Nowy środek komunikacji i przekazu w naszej szkole - "Frania" Gazetka SU

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 23.04.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Stworzenie dobrego komunikatora dla uczniów jest bardzo trudnym wyzwaniem, gdyż są to uczniowie w różnym wieku. W dodatku przekazywane informacje muszą zaciekawić czytelnika. Dnia 1.04.2021r zorganizowaliśmy spotkanie, które miało na celu przedstawienie pomysłów na sposób dobrej komunikacji. Wszyscy razem jednogłośnie stwierdziliśmy, że najlepszym sposobem na komunikowanie się z uczniami w obecnych czasach będzie Gazetka Samorządu Uczniowskiego. Chcąc, by w ten projekt zaangażowali się także uczniowie, stworzyliśmy ankietę dotyczącą nazwy gazetki, jak również jakich treści oczekują nasi uczniowie. Ankieta dotycząca nazwy pojawiła się dwa dni później na platformie „Librus”. Uczniowie mieli tydzień na jej wypełnienie, w ostateczności spośród wszystkich podanych propozycji wygrała „Frania”. „Nazwa "Frania” jest nawiązaniem do imienia patrona naszej szkoły, gdyż naszym patronem Franciszek Juszczak. W odpowiedziach zgłosiło się również wielu uczniów chętnych do napisania artykułów o ich pasjach i niesamowitych zainteresowaniach. W ciągu kilku dni dostaliśmy wiele artykułów. Skontaktowaliśmy się z nauczycielem odpowiedzialnym za stronę szkoły i poprosiliśmy o stworzenie zakładki na naszą gazetkę SU. Po dogadaniu szczegółów odnośnie, w jakim miejscu na stronie szkoły miałaby się znajdować gazetka, spotkaliśmy się na platformie „Teams” i omówiliśmy wygląd i rozmieszczenie naszego pierwszego numeru gazetki. Na całością czuwał Marcin Czembrowski ,odpowiadał on również za stronę graficzną gazetki . W ciągu kilku dni gazetka była gotowa, zostały w niej zamieszczone informacje dotyczące tego, co się w szkole, jak również artykuły uczniów i uczennic naszej szkoły. Wysłaliśmy pierwszy numer „Frani” i następnego dnia można już było czytać i ją oglądać na stronie Szkoły Podstawowej nr 25 we Wrocławiu.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację wyzwania zaangażowała się cała społeczność szkolna ,jak również niektórzy nauczyciele.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze naszym zdaniem był kontakt z uczniami w krótkim czasie, gdyż komunikowanie się z tak dużą liczbą uczniów i to w dość krótkim czasie jest wielkim wyzwaniem. Trudne było także dobranie odpowiednich artykułów i nadanie im ciekawego charakteru, ponieważ wymagało to kilku godzin pracy.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Naszym zdaniem największym sukcesem związanym z realizacją było to, że stworzyliśmy środek przekazu, który pozwala uczniom naszej szkoły ,na zobaczenie tego, co się dzieje w obecnym czasie w naszej szkole, ale również pozwala im na pokazanie swoich zainteresowań i talentów. Za sukces można uznać także to, że wielu uczniów zgłosiło się do pisania artykułów w naszej gazetce, dzięki czemu zaangażowaliśmy w to wyzwanie uczniów i uczennice naszej szkoły.

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
http://www.sp25wroclaw.pl/PLIKI/gazetki/FRANIA/GazetkaSamorzaduUczniowskiego.pdf

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
26.04.2021 18:01

Dzień dobry,

dziękuję za relację z realizacji kolejnego wyzwania. Wasza gazetka SU "Frania" prezentuje się znakomicie. Myślę, że jeśli uda Wam się cyklicznie ją wydawać i utrzymać obecny poziom , rzeczywiście powstanie "środek przekazu, który pozwala uczniom naszej szkoły, na zobaczenie tego, co się dzieje w obecnym czasie w naszej szkole, ale również pozwala im na pokazanie swoich zainteresowań i talentów".

Wasza "Frania" to bardzo ciekawy przykład syntezy podejścia tradycyjnego, "analogowego" i cyfrowego. Prezentuje się jak atrakcyjna graficznie gazeta papierowa i porusza kwestie z obszaru klasycznego czytelnictwa ("Co warto czytać?"), ale równocześnie dostępna jest jako plik PDF w zakładce na stronie szkoły i poświęcona w dużej mierze zagadnieniom za świata on-line ("Jak media społecznościowe wpływają na nasze samopoczucie"; "Negatywne aspekty mediów społecznościowych").

Oczywiście to, że do mnie trafia taki model medium, nie musi oznaczać, że podobnie odbiorą gazetkę Wasi koledzy i koleżanki. Uważam, że rozsądnie i profesjonalnie byłoby zbadać to, podobnie jak zbadaliście rozkład opinii nt. tytułu gazetki i częstotliwości jej ukazywania się. Mam tu na myśli zapytanie ich, jak odebrali Waszą propozycję i czy widzą potrzebę zmian.

Wyróżniam Waszą relację za stworzenie szkolnego środka przekazu na naprawdę wysokim poziomie oraz sprawną realizację związanych z tym działań.

Pozdrawiam

Janusz Żmijski