MOTYWACJA W SZKOLE!

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 24.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Podczas realizacji wyzwania napotkałyśmy wiele przeszkód, których przyczyną była m.in. panująca na całym świecie pandemia koronawirusa. Na skutek zdalnego nauczania przeprowadziłyśmy w naszej szkole ankietę online dotyczącą tego, co motywuje uczniów do nauki. Niestety nie byłyśmy w stanie przeprowadzić debat klasowych we wszystkich klasach, ale odpowiedzi w ankiecie pomogły nam lepiej zrozumieć potrzeby naszych kolegów i koleżanek. Aby przygotować rzeczoną ankietę użyłyśmy programu "Formularze Google", następnie link do niej umieściliśmy na Forum Dyskusyjnym Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły oraz rozesłałyśmy go każdemu uczniowi w wiadomości na elektronicznym dzienniku - Librus.

W momencie przejścia na nauczanie hybrydowe przeprowadziłyśmy również w klasach uczących się stacjonarnie dyskusje na ten temat. Wyniki ankiety oraz dyskusji przedstawiłyśmy później nauczycielom i na ich podstawie wspólnie opracowaliśmy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie. Na przykład, wspólnie uznaliśmy, że ciekawą formą motywacji uczniów do nauki i zdobywania lepszych stopni będzie przygotowanie, opracowanie wybranych tematów przedmiotowych przez uczniów w formie "odwróconej lekcji", dzięki czemu będą oni mogli poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć wyższe wyniki w nauce. Ponadto, wspólnie ustaliliśmy, iż raz w miesiącu nauczyciele będą przeprowadzać krótkie ankiety pod koniec lekcji, które będą miały na celu zdiagnozowanie czy dany temat był interesujący dla ucznia, a sposoby wykorzystane podczas lekcji przez nauczyciela były przydatne, ciekawe i atrakcyjne dla uczniów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Osobami zaangażowanymi w realizację tego wyzwania, spoza zespołu projektowego byli nauczyciele naszej szkoły, którzy po przeanalizowaniu wyników ankiety oraz debaty klasowej pomogli nam w opracowaniu pomysłów, które można by było wcielić w życie szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszym w realizacji wyzwania była panująca pandemia i związane z nią obostrzenia i nauczanie zdalne. Nie mogliśmy się wspólnie spotykać w szkole by ustalić pytania jakie miała zawierać ankieta. Następnie nie mogliśmy osobiście przeprowadzić tej ankiety w szkole dlatego musiała ona zostać przeprowadzona online za pośrednictwem elektronicznego dziennika i naszego forum dyskusyjnego. Wszystkie sprawy związane z kontynuowaniem projektu były omawiane poprzez portal społecznościowy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Uważamy ze sukcesem w realizacji tego wyzwania było przeprowadzenie ankiety online dotyczącej tego co motywuje nas do nauki . Również, kolejnym krokiem, który udało nam się zrealizować był fakt, iż po powrocie niektórych uczniów do szkoły na nauczanie hybrydowe mogliśmy omówić wyniki tej ankiety oraz przeprowadzić debaty o motywacji na żywo. Dzięki obecności nauczycieli w szkole mogliśmy się z nimi wspólnie spotkać i przeanalizować nasze pomysły na dalszą efektywną współpracę. Mamy nadzieję, ze przyszły rok szkolny pozwoli nam w pełni skorzystać z naszych propozycji i zmian w nauczaniu i wspólnym tworzeniu szkoły, która jest demokratyczna.

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://docs.google.com/forms/d/1HGZdF6TVk84DGyPWNi0F7tOSVlLBo3wSmuJ7a40cGYQ/viewform?fbclid=IwAR2fdiwBRUd3S8TjBpR5jLohRtlLNZ6xsp54AddfUsnvP86F0Bcfy_dmPpQ&edit_requested=true

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
24.05.2021 23:42

Kolejny raz wykazaliście się determinacją, by realizować wyzwanie, mimo niesprzyjających warunków. Elektroniczny dziennik, forum dyskusyjne, Formularze Google, portal społecznościowy musiały zastąpić bezpośrednie spotkania. Było trudniej, jednak daliście radę. Plany się nieco zmieniły i rozciągnęły w czasie, ale zapoczątkowaliście w Waszej szkole ważny proces i refleksję, dotyczącą motywacji. Uczniowskie ankiety, dyskusje w klasach zwróciły uwagę na potrzeby uczniów i uczennic, stały się podstawą opracowanych z nauczycielami propozycji. Macie rację, że „odwrócone lekcje” i comiesięczne badanie, czy dany temat był interesujący dla ucznia, a sposoby wykorzystane podczas lekcji przez nauczyciela przydatne, ciekawe i atrakcyjne, to dopiero początek zmian i pracy nad motywacją. Zrobiliście pierwszy krok, kolejne pewnie już po wakacjach. Wspólnie tworzycie lepszą, demokratyczną szkołę i tego Wam serdecznie gratuluję!