Spotkania z Dyrekcją

Komunikacja i media: "4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją."

Dodano: 08.06.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W naszej szkole ciągle rodzi się wiele pytań. Sami mamy ich wiele i nieraz nie wszystko jest dla nas jasne.

 

Nie bardzo wiadomo skąd się biorą pieniądze, kto i za co w szkole płaci, jak powinno zgłaszać się różne pomysły, z kim rozmawiać, aby wdrażać realizacje działań SU itd. W dużej części myśleliśmy, że Dyrekcja szkoły ma władzę absolutną, nieograniczone środki, że z niewiadomych powodów nie decyduje się na remont łazienek, czy zakupienie książek do biblioteki. Wiele razy rozmawialiśmy o tym podczas naszych spotkań, które odbywają się co tydzień, we wtorki o 16:00. Pani Agnieszka (nasz Opiekun), często mówiła nam o tym, że sprawa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana, i że nie wszystko w tak prosty sposób zależy właśnie od Dyrekcji. Postanowiliśmy się wiec sami o tym przekonać.

 

Dlatego poprosiliśmy Panią Dyrektor o to, aby mogła się z nami spotkać. Mieliśmy obawy, czy się zgodzi, ponieważ nigdy wcześniej nie było takich spotkań organizowanych z Samorządem. Tymczasem okazało się, że nasza Pani Dyrektor z dużą ochotą przystała na tę propozycję. Byliśmy bardzo mile zaskoczeni. Przysłowiowe „schody” rozpoczęły się jednak wtedy, gdy okazało się, że Pani Dyrektor ma bardzo wiele obowiązków i niezwykle wypełniony kalendarz, a my również jesteśmy zaangażowani w różne zajęcia pozalekcyjne i ciężko jest nam ustalić wspólny termin. Ostatecznie, udało nam się znaleźć termin pasujący nam wszystkim – był to 25 marca 2021. Spotkanie odbyło się na platformie Teams.

Przygotowaliśmy tematy na to spotkanie:

  • Jak finansowane są przedsięwzięcia szkoły?
  • Kiedy możliwa jest wymiana nawierzchni na boisku piłkarskim? 
  • Wsparcie projektu klas ,,dwujęzycznych” i zakup angielsko i niemiecko-języcznych książek do biblioteki. 
  • Prośba o stworzenie profesjonalnej pracowni chemiczno-fizycznej, gdzie będzie można wykonywać bardziej zawansowane doświadczenia, a co za tym idzie bardziej ciekawe. 
  • Konieczny remont toalet w starej części szkoły. 
  • Prośba o organizację zajęć dodatkowe z nauki gry na instrumentach muzycznych (keyboard, gitara) oraz zajęcia z programowania.

 

Tematy przygotowaliśmy na podstawie rozmów z uczniami naszych klas.

 

Spotkanie odbyło się w bardzo miłej atmosferze. Dowiedzieliśmy się podczas niego bardzo wiele i już teraz rozumiemy, że Dyrektor ma bardzo ograniczone możliwości jeśli chodzi o finansowanie wszystkich wymarzonych przez niego i uczniów przedsięwzięć. Byliśmy zaskoczeni, jak wiele pieniążków jest przeznaczonych na codzienne funkcjonowanie szkoły, i że nie ma możliwości realizacji pomysłów, tzw. „bieżących”, które wynikają z potrzeby chwili.

Pani Dyrektor zgodziła się zakupić książki obcojęzyczne do biblioteki – z tego się bardzo ucieszyliśmy. Dowiedzieliśmy się że w te wakacje zostanie zrealizowana jeszcze jedna paląca potrzeba uczniów – tzn. remont toalet w starej części szkoły. Pozostałych próśb niestety nie uda się spełnić, jednak Pani Dyrektor obiecała „przymierzyć” się do niektórych z nich planując budżet szkoły na kolejne lata. Niektórych niestety nie uda się zupełnie zrealizować – jak. Np. zajęć z programowania czy nauki gry na instrumentach – konieczne są tu środki na wynagrodzenie dla nauczycieli, których nie da się zagwarantować w „budżecie”.

Bardzo podobało nam się to spotkanie. Byliśmy z niego ogromnie zadowoleni i dlatego uważamy, ze warto, aby odbywały się częściej.

Udało nam się zgłosić potrzebę takich spotkań cyklicznie. Pani Dyrektor zobowiązała się, że od przyszłego roku będziemy organizować takie spotkania co dwa miesiące, aby „na bieżąco” dzielić się potrzebami uczniów i planować wspólne działania. Jesteśmy przekonani, że to świetny pomysł. W tym roku mamy też zaplanowane jeszcze jedno spotkanie na 17 czerwca. Chcemy porozmawiać o planach na przyszły rok.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Uczniowie z naszych klas: 7a, 7e i 7g, z którymi przeprowadziliśmy rozmowy związane z tym, jakie tematy poruszyć podczas spotkania.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Wyzwaniem okazało się być ustalenie terminu spotkania. Dlatego też postanowiliśmy, że w przyszłym roku – wtedy, kiedy będą odbywać się cykliczne spotkania z Dyrekcją, ustalimy, że będzie to np. pierwszy wtorek miesiąca (październik, grudzień, luty i czerwiec), aby można było od razu „zablokować te terminy”, i aby to spotkanie było priorytetem, do którego dopasowywać będziemy inne zobowiązania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

To, że udało nam się zrozumieć, jak funkcjonuje budżet szkoły oraz to, że zakupione zostały nowe książki do biblioteki.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
14.06.2021 13:02

Droga grupo,

Powiem szczerze, że to ulubiony rodzaj inicjatyw uczniowskich jakie mam okazję czytać, tzn. takie w których, zadzieje się coś niespodziewanego, kiedy uczestnicy są zaskoczeni np. pozytywnym nastawieniem dyrekcji. Dla mnie jest to niesamowicie cenne życiowe doświadczenie, bo wiem jak często sam jestem niewolnikiem swoich założeń i przekonań, przez co nie robię dobrych rzeczy, które mógłbym zrobić.

Kwintesencją tego wyzwania jest spotkanie i rozmowa, dzięki której uczniowie mają okazję zbliżyć się do dyrekcji i jest możliwe wzajemne poznanie swoich perspektyw. Mam wrażenie, że to się udało, bo pamiętam jak opowiadaliście mi o tym na spotkaniu. Z jednej strony mogliście lepiej zrozumieć jak funkcjonuje szkolny budżet i że niestety niektóre z Waszych postulatów nie mogą na ten moment zostać zrealizowane ( przynajmniej przez dyrekcję, bo są jeszcze inne możliwości zdobywania funduszy). Z drugiej strony Dyrekcja zgodziła się zakupić obcojęzyczne ksiązki do biblioteki – Gratuluję, bo nie wykluczone, że bez tej inicjatywy, nikt by na to nie wpadł.

Kolejną mocną stroną Waszego działania, było zbieranie pytań od uczniów, dzięki czemu pokazaliście się jako samorząd słuchający i pomagający realizować potrzeby całej społeczności szkolnej. W tym miejscu chciałbym Wam zaproponować, żeby umożliwić również chętnym uczniom uczestnictwo w takim spotkaniu, szczególnie jeśli będzie to np. autor jakiejś inicjatywy oddolnej, którą zamierzacie zrealizować. W ten sposób można zadbać również o element włączający, tzn. że każdy uczeń szkoły, może pójść na takie spotkanie (oczywiście nie wszyscy na raz, ale nie spodziewałbym się lawiny chętnych). No może dodatkowo korzystnie wpłynąć na poczucie podmiotowości wśród uczniów i ocieplenie wizerunku dyrekcji ( mnie jako uczniowi wizyta u dyrekcji kojarzyła się głównie negatywnie – kiedy coś przeskrobałem)

Cieszę się, że widzicie potrzebę regularnych spotkań i że udało Wam się zagwarantować ich częstotliwość przynajmniej raz na dwa miesiące. Uważam, że będzie mieli z nich jeszcze wiele pożytku, radości i miłych zaskoczeń. Jak dla mnie superrelacja!

Pozdrawiam,
Tomasz