Zajęcia o motywacji

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 06.05.2021

0

2

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Nasz zespół próbował początkowo zrealizować inne zadanie, lecz z powodu sytuacji i obostrzeń nie było to możliwe. Podjęliśmy więc decyzję o zmianie zadania. Spotkałyśmy się na zdalnym zebraniu i ustaliłyśmy, że to czego najbardziej uczniom brakuje to motywacja. Opracowałyśmy scenariusz godziny wychowawczej, na której omawiamy został temat motywacji do nauki i nie tylko. Uczniowie korzystając z Jamboarda i naszej szkolnej wirtualnej tablicy mogli wymienić różne czynniki, które sprawiają, że są zmotywowani lub im tej motywacji brak. Wszystkie wnioski z każdej klasy zostały nam przekazane. Sformułowałyśmy na ich podstawie propozycje, dzięki którym uczniom wróciłaby motywacja do nauki. Wnioski zostały przekazane wychowawcom i poddane konsultacjom klasowym. Wyłoniły się dwa kluczowe wnioski, które zostały zaakceptowane przez Radę Pedagogiczną.

  1. Wprowadzenie "Immunitetu uczniowskiego" - każdy uczeń, który nie ma 10 punktów ujemnych oraz ma większość bardzo dobrych i wzorowych ocen może raz w półroczu postarać się o zwolnienie w danym dniu z niezapowiedzianych kartkówek oraz niezapowiedzianych odpowiedzi ustnych.
  2. Uczniowie będą promowani na szkolnej tablicy Samorządu Uczniowskiego nie tylko za sukcesy edukacyjne, ale każde inne. Uczeń, który chciałby się czymś pochwalić musi zwrócić się do SU, opowiedzieć coś o sobie i swoim sukcesie. Zawiśnie wówczas na gazetce samorządowej jako "Szkolny Celebryta"


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Oprócz zespołu projektowego zaangażowani byli wszyscy uczniowie i wychowawcy klas 4-8 oraz reszta Rady Pedagogicznej.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Stworzenie scenariusza zajęć, który byłby ciekawy dla uczniów w różnym wieku.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało nam się wprowadzić nasze założenia, zostały dobrze przyjęte przez nauczycieli, zostały one już wdrożone w życie.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
07.05.2021 08:00

Witajcie,

to opublikowane przez Was sprawozdanie sprawiło, że macie już na swoim koncie wszystkie elementy swojego zespołowego portfolio. Zrobiłyście wszystko, co było do w naszym projekcie zrobienia, nie tylko minimum niezbędne do otrzymania certyfikatu. Gratuluję! Biorąc pod uwagę niekorzystne okoliczności, w jakich przyszło Wam działać (pandemia, zdalne nauczanie), jest to wspaniale osiągnięcie. Możecie być z siebie dumne.

Oczywiście, akceptuję ten ostatni raport, będący relacją z realizacji wyzwania z obszaru Uczenie się i nauczanie a dotyczący tematyki motywacji uczniowskiej. To ważne zagadnienie: trafnie zauważacie, że "to czego najbardziej uczniom brakuje to motywacja". W krótkim czasie udało się Wam wymyślić ciekawy sposób na zbadanie tego, jaki jest stosunek uczniów do wysiłku szkolnego i co ich motywuje do pracy. Z materiału, który zebrałyście, wyciągnęłyście dwa wnioski, z którymi zapoznała się RP Waszej szkoły. Moim zdaniem, szczególnie ten drugi zasługuje na uwagę: uczniowie mają otrzymać szansę na docenienie za kwestie wykraczające poza zwykłe szkolne standardy: "będą promowani na szkolnej tablicy Samorządu Uczniowskiego nie tylko za sukcesy edukacyjne, ale każde inne". To bardzo ważne: są uczniowie i uczennice robiący rzeczy, które ich rozwijają i sprawiają, że stają się lepszymi i mądrzejszymi ludźmi a których nie ma w szkolnym programie.


Dziękuję za możliwość współpracy z Wami. Nasze spotkania były rzeczowe i inspirujące. Wpisy na platformie stały na wysokim merytorycznym poziomie. Relacje spływały systematycznie, były rzetelnie opracowane. Chapeu bas :-)

07.05.2021 08:34

Dziękujemy, przemyślałyśmy wszystkie sugestie naszego ostatniego spotkania z Panem i zmieniłyśmy pomysł, aby lepiej wpasował się w wymogi programu.