Dyskusje na temat motywacji do nauki

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 03.06.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Dwie osoby z naszego samorządu chodziły po klasach i zadawały uczniom pytania na temat: co motywuje ich do nauki? Uczniowie podnosili ręce i odpowiadali na pytania. Motywacją do nauki klas starszych jest zakończenie szkoły z jak najlepszymi wynikami i sukcesami, a motywacja klas młodszych jest pomoc w nauce koleżanek i kolegów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację naszego wyzwania poza samorządem byli zaangażowani uczniowie z naszej szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Nic nie było trudnego w realizacji tego wyzwania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Po konsultacjacji z nauczycielami ustaliliśmy, ze bedzie więcej pracy w zespołach, które bedą uczyły siebie nawzajem. Uczniowie będą przygotowywać wiadomości na dany temat i potem przedstawią je klasie. Każda osoba z grupy bedzie miała swoje zadanie do wykonania - coś w czym jest dobry. Dla starszych klas jest wazny sukces. Pomyslelismy o przygotowaniu biografii ludzi, ktorzy odnieśli sukces w życiu, mimio wielu trudności i przeciwnosci losu.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
16.06.2021 14:40

Świetnie!
Dziękuje bardzo za uzupełnienie relacji i realizację wyzwania.

Podobał mi się sposób zbierania przez Was informacji - tzn. chodzenie po kasach jest zdecydowanie niesztampowym rozwiązaniem - warto o tym sposobie pomyśleć jako formie np diagnozy potrzeb i zainteresowań uczniów, do której przeprowadzenia zachęcam w przyszłym roku i w kolejnych latach.

Bardzo ważnym elementem tego wyzwania była jego druga część polegająca na partnerskiej współpracy uczniów z nauczycielami i wypracowanie wspólnych rozwiązań mających wzmocnić motywację do nauki. Wygląda na to, że cel został osiągnięty i od przyszłego roku, możecie spodziewać się więcej pracy w grupach i wzajemnego uczenia się. Starsze klasy będą z kolei miały okazje przyjrzeć się bliżej sylwetkom osób, które osiągnęły sukces - brzmi bardzo ciekawie, szczególnie jeśli np zaprosilibyście jakąś osobę na spotkanie w szkole, albo zorganizowali cykl takich spotkań. ( miejcie świadomość, że nie musicie ograniczać się do czytania notek biograficznych z wikipedii) - Bardzo ciekawe pomysły na motywację, trzymam kciuki, żeby wypaliły!

Na koniec pamiętajcie jeszcze o poinformowaniu społeczności szkolnej o Waszych ustaleniach. To jest niezmiernie istotne z punktu widzenia budowania samorządności uczniowskiej i poczucia podmiotowości uczniów. Niech wszyscy wiedzą, że Wasze działania mają sens i przynoszą określone skutki - to tak apropos motywacji, bo jest to jedna z podstawowych form jej wzmacniania.

Pozdrawiam,
Tomasz