MOTYWACJA W SZKOLE!
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-25 16:55
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Podczas realizacji wyzwania napotkałyśmy wiele przeszkód, których przyczyną była m.in. panująca na całym świecie pandemia koronawirusa. Na skutek zdalnego nauczania przeprowadziłyśmy w naszej szkole ankietę online dotyczącą tego, co motywuje uczniów do nauki. Niestety nie byłyśmy w stanie przeprowadzić debat klasowych we wszystkich klasach, ale odpowiedzi w ankiecie pomogły nam lepiej zrozumieć potrzeby naszych kolegów i koleżanek. Aby przygotować rzeczoną ankietę użyłyśmy programu "Formularze Google", następnie link do niej umieściliśmy na Forum Dyskusyjnym Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły oraz rozesłałyśmy go każdemu uczniowi w wiadomości na elektronicznym dzienniku - Librus.
W momencie przejścia na nauczanie hybrydowe przeprowadziłyśmy również w klasach uczących się stacjonarnie dyskusje na ten temat. Wyniki ankiety oraz dyskusji przedstawiłyśmy później nauczycielom i na ich podstawie wspólnie opracowaliśmy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie. Na przykład, wspólnie uznaliśmy, że ciekawą formą motywacji uczniów do nauki i zdobywania lepszych stopni będzie przygotowanie, opracowanie wybranych tematów przedmiotowych przez uczniów w formie "odwróconej lekcji", dzięki czemu będą oni mogli poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć wyższe wyniki w nauce. Ponadto, wspólnie ustaliliśmy, iż raz w miesiącu nauczyciele będą przeprowadzać krótkie ankiety pod koniec lekcji, które będą miały na celu zdiagnozowanie czy dany temat był interesujący dla ucznia, a sposoby wykorzystane podczas lekcji przez nauczyciela były przydatne, ciekawe i atrakcyjne dla uczniów.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Osobami zaangażowanymi w realizację tego wyzwania, spoza zespołu projektowego byli nauczyciele naszej szkoły, którzy po przeanalizowaniu wyników ankiety oraz debaty klasowej pomogli nam w opracowaniu pomysłów, które można by było wcielić w życie szkoły.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym w realizacji wyzwania była panująca pandemia i związane z nią obostrzenia i nauczanie zdalne. Nie mogliśmy się wspólnie spotykać w szkole by ustalić pytania jakie miała zawierać ankieta. Następnie nie mogliśmy osobiście przeprowadzić tej ankiety w szkole dlatego musiała ona zostać przeprowadzona online za pośrednictwem elektronicznego dziennika i naszego forum dyskusyjnego. Wszystkie sprawy związane z kontynuowaniem projektu były omawiane poprzez portal społecznościowy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uważamy ze sukcesem w realizacji tego wyzwania było przeprowadzenie ankiety online dotyczącej tego co motywuje nas do nauki . Również, kolejnym krokiem, który udało nam się zrealizować był fakt, iż po powrocie niektórych uczniów do szkoły na nauczanie hybrydowe mogliśmy omówić wyniki tej ankiety oraz przeprowadzić debaty o motywacji na żywo. Dzięki obecności nauczycieli w szkole mogliśmy się z nimi wspólnie spotkać i przeanalizować nasze pomysły na dalszą efektywną współpracę. Mamy nadzieję, ze przyszły rok szkolny pozwoli nam w pełni skorzystać z naszych propozycji i zmian w nauczaniu i wspólnym tworzeniu szkoły, która jest demokratyczna.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
24.05.2021 23:42
0