Zajęcia o motywacji
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-07 08:00
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Nasz zespół próbował początkowo zrealizować inne zadanie, lecz z powodu sytuacji i obostrzeń nie było to możliwe. Podjęliśmy więc decyzję o zmianie zadania. Spotkałyśmy się na zdalnym zebraniu i ustaliłyśmy, że to czego najbardziej uczniom brakuje to motywacja. Opracowałyśmy scenariusz godziny wychowawczej, na której omawiamy został temat motywacji do nauki i nie tylko. Uczniowie korzystając z Jamboarda i naszej szkolnej wirtualnej tablicy mogli wymienić różne czynniki, które sprawiają, że są zmotywowani lub im tej motywacji brak. Wszystkie wnioski z każdej klasy zostały nam przekazane. Sformułowałyśmy na ich podstawie propozycje, dzięki którym uczniom wróciłaby motywacja do nauki. Wnioski zostały przekazane wychowawcom i poddane konsultacjom klasowym. Wyłoniły się dwa kluczowe wnioski, które zostały zaakceptowane przez Radę Pedagogiczną.
- Wprowadzenie "Immunitetu uczniowskiego" - każdy uczeń, który nie ma 10 punktów ujemnych oraz ma większość bardzo dobrych i wzorowych ocen może raz w półroczu postarać się o zwolnienie w danym dniu z niezapowiedzianych kartkówek oraz niezapowiedzianych odpowiedzi ustnych.
- Uczniowie będą promowani na szkolnej tablicy Samorządu Uczniowskiego nie tylko za sukcesy edukacyjne, ale każde inne. Uczeń, który chciałby się czymś pochwalić musi zwrócić się do SU, opowiedzieć coś o sobie i swoim sukcesie. Zawiśnie wówczas na gazetce samorządowej jako "Szkolny Celebryta"
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Oprócz zespołu projektowego zaangażowani byli wszyscy uczniowie i wychowawcy klas 4-8 oraz reszta Rady Pedagogicznej.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Stworzenie scenariusza zajęć, który byłby ciekawy dla uczniów w różnym wieku.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Udało nam się wprowadzić nasze założenia, zostały dobrze przyjęte przez nauczycieli, zostały one już wdrożone w życie.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
07.05.2021 08:00
0
to opublikowane przez Was sprawozdanie sprawiło, że macie już na swoim koncie wszystkie elementy swojego zespołowego portfolio. Zrobiłyście wszystko, co było do w naszym projekcie zrobienia, nie tylko minimum niezbędne do otrzymania certyfikatu. Gratuluję! Biorąc pod uwagę niekorzystne okoliczności, w jakich przyszło Wam działać (pandemia, zdalne nauczanie), jest to wspaniale osiągnięcie. Możecie być z siebie dumne.
Oczywiście, akceptuję ten ostatni raport, będący relacją z realizacji wyzwania z obszaru Uczenie się i nauczanie a dotyczący tematyki motywacji uczniowskiej. To ważne zagadnienie: trafnie zauważacie, że "to czego najbardziej uczniom brakuje to motywacja". W krótkim czasie udało się Wam wymyślić ciekawy sposób na zbadanie tego, jaki jest stosunek uczniów do wysiłku szkolnego i co ich motywuje do pracy. Z materiału, który zebrałyście, wyciągnęłyście dwa wnioski, z którymi zapoznała się RP Waszej szkoły. Moim zdaniem, szczególnie ten drugi zasługuje na uwagę: uczniowie mają otrzymać szansę na docenienie za kwestie wykraczające poza zwykłe szkolne standardy: "będą promowani na szkolnej tablicy Samorządu Uczniowskiego nie tylko za sukcesy edukacyjne, ale każde inne". To bardzo ważne: są uczniowie i uczennice robiący rzeczy, które ich rozwijają i sprawiają, że stają się lepszymi i mądrzejszymi ludźmi a których nie ma w szkolnym programie.
Dziękuję za możliwość współpracy z Wami. Nasze spotkania były rzeczowe i inspirujące. Wpisy na platformie stały na wysokim merytorycznym poziomie. Relacje spływały systematycznie, były rzetelnie opracowane. Chapeu bas :-)
Małgorzata Zielińska
huhuhu
07.05.2021 08:34
0
Szkoła Podstawowa nr 36 w Bytomiu