Fundusz Uczniowski
-
WYBITNA RELACJA
Podejmowanie decyzji: "4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota, o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice, jest nie mniejsza niż 1500 zł."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-09 21:37
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
- Spotkanie SU, przedstawicieli Rady Rodziców i Dyrekcji Szkoły odbyło się w lutym 2021. Podjęto wówczas decyzję o utworzeniu Funduszu Uczniowskiego na rok szkolny 2020/2021 w kwocie 1500 zł
- Następnie przygotowaliśmy dokumenty: Regulamin, harmonogram i wzór formularza projektowego. Dokumenty były omawiane z mentorem programu podczas spotkania on-line.
- Kolejnym etapem było ogłoszenie konkursu (koniec marca 2021) i poinformowanie uczniów o wydarzeniu. Uczniowie przygotowali plakat, prezentację oraz odbyły się prelekcje on-line uczestników Szkoły Demokracji w każdej klasie od IV - VIII na temat funduszu. Ogłoszenie pojawiło się również w audycji radia "Szkolna Planeta"
- Każdy uczeń klas IV - VIII mógł przygotować projekt (samodzielnie lub w zespole)
- Zgłoszone projekty były przedmiotem weryfikacji wstępnej pod kątem spełniania kryteriów formalnych. W składzie Komisji znaleźli się: 3 uczniów, jeden rodzic, jeden nauczyciel i dyrektor.
- Spośród 8 projektów 5 przeszło weryfikację formalną i zostało poddane głosowaniu uczniów
- Następnie udostępniliśmy informacje o projektach, na które mogli głosować uczniowie na stronie Szkoły i w audycji radia.
- Głosowanie odbyło się poprzez dziennik elektroniczny Librus - anonimowa ankieta była skierowana do wszystkich uczniów klas IV - VIII.
- Głosowało 76 uczniów (51% uprawnionych), zwyciężył projekt" paletowe siedzenia i stoliki" z wynikiem 32 głosów.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację przedsięwzięcia oprócz zespołu projektowego byli zaangażowani: Rada Rodziców, Dyrektor Szkoły, uczniowie zgłaszający projekty oraz rodzice, którzy wspierali uczniów podczas przygotowywania projektów (szczególnie w młodszych klasach).
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszym momentem realizacji zadania było dopięcie harmonogramu ze względu na bardzo mały czas przeznaczony na realizację działania. Najtrudniej było nam dotrzeć z informacją do uczniów w czasie edukacji zdalnej. Bardzo pomocne były prelekcje na godzinach wychowawczych, które prowadzili uczniowie z zespołu projektowego. Pojawił się plakat na stronie internetowej szkoły oraz informacja w audycji radia Szkolna Planeta.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Uważamy, że największym sukcesem było aż 8 zgłoszonych projektów jak na naszą małą szkołę i biorąc pod uwagę bardzo krótki czas realizacji działania. To nas umocniło w przekonaniu, że Fundusz Uczniowski był bardzo dobrym pomysłem i z pewnością będzie kontynuowany w przyszłym roku szkolnym.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
09.05.2021 21:37
0
uważam za Wasz ogromny sukces to, że etapami zorganizowaliście w Waszej szkole budżet partycypacyjny, który nazwaliście Funduszem Uczniowskim. Zakończony został konkurs ofert i jest niemal pewne, że wybrany projekt zostanie zrealizowany. W głosowaniu wzięła udział ponad połowa uprawnionych. Głosujący mieli w czym wybierać- w szranki stanęli autorzy pięciu różnorodnych propozycji.
Aby to wszystko stało się możliwe, musieliście uprzednio stworzyć regulamin tego przedsięwzięcia, przekonać do swojej idei szkolnych decydentów, zorganizować konkurs, przekazać odpowiednie informacje społeczności uczniowskiej rozproszonej z powodu zdalnego nauczania. Podjęliście z sukcesem wiele złożonych działań mimo niesprzyjających okoliczności. Przy okazji wykorzystaliście efektywnie swoje poprzednie osiągnięcie- radio Szkolna Planeta. Wielkie brawa dla Was!
Dziękuję za linki do materiałów, pokazujących szczegóły Waszej akcji. Wyróżniam Wasze sprawozdanie. Gratuluję Wam certyfikatu ukończenia tegorocznego programu z wyróżnieniem- to Wasze czwarte zrealizowane wyzwanie.
Pozdrawiam serdecznie
Mentor Janusz