Konkurs na projekt "Zostań Młodym Architektem"

Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."

Dodano: 10.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Od dawna marzyło nam się przeorganizowanie wybranego fragmentu przestrzeni szkolnej przez uczniów i na użytek uczniowski. Dlatego też ucieszyliśmy się z możliwości wyboru tego działania jako wyzwania do realizacji w ramach projektu. Niestety, nasze realne plany pokrzyżowała pandemia i ograniczenia, które ze sobą przyniosła. Pozamykani we własnych domach, skazani na edukację zdalną, z dala od szkoły, postanowiliśmy jednak nie rezygnować z wybranego działania, ale nieco je dopasować do obecnie panujących warunków... Ostatecznie zdecydowaliśmy się na zorganizowanie konkursu szkolnego pt. Zostań Młodym Architektem na projekt przeorganizowania wybranej przestrzeni szkolnej przez uczniów. Zaczęliśmy od kilku spotkań całej grupy, na których wspólnie uzgodniliśmy nasz plan działania. Stworzyliśmy plakat promujący konkurs i zachęcający do wzięcia udziału w nim. Poprosiliśmy też szkolną nauczycielkę plastyki i techniki o ogłaszanie konkursu w ramach lekcji. Po kilku tygodniach otrzymaliśmy wiele, mniej lub bardziej realnych, projektów-pomysłów, gotowych do wcielenia w życie. Oceny prac dokonywaliśmy biorąc pod uwagę następujące kryteria: estetyka wykonania, zgodność z tematem, realną możliwość przeorganizowania wybranej przestrzeni w szkole według projektu. Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości uczniów oraz umieszczone na szkolnej stronie internetowej.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Oprócz zespołu projektowego w realizacje wyzwania zaangażowali byli: opiekun samorządu szkolnego - p. Katarzyna Pasek, szkolna nauczycielka plastyki i techniki oraz wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie, czyli ok. 50 osób. Osobą pośrednio zaangażowaną w realizację zadania była także Dyrekcja szkoły, którą poinformowaliśmy o naszych działaniach, związanych z konkursem na projekt i ewentualnym wcieleniem go w życie w przyszłości.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Podczas Realizacji wyzwania nie mieliśmy żadnych większych problemów, jednak najtrudniejszym etapem zdaje się być wyłonienie ze wszystkich prac konkursowych tej, Którą urzeczywistnimy po powrocie do szkoły. Dostaliśmy wiele prac z których duża część była nierealna do wcielenia w życie. Następnie musieliśmy liczyć się z ograniczonymi środkami na realizację.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Realizacja projektu przyniosła nam dużo radości i satysfakcji. Konkurs cieszył się sporym zainteresowaniem, a prace projektowe zintegrowały środowisko szkolne, przyczyniły się do wymiany zdań i pomysłów. Dzięki projektowi mogliśmy znów "powrócić" w szkolne mury, do miejsc, za którymi wszyscy już chyba tęsknimy... Ponadto daliśmy uczniom możliwość wyboru oraz poczucie, że każdy pomysł się liczy. Co ważne, pomysły konkursowe mamy zamiar wcielić w życie - wierzymy, że przy odpowiednim wsparciu (także finansowym) Dyrekcji oraz Rady Rodziców uda nam się stworzyć w szkole, na jednym z korytarzy, przytulny kącik wypoczynku, wyposażony w miękkie pufy i poduchy. Ilość prac konkursowych, które przedstawiały ten właśnie pomysł, świadczy o potrzebie stworzenia takiego właśnie miejsca w szkole.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
10.05.2021 21:20

Dzień dobry,

miło mi, że opublikowaliście czwartą relację z realizacji wybranych wyzwań. Akceptuję ją i tym samym sięgnęliście po certyfikaty z wyróżnieniem. To duże osiągnięcie, zwłaszcza jeśli uwzględnimy fakt, że działaliście w niesprzyjających okolicznościach (pandemia, zdalne nauczanie). Gratuluję ekipie projektowej i Waszej opiekunce :-)

Udało się Wam dopasować podjęte działania do obecnych warunków. Umiejętnie wykorzystaliście lekcje prowadzone przez nauczycielkę plastyki i techniki do swoich celów. Stworzyliście także własne kryteria konkursowe. Na konkurs, jak podajecie, wpłynęło "wiele prac". Będzie więc zapewne w czym wybierać- z tekstu wynika, że jeszcze nie doprowadziliście do rozstrzygnięcia. Czeka Was także praca nad tym, by szkolni decydenci pomogli Wam przekształcić wybrany pomysł (pomysły) w życie. Czego Wam szczerze życzę.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz