Motywatory do nauki/pracy uczniów z SP14

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 23.05.2021

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Ze względu na to, że nasza szkoła jest bardzo zróżnicowana i nasi koledzy mają różne potrzeby zdecydowaliśmy, że to zadanie wykonamy na dwa sposoby. Stworzyliśmy dwie ankiety. Jedna na dysku google/gmail została rozesłana do wychowawców klas terapeutycznych. Nasi koledzy z tych zespołów wspólnie ze swoim wychowawcą, przeprowadzili dyskusję w klasie a następnie wypełnili ankietę. Druga ankieta powstała przy pomocy aplikacji Teams. Przeznaczona została dla kolegów z klas wyżej funkcjonujących, którzy korzystają z aplikacji i mogą sami ją wypełnić. 

Na realizację zadania przeznaczyliśmy miesiąc, czyli do połowy maja. Co jakiś czas przypomnieliśmy o jej wypełnieniu. 

14 klas terapeutycznych wypełniło ankietę. Z ankiet tych wynika, że największą motywacją do nauki/pracy naszych kolegów z klas terapeutycznych są nagrody/gratyfikacje/pieniądze, pochwały, oceny, uśmiech Pani, współzawodnictwo. Zachętą dla nich jest również chęć spotkania z kolegami, wspólne zadania do wykonania oraz to, że prace które wykonują na zajęciach mogą przekazać swoim bliskim. Znalazły się również takie odpowiedzi, że zachętą do nauki jest świadomość uczą się nowych umiejętności, czy korzystania z TIK.

Odpowiedzi innego charakteru uzyskaliśmy w ankiecie na Teams. Ankietę wypełniło 30 uczniów. Najczęściej wymienianą motywacją do nauki była dobra ocena, pochwała, ciekawie przeprowadzona lekcja, osoba nauczyciela. W następnej kolejności wskazywali, że zachęca ich do nauki świadomość otrzymania dobrego świadectwa na koniec roku oraz to, że po prostu chcą być mądrzy, zdobywać wiedzę i nauczyć się czegoś.  Jeden z naszych kolegów zapisał, że jak się dobrze uczy to potem ma pozwolenie na więcej przyjemności dla siebie np. jazda na rowerze czy grę w piłkę. 

Informacje zebrane w badaniu ankietowym przedstawiliśmy naszym nauczycielom drogą mailową. 

Myślimy, że nie musimy wprowadzać jakiś konkretnych propozycji dla naszych nauczycieli co do systemu wzmocnień pozytywnych, które mają nas zmobilizować do pracy. Jesteśmy wyjątkową szkołą z wyjątkowymi uczniami. Nasi opiekunowie wkładają dużo serca w to, żebyśmy osiągnęli sukces i czuli satysfakcję z podjętego wysiłku. 



Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację zadania zaangażowany był cały zespół Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami. W ankiecie wzięło udział:

  •  14 klas terapeutycznych- dla nich stworzona była ankieta na gmail/google, co stanowiło podstawę do klasowej dyskusji na wskazany temat.
  • 30 uczniów z klas realizujących podstawę kształcenia ogólnego- oni wypełniali samodzielnie ankietę stworzoną w formularzach na Teams.


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Ponieważ nasza szkoła cały czas pracuje stacjonarnie, więc ewentualne trudności rozwiązywane były na bieżąco pod czujnym okiem opiekunów. Realizacja działania przebiegła sprawnie i bez większych problemów.

W naszej ocenie, najtrudniejsze było zachęcenie do wypełnienia ankiety. W natłoku codziennych obowiązków nasi koledzy zapominali o tym. Dlatego systematycznie przypominaliśmy o jej istnieniu.


Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Pomysł na rozesłanie dwóch ankiet był trafiony. Dzięki temu mogła ona dotrzeć do całej społeczności szkolnej. Cieszymy się, że tyle osób podjęło się wypełnienia ankiety.To zadanie dowodzi, że jesteśmy szkołą bez barier :)



Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze