Początek Młodzieżowego Rzecznika Praw Uczniów
-
WYBITNA RELACJA
Wybory i kwestie formalne: "5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-20 10:23
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Od dawna w naszej szkole słychać głosy uczniów, którzy zmagają się z przypadkami łamania ich prawa lub występującymi konfliktami z nauczycielami czy rówieśnikami. W odpowiedzi postanowiłyśmy stworzyć stanowisko Rzecznika Praw Uczniów, który pomagałby w rozwiązywaniu problemów i propagowałby wiedzę prawną wśród uczniów, posiadać on będzie wszelkie dokumenty szkolne oraz zaznajomi się z Konwencją Praw Dziecka. Chcemy, aby każdy czuł się swobodnie zwracając się o pomoc, także naszym Rzecznikiem zostanie uczeń. Wprowadzanie takiego stanowiska do szkoły to czasochłonny proces, przygotowałyśmy wstępny regulamin, przedstawiłyśmy go dyrekcji, na spotkaniu, od której przesłane nam zostaną propozycje poprawek. Następnie regulamin wraz z propozycją utworzenia stanowiska zostanie przedstawiony uczniom oraz nauczycielom na czerwcowej Radzie Pedagogicznej, liczymy na wprowadzenie stanowiska od września roku szkolnego 2021/22, po zaakceptowaniu przez wszystkie strony.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Uczniowie naszej szkół wyrażają swoją opinię i pomagają nam w tworzeniu regulaminu, Dyrekcja oraz Nauczyciele także współtworzą regulamin decydując, które kwestie ewentualnie poprawić.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Najtrudniejsze było przekonanie dyrekcji do wprowadzenia tego stanowiskaCo Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Udało nam się zacząć proces tworzenia stanowiska MRPU, o którym w szkole mówiono od lat, napisałyśmy szkic regulaminu i czekamy na dalsze kroki, aby działać w tym kierunku.