Grupa : SOS Pomagamy
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-15 15:33
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Wraz z radą SU postanowiliśmy stworzyć grupę w aplikacji Teams, do której dostęp będą mieli wszyscy uczniowie klas 4-8, służącą do rozwiązywania problemów uczniów. W tym miejscu uczniowie mogą podzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi nauki w czasie zdalnego nauczania, a także kłopotami, które spotykają ich w związku ze szkołą.
Nie ma co prawda regulaminu grupy, ale w informacji na grupie napisaliśmy żeby pisać ładną polszczyzną i nikogo nie obrażać.
Następnie wysłaliśmy wychowawcom a także przewodniczącym klas wszystkie szczegóły dotyczące grupy, aby przekazali je uczniom. Nie było to jednak konieczne, gdyż uczniowie sami dopytywali co to za grupa pojawiła się na ich profilach.
Nadzór nad grupą pełni Prezydium. Sekretarz samorządu codziennie (najrzadziej co 2 dni) sprawdza grupę, czy nie ma nowych wpisów. Jeżeli takie są, kontaktuje się z przynajmniej jednym członkiem Prezydium w celu udzielenia odpowiedzi. W razie wątpliwości kontaktują się z opiekunem samorządu.
Chociaż grupa SOS. Pomagamy miała służyć podczas zdalnego nauczania. Jednak doskonale spełnia swoją funkcję również po powrocie do szkoły, będzie nam również służyła w przyszłych latach.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Rada Samorządu Uczniowskiego
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Dodanie wszystkich klas na jedną grupę i wyjaśnienie na czym będzie to polegało.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uczniowie opisują swoje problemy na grupie i wspólnie je rozwiązujemy.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
15.06.2021 15:33
0
Cieszę się bardzo, że oddelegowaliście osobę, która jest odpowiedzialna za sprawdzanie i odczytywanie pytań na grupie. W pracy samorządowej dzięki dobremu podziałowi obowiązków, można znacznie więcej zrobić.
Dziękuję również, za podzielenie się przykładowymi sytuacjami, w jakich zwracają się do Was uczniowie. Co prawda zastanawiam się na ile w pierwszym przypadku osoba zgłaszająca obawę odnośnie sprawdzania zeszytów, otrzymała pomoc... rozumiem, że pewnie był to żart, niemniej były samorządy, które takie głosy zbierały i później reprezentowały je przed nauczycielami z pozytywnym skutkiem niejednokrotnie doprowadzając do wycofania się ze sprawdzania zeszytów.
Cieszę się bardzo, że po zakończeniu nauczania zdalnego, nowy sposób komunikacji z Wami pozostał i mam nadzieję pozostanie, bo inicjatywa jest przednia!!!
Pozdrawiam,
Tomasz