Padletove-love

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 09.06.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W czasie ostatnich dwóch tygodni wróciliśmy do nauki w trybie hybrydowym, niestety nadal jesteśmy od siebie odizolowani (klasowo) ze względu na reżim sanitarny, więc musieliśmy znaleźć jakiś uniwersalny sposób na komunikację ze społecznością szkolną. Czas nas gonił, ponieważ zbliża się koniec roku szkolnego, a my chcielibyśmy powoli planować działania na przyszły (a może nawet jeszcze ten?) rok szkolny :) Postanowiliśmy wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas nauczania zdalnego, czyli wykorzystać możliwości jakie dają nam narzędzia multimedialne online. Po naradzie grupy projektowej stworzyliśmy padlet (https://padlet.com/SzkolaDemokracji/oti1xxl1l922y40d) , na którym uczniowie mogą dodawać swoje propozycje różnych działań i wydarzeń, które ucieszyłyby nas najbardziej po powrocie do normalności. Póki co jesteśmy na początku drogi, ale jesteśmy pewni, że pomysł ten okaże się strzałem w dziesiątkę. Uczniowie zasugerowali pewnie zmiany dotyczące różnych sfer życia w szkole. Jedną z nich jest zmiana, którą można by zasugerować się w czasie tworzenia planu zajęć, chodzi o ulokowanie zajęć wychowania fizycznego pod koniec lekcji, by zniwelować dyskomfort szczególnie w ciepłe dni. Przedmioty najtrudniejsze powinny odbywać się w środku dnia, co daje więcej siły do nauki i skupienia. Uczniowie zaproponowali ciekawe konkursy przedmiotowe, ale też wyjścia/wycieczki, które mogą wzbogacić sposób realizacji podstawy programowej. Dużo propozycji dotyczyło zadawania prac domowych – głównie, by nie były one dawane na czas weekendowy. Lista propozycji cały czas rośnie, wzbogacają ją i Uczniowie, i Rodzice, i Nauczyciele. Link do padleta został również dostarczony naszej Dyrekcji, a pewne kwestie zostaną poruszone na początku roku szkolnego. Padlet ciągle rośnie, więc z niecierpliwością czekamy na kolejne propozycje. :)

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Cała społeczność szkolna, uczniowie i rodzice oraz nauczyciele.


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Znalezienie ciekawe "kanału," dzięki któremu moglibyśmy w prosty i szybki sposób porozumieć się z resztą uczniów.


Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Duże zainteresowanie, fajne propozycje, fakt, że i rodzice i nauczyciele też dołączyli do tej akcji.


Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://padlet.com/SzkolaDemokracji/oti1xxl1l922y40d

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
10.06.2021 12:46

Drodzy!

Dziękuję Wam bardzo za Waszą relację, ale przede wszystkim, że jednak zdecydowaliście się na dodatkowe działanie pod koniec roku. Mam nadzieję, a nawet przekonanie, że wysiłek się opłacił, bo jak czytam Waszą relację, to mam poczucie, że jesteście bardzo zadowoleni z inicjatywy!

Jak przystało na inicjatywę realizowaną w pandemicznej szkole demokracji Wasze działanie miało charakter hybrydowy tzn. nie łatwo je przypisać do któregoś z obszarów. Mamy tu zarówno bardzo mocny element diagnozy, ale także motyw współpracy z rodzicami i nauczycielami, ale nade wszystko nowe narzędzie komunikacji, które umożliwia zbieranie pomysłów. Utworzyliście skrzynkę pomysłów na miarę XXI w.

Padletove Love – Uwielbiam takie smaczki, gdzie uczniowie decydują się na finezyjne nazwy, szczególnie jeśli występuje w niej gra słów! Bardzo mnie cieszy, że inicjatywa spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony uczniów i że cały czas jest uzupełniana. Myślę, że śmiało możecie korzystać z nowego medium w kolejnych latach i zbierać w ten sposób nie tylko pomysły, ale także diagnozować potrzeby i zainteresowania uczniów.

Pamiętajcie, że w komunikacji bardzo ważna jest dwustronność tzn. dobrze by było gdybyście odpowiedzieli na wszystkie propozycje, które znajdą się na padlecie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie mogą zostać zrealizowane, a przynajmniej nie w jednym momencie, ale zawsze należy uczniów poinformować dlaczego jakaś inicjatywa została podjęta, a inna nie, albo że została odłożona w czasie. A już na pewno warto podziękować wszystkim, którzy wzięli udział. Jeśli uczniowie nie dostaną informacji zwrotnej, to następnym razem, mogą nie mieć motywacji do udziału w takim badaniu. (po co skoro i tak mnie nikt nie wysłucha?)

Niemniej wydaje mi się, że jesteście na bardzo dobrej drodze, żeby dzięki sprawnej komunikacji i zbieraniu informacji od uczniów angażować w działania więcej osób i budować w nich poczucie sprawczości oraz podmiotowości. Wielkie brawa dla Was. Cudowna inicjatywa!

Pozdrawiam,
Tomasz