Aplikacje przydatne w nauce - zachęcamy innych do ich używania

Komunikacja i media: "5. Przygotowujemy film instruktażowy lub grafikę pokazującą, jak korzystać z wybranego narzędzia ułatwiającego naukę, pracę, komunikację."

Dodano: 05.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Z początkiem kwietnia zdecydowaliśmy się zająć przedstawieniem - za pomocą grafik - wybranych aplikacji, które mogłyby posłużyć jako pomoc w nauce uczniom naszej szkoły. Wyboru dokonaliśmy podczas trzech spotkań zespołu projektowego z opiekunem, podczas których rozmawialiśmy o dostępnych w internecie aplikacjach, ich możliwościach oraz ograniczeniach. Dokonując wyboru, opieraliśmy się na własnych doświadczeniach, a także braliśmy pod uwagę wskazówki i spostrzeżenia innych uczniów, jako że stojące przed nami wyzwanie odpowiednio wcześnie nagłośniliśmy m. in. na szkolnych i klasowych grupach społecznościowych. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na programy takie jak: Duolingo, Quizlet, Matematyka na 5, Polska Ortografia. Członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego przygotowali opisy oraz instrukcje używania podanych wyżej aplikacji. Gotowe pliki zostały umieszczone na oficjalnej stronie szkoły, w zakładce Samorządu - Uczniowie polecają. Zamierzamy ten obszar naszej strony rozwijać w przyszłości, dzieląc się ze społecznością szkolną ciekawymi narzędziami i stronami internetowymi, dzięki którym nauka może stać łatwiejsza, przyjemniejsza i skuteczniejsza.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

   W realizację wyzwania byli bezpośrednio zaangażowani wszyscy członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego oraz jego opiekun - P. Katarzyna Pasek.

W wyborze aplikacji pomagało nam kilkoro uczniów naszej szkoły, z kolei umieszczenie stworzonych zasobów (plików instruktażowych) na stronie internetowej wymagało pracy szkolnego informatyka.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

  Najtrudniejsze w realizacji wyzwania okazało się wybranie odpowiednich aplikacji, które nadawałyby się do przedstawienia i polecenia szkolnej społeczności. Chcieliśmy trafić do jak największej grupy odbiorców, polecając narzędzia przydatne na każdym poziomie edukacji. Nie chcieliśmy także polecać aplikacji "wyręczających" uczniów w wykonywaniu zadań (takich w Internecie także jest sporo...) , a raczej pobudzających ich do odpowiedniej aktywności edukacyjnej.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Poprzez realizację tego wyzwanie udało się nam nawiązać kontakt z innymi, także młodszymi uczniami naszej szkoły. Jako starsi koledzy pokazaliśmy im przydatne w nauce, sprawdzone narzędzia. Ufamy, że tym samym zachęcimy innych uczniów do systematycznej i efektywnej pracy, pokazując im, że nauka może być naprawdę bardzo przyjemna. Być może przyczynimy się także do osiągnięcia przez niektórych lepszych wyników w nauce? To byłby nasz wielki sukces.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
http://sp-rogoznik.szkolnastrona.pl/art,667,uczniowie-polecaja

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
08.05.2021 10:32

Dzień dobry,

dziękuję za relację i towarzyszące jej materiały oraz link. Zawiera ona rzetelny i komunikatywny opis Waszych działań. Polegały one na udostępnieniu- za pomocą tekstów i grafik- aplikacji internetowych przydatnych w nauce szkolnej. Założyliście przy tym, że Wasze informacje trafią do jak najszerszej grupy odbiorców.

Z przyjemnością akceptuję Wasz raport. Tym samym spełniliście kryterium pozwalające ukończyć z sukcesem tegoroczny projekt "Szkoła Demokracji. Gratuluję :-)

W sprawozdaniu znalazły się szczegółowe informacje o tym, jakich narzędzi dotyczyły teksty i grafiki: Duolingo, Quizlet, Matematyka na 5, Polska Ortografia. Zdaliście relację z procesu, w wyniku którego oceniliście, że dane narzędzie może być przydatne w szkole: wyszliście od własnych doświadczeń oraz sięgnęliście po od informacje od innych uczniów i uczennic. Przy tym działaniu posłużyliście się ważnym kryterium: "nie chcieliśmy […] polecać aplikacji wyręczających uczniów w wykonywaniu zadań (takich w Internecie także jest sporo...) , a raczej pobudzających ich do odpowiedniej aktywności edukacyjnej". Odnieśliście się do procesu przygotowania informacji o wybranych narzędziach edukacyjnych i sposobu rozwiazywania pojawiających się problemów: "umieszczenie stworzonych zasobów (plików instruktażowych) na stronie internetowej wymagało pracy szkolnego informatyka". Z relacji wiemy także, kogo uważacie za odbiorców tego działania i jakie pozytywne efekty przewidujecie: "zachęcimy innych uczniów do systematycznej i efektywnej pracy, pokazując im, że nauka może być naprawdę bardzo przyjemna. Być może przyczynimy się także do osiągnięcia przez niektórych lepszych wyników w nauce?"

Wasz pomysł uważam za bardzo obiecujący. Oczywiście, wiele zależy od tego, do jak szerokiej publiczności dotrą Wasze informacje.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz