Projektowanie kącika szkolnego "chill room" dostępnego dla uczniów naszej szkoły w celu nauki oraz odpoczynku
Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-08 17:11
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Podczas przeprowadzania rozmów oraz ankiet pośród uczniów naszej szkoły zauważyłyśmy, że wiele osób chciałoby mieć w szkole wydzieloną strefę, w której mogliby na spokojnie się pouczyć lub odpocząć w czasie okienek czy też dłuższych przerw. W związku z tym zdecydowałyśmy się zakomunikować tę kwestię dyrekcji szkoły i rozpocząć proces planowania pokoju dedykowanego dla uczniów naszej placówki. Z uwagi na duże wsparcie ze strony szkoły mogłyśmy upewnić się, że tworzona przez nas strefa będzie dostosowana do potrzeb wszystkich uczniów.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Poza zespołem projektowym w realizacji zadania czynny udział brali również uczniowie naszej placówki, którzy odegrali znaczącą rolę w procesie projektowania strefy odpoczynku i cichej nauki. Aby ułatwić proces podjęcia tej decyzji uczniowie byli zachęceni do podzielenia się opinią, na temat tego co powinno się znajdować w strefie odpoczynku, poprzez udział w ankiecie. Formą, która również pozwoliła uczniom na zaangażowanie w projekt była dyskusja poprowadzona na forum klasy podczas godziny wychowawczej. O ostatecznej decyzji na temat tego co powinno znajdować się w takowej strefie zadecydowała największa ilość głosów na dany przedmiot. Co więcej, w wyzwanie zaangażowani byli również Dyrektor szkoły oraz Koordynatorka SU, którzy analizowali wskazane przez uczniów pomysły i dostosowywali je do budżetu przeznaczonego na realizację wyzwania.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym aspektem w realizacji wyzwania, było zamknięcie szkoły, które nastąpiło w wyniku pandemii COVID-19. Wszyscy uczniowie przeszli na zdalne nauczanie tuż po tym jak otrzymaliśmy dokładny projekt tego jak ma wyglądać strefa odpoczynku.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uważamy, że największym sukcesem naszego wyzwania było dostosowanie projektu do potrzeb wszystkich uczniów. Projekt zawiera zarówno strefę do cichej nauki jak i odpoczynku, co było bardzo ważnym aspektem dla uczniów naszej szkoły.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
08.06.2021 17:10
0
Dziękuję bardzo za uzupełnienie relacji i opisanie w jaki sposób przebiegał proces decydowania. Kwintesencją tego wyzwania jest stworzenie możliwości podjęcia decyzji przez uczniów i Wy to zrobiłyście -Gratuluję!
Podoba mi się, że inicjatywa została podzielona na dwa etapy, tzn. najpierw diagnoza i zbadanie potrzeb uczniów i dopiero w odpowiedzi na potrzebę spokojnego miejsca do nauki wystąpiłyście z taką prośbą do dyrekcji. Cieszę się, że udało Wam się zaangażować w prace projektowe uczniów spoza organów samorządu, a następnie w formie ankiety zadecydowaliście o wyposażeniu. Niezwykle cenna jest udana współpraca z dyrekcją, która jest dobrym prognostykiem na przyszłość i Wasze kolejne działania.
Niemniej najważniejsze wydaje mi się, to o czym same napisałyście tzn. dostosowanie projektu do potrzeb uczniów. Dzięki takim akcjom buduje się poczucie podmiotowości i sprawczości wśród uczniów, świadomość że ich głos ich potrzeby się liczą.
Pozdrawiam,
Tomasz