Aplikacje przydatne w nauce - zachęcamy innych do ich używania
Komunikacja i media: "5. Przygotowujemy film instruktażowy lub grafikę pokazującą, jak korzystać z wybranego narzędzia ułatwiającego naukę, pracę, komunikację."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-08 18:32
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Z początkiem kwietnia zdecydowaliśmy się zająć przedstawieniem - za pomocą grafik - wybranych aplikacji, które mogłyby posłużyć jako pomoc w nauce uczniom naszej szkoły. Wyboru dokonaliśmy podczas trzech spotkań zespołu projektowego z opiekunem, podczas których rozmawialiśmy o dostępnych w internecie aplikacjach, ich możliwościach oraz ograniczeniach. Dokonując wyboru, opieraliśmy się na własnych doświadczeniach, a także braliśmy pod uwagę wskazówki i spostrzeżenia innych uczniów, jako że stojące przed nami wyzwanie odpowiednio wcześnie nagłośniliśmy m. in. na szkolnych i klasowych grupach społecznościowych. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na programy takie jak: Duolingo, Quizlet, Matematyka na 5, Polska Ortografia. Członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego przygotowali opisy oraz instrukcje używania podanych wyżej aplikacji. Gotowe pliki zostały umieszczone na oficjalnej stronie szkoły, w zakładce Samorządu - Uczniowie polecają. Zamierzamy ten obszar naszej strony rozwijać w przyszłości, dzieląc się ze społecznością szkolną ciekawymi narzędziami i stronami internetowymi, dzięki którym nauka może stać łatwiejsza, przyjemniejsza i skuteczniejsza.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania byli bezpośrednio zaangażowani wszyscy członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego oraz jego opiekun - P. Katarzyna Pasek.
W wyborze aplikacji pomagało nam kilkoro uczniów naszej szkoły, z kolei umieszczenie stworzonych zasobów (plików instruktażowych) na stronie internetowej wymagało pracy szkolnego informatyka.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze w realizacji wyzwania okazało się wybranie odpowiednich aplikacji, które nadawałyby się do przedstawienia i polecenia szkolnej społeczności. Chcieliśmy trafić do jak największej grupy odbiorców, polecając narzędzia przydatne na każdym poziomie edukacji. Nie chcieliśmy także polecać aplikacji "wyręczających" uczniów w wykonywaniu zadań (takich w Internecie także jest sporo...) , a raczej pobudzających ich do odpowiedniej aktywności edukacyjnej.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Poprzez realizację tego wyzwanie udało się nam nawiązać kontakt z innymi, także młodszymi uczniami naszej szkoły. Jako starsi koledzy pokazaliśmy im przydatne w nauce, sprawdzone narzędzia. Ufamy, że tym samym zachęcimy innych uczniów do systematycznej i efektywnej pracy, pokazując im, że nauka może być naprawdę bardzo przyjemna. Być może przyczynimy się także do osiągnięcia przez niektórych lepszych wyników w nauce? To byłby nasz wielki sukces.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
08.05.2021 10:32
0
dziękuję za relację i towarzyszące jej materiały oraz link. Zawiera ona rzetelny i komunikatywny opis Waszych działań. Polegały one na udostępnieniu- za pomocą tekstów i grafik- aplikacji internetowych przydatnych w nauce szkolnej. Założyliście przy tym, że Wasze informacje trafią do jak najszerszej grupy odbiorców.
Z przyjemnością akceptuję Wasz raport. Tym samym spełniliście kryterium pozwalające ukończyć z sukcesem tegoroczny projekt "Szkoła Demokracji. Gratuluję :-)
W sprawozdaniu znalazły się szczegółowe informacje o tym, jakich narzędzi dotyczyły teksty i grafiki: Duolingo, Quizlet, Matematyka na 5, Polska Ortografia. Zdaliście relację z procesu, w wyniku którego oceniliście, że dane narzędzie może być przydatne w szkole: wyszliście od własnych doświadczeń oraz sięgnęliście po od informacje od innych uczniów i uczennic. Przy tym działaniu posłużyliście się ważnym kryterium: "nie chcieliśmy […] polecać aplikacji wyręczających uczniów w wykonywaniu zadań (takich w Internecie także jest sporo...) , a raczej pobudzających ich do odpowiedniej aktywności edukacyjnej". Odnieśliście się do procesu przygotowania informacji o wybranych narzędziach edukacyjnych i sposobu rozwiazywania pojawiających się problemów: "umieszczenie stworzonych zasobów (plików instruktażowych) na stronie internetowej wymagało pracy szkolnego informatyka". Z relacji wiemy także, kogo uważacie za odbiorców tego działania i jakie pozytywne efekty przewidujecie: "zachęcimy innych uczniów do systematycznej i efektywnej pracy, pokazując im, że nauka może być naprawdę bardzo przyjemna. Być może przyczynimy się także do osiągnięcia przez niektórych lepszych wyników w nauce?"
Wasz pomysł uważam za bardzo obiecujący. Oczywiście, wiele zależy od tego, do jak szerokiej publiczności dotrą Wasze informacje.
Z pozdrowieniami
Mentor Janusz