Co motywuje nas do nauki

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 05.06.2021

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Czas pandemii i nauki zdalnej był dla wszystkich trudnym okresem i choć wydawało się, że po roku nauki w domu przy komputerze wszyscy jesteśmy już z tym obeznani to tak do końca nie było.

Postanowiliśmy zbadać co motywuje uczniów naszej szkoły do nauki w czasie pandemii. W tym celu przeprowadziliśmy ankietę, zadając pytanie co motywuje Cie do nauki.

Oczywiście ankieta dotyczyła także zdalnego nauczania, ale w tym punkcie chcieliśmy zbadać motywacje uczniów, aby w przyszłym roku po powrocie do szkoły stworzyć system motywacji.

Przebieg realizacji wyzwania:

  1. Przeanalizowanie ankiet, jakie znaleźliśmy w internecie oraz w zasobach CEO.
  2. 2. Spotkanie on-line samorząd Uczniowskiego w celu wyboru ankiety i analizie pytań.
  3. Przygotowanie ankiety w formularzu FORMS, wszyscy uczniowie byli juz przyzwyczajeni do tego typu ankietowania i znali już dokument forms, więc stwierdziliśmy, że ułatwi to ankietowanym wypełnienie, a nam późniejszą analizę, ze względu, że forms opracowuje potem graficznie wyniki ankiety.
  4. Opiekun Samorządu uczniowskiego rozesłał ankietę poprzez dziennik elektroniczny do uczniów, podając link. Dodatkowo poprosiliśmy nauczycieli, aby podczas godzin wychowawczych, czy zajęć komputerowych zmobilizowali uczniów do wypełnienia ankiety, abyśmy mogli mieć w miarę rzetelną odpowiedź zwrotną.
  5. Zebrane odpowiedzi zostały przedstawione na spotkaniu przedstawicieli SU z jedną z klas po powrocie do szkoły. Przedyskutowaliśmy wyniki.
  6. Z uwagi na powrót całego SU dopiero na początku czerwca nie udalo nam się jeszcze przygotować konkretnych rozwiązań, które moglibyśmy wprowadzić w życie w przyszłytm roku szkolnym i tym samym zmotywować uczniów do osiągania jeszcze lepszych wyników w nauce.
  7. Po opracowaniu wyników i przygotowaniu sprawozdania chcemy przedstawić je nauczycielom jeszcze przed końcem roku szkolnego.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W organizację wyzwania poza zespołem projektowym zaangażowaliśmy jeszcze klasę do której uczęszczamy, aby wspólnie przeanalizować zebrane wyniki i wyciągnąć wnioski.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsza jak zawsze była mobilizacja uczniów, aby wypełniali ankiety. Zdalna nauka nie pozwoliła nam przeprowadzić tego wyzwania w innej formie niż ankieta.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem jest to iż wielu uczniów napisało konkretne przykłady, które mobilizują do nauki. Stąd wniosek, że polowa ankietowanych jest zmobilizowana uczy się dla siebie, ale część jest taka, że uczy się, aby przejść tylko do następnej klasy lub w ogóle nie jest zmobilizowana. Chcemy wprowadzić elementy mobilizujące i zwiekszające motywację w kolejnym roku szkolnym, ale jest to jeszcze faza przygotowania.

W rozmowach z uczniami wiemy też że motywacją dla wielu jest możliwość wzięcia udziału w ciekawych projektach np. stażach zawodowych w Niemczech.

Przed nami sporo pracy, aby wzmocnić system motywacji naszych uczniów.



Podobało Ci się

Komentarze