Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole
Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-10 13:34
Galeria zdjęć
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W ramach wyzwania uczniowie naszego zespołu przygotowali pytania, na które uczniowie wszystkich klas mieli odpowiedzieć za pomocą formy graficznej. Z wykorzystaniem platformy https://awwapp.com/ uczniowie w grupach tworzyli ilustrację do pytań: Co Cię interesuje? Jakie masz potrzeby? Czego chciałbyś się nauczyć?
Dzięki obraniu metody pracy graficznej uczniowie nie czuli się skrępowani prezentowaniem własnych myśli.
Na pomysł takiej formy odpowiedzi wpadł Adam, pytania skonstruowała Amelie, ogłaszaniem tego zdarzenia zajął się Adam i Łukasz.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowani byli wszyscy uczniowie. Każdy z nich odpowiadał na pytania. W załącznikach znajdują się zdjęcia prac wybranych uczniów z różnych klas. Przyjrzenie się chociażby bardzo ciekawym działaniom Haia i Oli, daje możliwość zobaczenia, jak różnią się od siebie poszczególni uczniowie.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
W realizacji wyzwania najtrudniejsze było wymyślenie sposobu pozyskania odpowiedzi od uczniów.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Za sukces uważamy zdobycie wiedzy o potrzebach i zainteresowaniach uczniów. Wiedza ta pozwoli na usprawnienie działania szkoły. Już teraz nauczyciele zdecydowanie więcej czasu poświęcają na rozmowy z uczniami i budowanie trwałych relacji opartych o radosne poznawanie siebie. Organizujemy także turniej gier wideo (pomysł pojawił się w jednej z prac). Sukcesem jest z pewnością przekonanie nauczycieli, że szkoła może być także miejscem, w którym takie działanie mogą się odbywać.