Szkolna Skrzynka życzeń

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 28.04.2021

0

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizacja zadania trwała od połowy marca do połowy kwietnia. Nasi koledzy mieli miesiąc na zastanowienie się jakie są ich potrzeby, życzenia, jak oceniają starania SU i działania realizowane w naszej szkole. Umieszczenie skrzynki życzeń w świetlicy szkolnej poprzedzone było odpowiednią kampanią informacyjną. Ponadto my, członkowie projektu oraz zarząd SU “zaglądaliśmy”ze skrzynką do każdej klasy, żeby przypominać o akcji oraz zbierać karteczki z pomysłami od naszych kolegów.

Po miesiącu, z wielką ciekawością, otworzyliśmy skrzynkę. Jesteśmy zadowoleni z efektów. Uzyskaliśmy wiele ciekawych głosów, które zrealizujemy w postaci ciekawych działań na rzecz szkoły. Wśród nich znalazły się m.in.: zakup hulajnóg, żaluzji do sal, organizowanie konkretnych zajęć i konkursów czy też kultura osobista w szkole.

Wszystkie zamieszczone w skrzynce pomysły spisaliśmy w formie dokumentu i przekazaliśmy Dyrekcji. Wspólnie przedyskutowaliśmy te, które mogą być zrealizowane jeszcze w trwającym roku szkolnym oraz te, które mają szansę realizacji w kolejnym roku szkolnym. Zapewniamy,że nic nie umknie naszej uwadze.


Analiza “życzeń” przeprowadzona w obecności Dyrekcji uświadomiła nam, że wiele uczniowskich propozycji jest na bieżąco realizowanych w toku roku szkolnego. W naszej szkole zawsze wiele się dzieje. Życie szkoły tętni na korytarzach. Można tam znaleźć dużo informacji  o ciekawych akcjach, projektach, konkursach, warsztatach (np. dotyczących praw dziecka, akcji “Żonkile”, Dnia Ziemi, akcji “Na niebiesko dla Autyzmu”, czy Dni książki itp.). 

Uczniowie pomagają też w dyżurowaniu, starsi opiekują się młodszymi, a miłośnicy przyrody opiekują się szkolną zielenią. Dyrekcja rozważa zakup hulajnóg bezpiecznym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną/ruchową. Jeśli finanse pozwolą, w salach lekcyjnych wymienione zostaną również żaluzje na ciemniejsze. 

Planujemy akcję informującą dla naszych kolegów o kulturze korzystania z miejsc wspólnych w szkole we współpracy z kierownikiem gospodarczym i nauczycielami. 

Natomiast w ramach współpracy ze szkolnym ZHP myślimy o zorganizowaniu zajęć szachowych czy tanecznych dla uczniów.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację zadania zaangażowany był cały zespół Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami. Nasza szkoła cały czas pracuje stacjonarnie, więc mamy ze sobą bezpośredni kontakt. Do szkoły uczęszcza 140 uczniów. Każdy z nich mógł wyrazić swoją opinię. Uzyskaliśmy 28 propozycji. Niektóre się powielały. W sumie swoje propozycje zgłosiło 35 uczniów.



Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Ponieważ nasza szkoła cały czas pracuje stacjonarnie, więc ewentualne trudności rozwiązywane były na bieżąco pod czujnym okiem opiekunów. Realizacja działania przebiegła sprawnie i bez większych problemów.

W naszej ocenie, najtrudniejsze było przełamanie nieśmiałości oraz dodanie odwagi tym, którzy obawiają się lub niechętnie zajmują głos. Wydaje nam się, że z pomocą przyszła dobra akcja informacyjna.



Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

 Sukcesem jest uzyskanie naprawdę fajnych pomysły naszych kolegów, które zadziałały na nas inspirująco i motywująco. Myślimy, że część z tych pomysłów na stałe wejdą w zakres naszych działań.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://zsos17kielce.blogspot.com/2021/04/szkolna-skrzynka-zyczen.html

Podobało Ci się

Komentarze