"K@zik"

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 23.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole. W ramach realizacji tego wyzwania z obszaru "Komunikacja i media" zaplanowaliśmy "K@ZIKA", bo marzył nam się nieregularnik uczniowski, czyli biuletyn informacyjny SU lub gazetka internetowa SU z prawdziwego zdarzenia na platformie Junior Media lub na szkolnej platformie Teams, którym zajmie się odpowiedzialnie powołany przez nas zespół redakcyjny. Niestety, tego wyzwania nie udało nam się zrealizować w stuprocentowo wymarzonej przez nas formie. Gazetka nie powstała, czyli nie odważyliśmy się jeszcze opublikować żadnego numeru, mimo że udało nam się zorganizować pracę redakcji szkolnej gazetki SU „K@zik” w warunkach kształcenia na odległość z wykorzystaniem platformy „Junior Media”: https://www.juniormedia.pl/ oraz na kanale "K@zik" - zespół redakcyjny na szkolnej platformie MS Teams.


Praca zespołu polegała na uczeniu się korzystania z platformy "Junior Media", na ćwiczeniach w redagowaniu artykułów prasowych, pytań do ankiet, relacji publikowanych na potrzeby programu CEO "Szkoła Demokracji". Uczyliśmy się też trudnej dla nas sztuki dyskutowania, redagowania planów pracy i sprawozdań z ich realizacji. Tworzyliśmy też ogłoszenia o akcjach SU, które rozsyłaliśmy przez e-dziennik. Na jednym z ostatnich spotkań zespołu uświadomiliśmy sobie, że mimo iż gazetka nam jeszcze nie wyszła, to wspólnymi siłami stworzyliśmy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole "K@zik", czyli oficjalny kanał komunikacyjny SU na szkolnej platformie MS Teams (w załączniku publikujemy wybrane skriny poglądowe ;) ).




Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Rada SU

samorządy klasowe 4-8

nauczyciele

rodzice

Dyrekcja Szkoły

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Problemy techniczne na "Junior Media" - dodawanie i akceptowanie członków redakcji, dodawania i edytowanie materiałów na tej platformie, problemy z pomysłami na ciekawą gazetkę podczas lockdownu -> nie chcieliśmy publikować niczego na siłę tylko po to, by zaliczyć to zadanie projektowe, problemy z redagowaniem ciekawych artykułów -> musimy jeszcze ćwiczyć pisanie w stylu publicystyczno-dziennikarskim, walka z marazmem wynikającym z lockdownu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Dzięki "K@zikowi" usprawniliśmy przepływ informacji między naszym zespołem projektowym a Radą SU i pozostałymi uczniami i uczennicami szkoły oraz komunikację między wszystkimi organami szkoły, które współuczestniczyły m.in. w podejmowaniu wspólnej decyzji. Ponadto dzięki "K@zikowi" nasz Samorząd Uczniowski działał w warunkach lockdownu. W naszych spotkaniach online uczestniczyli też dorośli - zespół nauczycieli realizujący innowację, który czuwał nad budowaniem na nowo naszej samorządności oraz Dyrekcja Szkoły, podczas których omawialiśmy nasze różne sprawy bieżące, wymienialiśmy się pomysłami, przypominaliśmy o zadaniach i kolejnych działaniach. To ważne, że w naszych spotkaniach mogli wziąć udział wszyscy zainteresowani uczniowie i nauczyciele, a także rodzice z kont uczniowskich.


Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
http://www.juniormedia.pl/redakcje/panel/k-zik

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
23.05.2021 18:25

Przygotowując się do uruchomienia nieregularnika uczniowskiego K@zik (biuletynu informacyjnego lub gazetki internetowej Samorządu Uczniowskiego) poznawaliście zasady korzystania z platformy „Junior Media”, uczyliście się redagowania ogłoszeń o akcjach SU, artykułów prasowych, pytań do ankiet, relacji, sztuki dyskutowania, redagowania planów pracy i sprawozdań. Choć gazetka ciągle się rodzi, to jednocześnie udało Wam się usprawnić przepływ informacji między zespołem projektowym a Radą SU i pozostałymi uczniami i uczennicami oraz komunikację między organami szkoły. Stworzyliście kanał komunikacyjny SU na szkolnej platformie MS Teams, bo taka była potrzeba. W Waszych spotkaniach mogli brać udział wszyscy zainteresowani uczniowie i nauczyciele, dyrekcja, a także rodzice z kont uczniowskich. Po raz kolejny jestem pełna podziwu dla Waszej aktywności, zaradności i kreatywności.