydarzenia oraz zbierania pytań od uczniów, jest to jak najbardziej przykład działań włączających.

Bardzo gratuluję udanej i dobrze przeprowadzonej inicjatywy i życzę kolejnych owocnych debat przed kolejnymi wyborami.

Pozdrawiam,
Tomasz