Zorganizowanie zajęć na temat motywacji oraz czynników, które wpływają na motywację do nauki

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 04.05.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizacja została przeprowadzona pod koniec kwietnia. Została przeprowadzona prezentacja dla klas trzecich, podczas której młodsi uczniowie odpowiadali na pytania związane z pojęciem motywacji oraz tym co ich motywuje do nauki. Lekcja została przeprowadzona w formie on-line przez ucznia klasy szóstej.

Prezentacja odbyła się w formie slajdów w programie PowerPoint.

Koordynatorka Projektu zorganizowała lekcję wraz z wychowawczyniami obydwu klas.

W prezentacji zostały zawarte pytania otwarte dotyczące pojęcia motywacji, co motywuje uczniów do nauki, co to znaczy motywować oraz czy uczniowie są w stanie motywować innych.

Podczas lekcji młodsi uczniowie chętnie udzielali odpowiedzi oraz potrafili przeprowadzić dyskusje na forum klasowym.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Podczas realizacji wyzwania były zaangażowane cztery osoby: Zosia - odpowiedzialna za stworzenie prezentacji, Igor - zaprezentowanie slajdów młodszym uczniom, Blanca - wsparcie metodyczne, oraz koordynatorka Projektu - odpowiedzialna za organizację lekcji.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Podczas realizacji nie było większych trudności poza bardzo małą ilości czasu na zrealizowanie zadania, niemniej jednak całe wyzwanie zostało zrealizowane w 100%.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Za sukces przede wszystkim uważamy (tak jak i w poprzednich realizacjach) zgranie całego zespołu i umiejętny podział na zadanie. Jednak największym sukcesem było przeprowadzenie bardzo ciekawej i aktywizującej lekcji, podczas której młodsi uczniowie z zainteresowaniem słuchali starszego kolegi i otwarcie wyrażali swoje opinie.

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
04.05.2021 19:32

Witajcie,

dziękuję za kolejną relację. W roli podmiotów swojego działania osadziliście u/u klas trzecich. Szkoda, że nie napisaliście co stało za takim wyborem. To tylko część Waszej szkolnej społeczności, zatem efekty Waszej pracy nie będą się odnosiły do wszystkich uczniów, zachowają charakter niszowy. Cenne jest to natomiast, że było to działanie z pewnością grupowe oraz- co jest cechą Waszego zespołu- oparte na autorskim pomyśle, kreatywne.

Uważacie, że przeprowadzone przez Was zajęcia bardzo się spodobały u/u, do których się udaliście z efektowną prezentacją. Prawdopodobnie skłoniły ich do refleksji nad swoimi motywacjami, podobnie jak i Was, kiedy je przygotowywaliście. To podstawowy walor tego przedsięwzięcia, gdyż jego przydatność dla Waszej społeczności nie jest- moim zdaniem- tak duża, jak mogłaby być. Po pierwsze, ze względu na ograniczoną ilość osób, z którymi się spotkaliście. Po drugie, nic nie piszecie o tym, czy jakiekolwiek ogólniejsze wnioski wyciągnęliście i przedstawiliście nauczycielom do rozważenia, a oto głównie chodziło. Nie włączyliście także do relacji listy czynników motywujących Waszych rozmówców z III klasy -a slajd nr 8 sugeruje, że pytaliście o nie w klasie. Doceniając Wasz wysiłek i kreatywność akceptuję jednak to sprawozdanie mino tego, że nieco rozminęliście z intencją autorów kryteriów do tego wyzwania ("Opierając się na wnioskach z dyskusji, tworzymy zestaw propozycji działań motywujących uczniów i uczennice do nauki").

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz