Jesteśmy w kontakcie.
Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-20 18:59
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Jednym z celów jakie założyliśmy sobie na ten rok szkolny wraz Opiekunem SU było polepszenie komunikacji z uczniami naszej szkoły. Stworzyliśmy plan działania.
- Pierwszym etapem było założenie fanpage na Facebooku: SU Zespół Szkół w Ratajach. Chcieliśmy mieć swoje miejsce do kontaktu z naszymi koleżankami i kolegami, aby mogli oni również wyrażać swoje opinie, pomysły, ale też pokazać działalność SU. Za pośrednictwem strony życzyliśmy Maturzystom powodzenia na maturze, składaliśmy życzenia z okazji Dnia Kobiet (nagraliśmy film: https://fb.watch/5pgiwdee9K/ ), Świąt Wielkanocnych, a także zorganizowaliśmy akcję walentynkową na portalu TELLONYM.
- Nasz fanpage zareklamowaliśmy na szkolnym Facebooku: Zespół Szkół im. Józefa Wybickiego w Ratajach, ale również na szkolnej stronie internetowej: www.rataje.eu
- Drugim etapem było założenie skrzynki mailowej: su@rataje.eu. Skrzynka służy nam podczas konkursów do przesyłania np. prac konkursowych, ale również otrzymaliśmy kilka wiadomości z pomysłami i propozycjami ciekawych akcji do zrealizowania w szkole.
- Cały czas jesteśmy aktywni na Instagramie: ZS Rataje.
- Trzecim etapem było stworzenie 2 tablic ogłoszeń do szybkiego przekazywania komunikatów. Po powrocie do nauki stacjonarnej będzie to miejsce jakiego w naszej szkole brakowało.
- Dodatkowo odbyły się dwa spotkania on-line z panią Dyrektor, na których omawialiśmy bieżące pomysły i formy realizacji tych zadań. Spotkania odbywały się w pierwszy czwartek miesiąca o godz. 14.30. (04.02.2021,04.03.2021, 01.04 - przerwa świąteczna, 06.05. - egzaminy maturalne)
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
- Wspólnie z zespołem projektowym współpracowali Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego oraz Opiekun.
- Do założenia skrzynki mailowej zaangażowaliśmy pana informatyka.
- Piękne tablice ogłoszeń wymalowała nam farbą kredową pani z obsługi szkoły.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
- Najtrudniejsze było zareklamowanie naszej strony na FB w innych mediach oraz wypracowanie wspólnej wizji, jak ma strona wyglądać i jakie informacje przekazywać.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
- Za sukces uważamy liczbę uczniów, którzy polubili naszą stronę. Mamy nadzieję, że liczba ta będzie stale rosła i aktywność naszych koleżanek i kolegów przyczyni się również do promocji naszej szkoły na zewnątrz.
- Na skrzynkę mailową otrzymaliśmy kilka ciekawych propozycji z pomysłami na szkolne akcje.
- Wiemy, że tablice ogłoszeń też okażą się hitem, ponieważ brakowało takiej formy w naszej szkole. Wszystkie ogłoszenia były przekazywane poprzez chodzenie i ogłaszanie po klasach.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
20.05.2021 18:59
0
Co ja widzę? Prawdziwe komunikacyjne KOMBO! Imponująca jest różnorodność form komunikacji jaką zdecydowałyście się podjąć : Jest fanpage na facebooku, jest konto na Instagramie, jest e-mail, jest Tellonym i w końcu są też tablice!
Generalnie im więcej różnorodnych kanałów komunikacji pomiędzy uczniami, a samorządem tym lepiej. Zauważcie, że duże korporacje nie ograniczają się do obecności w jednym medium, ale starają się być obecne w różnych miejscach, żeby być widocznym dla najszerszego grona odbiorców. Oczywiście jest to wyzwanie organizacyjne, żeby tym wszystkim na bieżąco zarządzać, ale ufam, że dacie radę.
Dodatkowo zdecydowałyście się na zorganizowanie regularnych spotkań z dyrekcją, mam nadzieję, że one również przysłużą się Wam do rozwoju Waszej samorządności uczniowskiej. Myślę, że dobre relacje z dyrekcją bardzo w tym pomagają, a czy można lepiej zadbać o relację niż regularnie się spotykając?
Napisałyście, że największym wyzwaniem było rozreklamowanie fanpagu wśród uczniów. Na szczęście wyraźnie pokonałyście tę trudność, ponieważ za sukces uznałyście ilość osób, które polubiły Wasz profil – gratuluję. Właściwa reklama jest ważnym elementem każdej inicjatywy samorządowej. Jeśli chcecie zachęcać uczniów do współudziału oraz budować w nich poczucie sprawczości i podmiotowości dobra komunikacja Waszych działań będzie w tym bardzo pomocna!
Napisałyście, że otrzymałyście trochę pomysłów na skrzynkę – pamiętajcie proszę o dwustronności komunikacji tzn. żeby sprawy w jakich piszą do Was uczniowie, nie pozostawały bez odpowiedzi – to może być bardzo demotywujące i utrudniać budowanie dobrej samorządności uczniowskiej. Jesteście obecne na mediach społecznościowych i pewnie potraficie sobie wyobrazić, jak może poczuć się osoba, której wpisu nikt nie skomentuje, albo nie da uśmieszku, bądź kciuka w górę.
Bardzo podoba mi się estetyczny i na wysokim poziomie przekaz graficzny, to można było dostrzec już w poprzednim wyzwaniu, tak więc być może jest to znak rozpoznawczy Waszej grupy. Dziękuję Wam bardzo za kolejną relację i bardzo mocno trzymam kciuki za dalsze inicjatywy. Myślę że jesteście na dobrej drodze rozwoju Wasze samorządności uczniowskiej.
Pozdrawiam,
Tomasz