Stworzenie Kącika Relaksu

  • WYBITNA RELACJA

Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."

Dodano: 10.05.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Pomysł na przeorganizowanie fragmentu przestrzeni szkolnej przez uczniów i dla nich powstał już podczas inauguracji Szkoły Demokracji. Sądzimy, że zaangażowanie uczniów w tworzenie przestrzeni szkolnej przyniesie trwałe i zadowalające efekty. Ogłosiliśmy zatem konkurs na projekt miejsca wypoczynku w szkole czyli „kącika relaksu”. Nasi koledzy i koleżanki wysyłali swoje projekty na adres mailowy Samorządu Uczniowskiego.

Byliśmy pod wrażeniem wysokiej jakości projektów, które przesłali nam uczniowie naszej szkoły. Następnym krokiem był wybór sposobu głosowania na zwycięzcę konkursu. Stwierdziliśmy, że media społecznościowe są najlepszym rozwiązaniem.

Na szkolnej stronie Facebook przedstawiliśmy wszystkie prace i wyznaczyliśmy precyzyjny sposób głosowania – za pomocą emotikonek. Każdemu projektowi została przyznana konkretna emotikonka  - dzięki temu, z łatwością mogliśmy policzyć głosy i wyłonić zwycięzcę konkursu.

Obecnie, jesteśmy w trakcie realizacji projektu uczennicy, która wygrała nasz konkurs. Oczywiście, pamiętaliśmy również o nagrodzie dla naszej wspaniałej projektantki. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Biorąc pod uwagę fakt, że na szkolnej stronie Facebook mógł zagłosować każdy uczeń naszej szkoły, możemy stwierdzić, że w realizację wyzwania była zaangażowana cała społeczność szkolna. Wiadomo, że nie każdy oddał głos, ale możemy się pochwalić tym, że naprawdę wielu uczniów postanowiło mieć swój udział w tworzeniu przestrzeni szkolnej.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Uważamy, że najtrudniejsze było zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w konkursie. Dzięki mediom społecznościowym, udało nam się wypromować pomysł zaaranżowania fragmentu przestrzeni szkolnej. Okazało się, że mamy w naszej szkole uczniów zapowiadających się na naprawdę świetnych architektów.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Naszym zdaniem, największym sukcesem związanym z realizacją tego wyzwania jest fakt, że uzyskaliśmy także pomoc i wsparcie ze strony Rady Rodziców. Współpraca w Samorządzie szkolnym powinna przebiegać na wielu płaszczyznach, a pogłębianie relacji uczeń- nauczyciel- rodzic jest niewątpliwym sukcesem tego przedsięwzięcia.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
27.05.2021 10:10

Drodzy uczniowie,

Bardzo dziękuję za Waszą relację i uzupełnienie zgodnie z moja prośbą. Cieszę się, że miałem okazję odnieść się do niej bezpośrednio na naszym spotkaniu. Teraz chciałbym oficjalnie i w kilku punktach napisać o mocnych stronach Waszej inicjatywy:

Mam wrażenie, że przeprowadziliście proces decydowania w książkowy sposób. Skutecznie zakomunikowaliście społeczności szkolnej o planowanej inicjatywie oraz ogłosiliście konkurs na projekt „kącika relaksu”. Dzięki temu pokazaliście się jako samorząd włączający ( każdy mógł zgłosić swój projekt).

Następnie przeprowadziliście głosowanie. Oczywiście w warunkach zdalnych jest to nieco utrudnione, niemniej doskonale sobie z tym poradziliście wybierając głosowanie emotkami na szkolnym fecebooku. Tym samym zachowaliście się jak samorząd, który buduje poczucie podmiotowości i decyzyjności wśród uczniów.

Napisaliście także o współpracy z Radą Rodziców. Osobiście bardzo lubię, kiedy w trakcie realizacji wyzwań dochodzi do zbliżenia dorosłych z młodzieżą. Szczególnie gdy dyrekcja, nauczyciele i rodzice widzą jakie pomysły i talenty przejawiają ich podopieczni. Ja również jestem pod wrażeniem jakości projektów, jakie zostały zgłoszone przez uczniów i myślę, że świadczą one o olbrzymim potencjale drzemiącym w Waszej społeczności szkolnej.

W trakcie spotkania mieliśmy okazję porozmawiać jak zaangażować jeszcze więcej osób, i po tym co usłyszałem, mam przekonanie, że doskonale wiecie ja to robić i na czym polega włączanie.

Dzięki, że napisaliście o inspiracji, jaką był dla Was udział w programie. To dla mnie cenna informacja, że wyzwania do których zachęcamy, są dla uczniów atrakcyjne i realnie pozwalają rozwijać samorządność uczniowską, a Wasza grupa jest tego najlepszym przykładem. Życzę Wam spokojnej końcówki roku szkolnego, a potem wakacyjnego wypoczynku, a dalej dużo udanych inicjatyw i rozwoju osobistego.

Pozdrawiam,
Tomasz