"Uczniowskie korki"
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-10 09:08
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Pierwszym krokiem przy realizacji tego wyzwania było przeglądnięcie wyników ankiety dotyczącej nauki i motywacji uczniów podczas zdalnego nauczania, przeprowadzonej przez SU w poprzednim roku szkolnym. Następnie ustaliliśmy, że ponownie zapytamy uczniów o ich samopoczucie w trakcie nauki zdalnej i problemy z jakimi muszą się zmierzyć. Skorzystaliśmy z formularzy google. Po otrzymaniu ankiet potkaliśmy się, by dokonać analizy jej wyników. Było to dla nas nowe doświadczenie. Mogliśmy szerzej spojrzeć na nauczanie zdalne. Dowiedzieliśmy się co nasi koledzy i koleżanki o nim sądzą, jak sobie radzą w tym czasie, jakie mają problemy, co stanowi dla nich trudność Okazało się, że co prawda większość (68%) stwierdziłą, że dobrze czuje się w czasie elekcji to jednak aż 50% uczniów, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że jest im trudniej zmotywować się do nauki. Wśród trudności najczęściej wymienili problemy techniczne ( słaby internet, problemy z mikrofonem, "zacinanie się"), nadmiar materiału do nauki oraz trudności z koncentracją. Na pytanie „Czego najbardziej Ci brakuje podczas nauki zdalnej? Odpowiadali, że , że spotkań z rówieśnikami (59%), zajęć wychowania fizycznego (25%). Na pytanie Jak chciałbyś, aby Samorząd Uczniowski wsparł Cię w nauce zdalnej? 38% uczniów zaznaczyło, że chcieliby, aby Samorząd Uczniowski podpowiadał jak się uczyć, jak się zorganizować, jak się skupić. Wnioski z ankiety przekazaliśmy wychowawcom klas.
Następnie przygotowaliśmy kolejną mini ankietę - zwróciliśmy się do uczniów z pytaniem czy potrzebują pomocy w nauce. Poprosiliśmy także o sprecyzowanie z jakiego przedmiotu i w jaki. zakresie. !3 uczniów odpowiedziało, że potrzebuje takiej pomocy z matematyki, j. angielskiego, biologii. Założyliśmy więc zespół "koleżeńskie korki" na Teamsach i zebraliśmy grupę uczniów gotowych udzielić pomocy. Przygotowaliśmy także plakat reklamujący "Koleżeńskie korki" i rozesłaliśmy go za pośrednictwem grup na messengerze.. Umieściliśmy go także na szkolnym fanpage'u. Przygotowaliśmy także krótką prezentację w genial.ly o zarządzaniu czasem i zamieściliśmy ja także na fanpage'u.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Tylko zespół
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Znalezienie grupy uczniów, chętnych do udzielania pomocy w ramach "Koleżeńskich korków". Zwróciliśmy się do uczniów klas 6-8. Niestety odzew był niewielki. Początkowo tylko my zaproponowałyśmy pomoc w nauce. Obecnie udało nam się zaangażować 3 inne osoby. Mamy nadzieję, że nasz przykład zachęci innych i zespół się rozrośnie. W końcu tłumaczenie innym to najlepszy sposób na utrwalenie własnej wiedzy.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Stworzenie pomimo problemów zespołu uczniów pomagających kolegom w nauce.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
10.05.2021 09:08
0