Motywacja do nauki. ZS Zbrachlin

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 16.04.2021

0

2

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Do wyboru tego obszaru zmobilizowała nas sytuacja pandemii, co wiąże się ze zdalnym nauczaniem. Podczas tego systemu nauczania nauczyciele zauważyli spadek motywacji uczniów do nauki oraz do działań na rzecz klasy i szkoły. Sygnały takie nauczyciele przekazali na jednej z rad pedagogicznych. W ramach naszego zespołu projektowego ustaliliśmy plan działań, który byliśmy zmuszeni przeorganizować i dostosować do trybu zdalnej komunikacji. Po konsultacjach z wychowawcami i pedagogiem szkolnym temat przedyskutowano w klasach. Wychowawcy przeprowadzili zajęcia wychowawcze/gry dydaktyczne, obejrzano filmy poruszające temat motywacji w znaczeniu ogólnym. Uczniowie wyrazili chęć przygotowania propozycji motywacji ich do nauki. Następnie zespół projektowy przygotował narzędzie online – ankiety, które zostały przekazane do klas. Na godzinach wychowawczych uczniowie (klasy 4 – 8) w tym samym czasie, pod kierunkiem wychowawców wypełnili ankiety. Taki sposób gwarantował również wysoką frekwencję, a także sprawność jeśli chodzi o czas odesłania formularzy. Ustalono, że badanie przeprowadzone zostanie w klasach starszych. Opracowano analizę ankiet. Wyniki i wnioski zostaną przedstawione na najbliższej radzie pedagogicznej. Część pomysłów zostanie wdrożona jeszcze w tym roku szkolnym, a pozostałe w kolejnym. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Samorząd Uczniowski z opiekunami, dyrektor szkoły, nauczyciel informatyki, wychowawcy klas, pedagog szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Nie napotkaliśmy trudności.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Mimo trudności, jak przy poprzednich zadaniach, komunikacyjnych udało się sprawnie przeprowadzić działanie, w którym udział wzięło ponad 90% uczniów naszej szkoły. Dużym wsparciem dla nas byli wychowawcy i opiekunki SU. Kolejna realizacja zadania uświadomiła, że nasz zespół wspaniale współpracuje i „nadaje na tych samych falach”. 

Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
30.05.2021 16:59

Droga Drużyno!

Brawo z przeprowadzenie wyzwania! Temat utrzymania motywacji podczas zajęć on-line jest szczególnie ważny, co udało Wam się zauważyć i celnie wybrać wyzwanie - które jednocześnie skłoniło wiele osób do refleksji nad tematem zaangażowania a szczególnie jego braku - o co na pewno było łatwo podczas zajęć on-line, które nawet mimo najciekawszej formy sprawiły, że wiele uczniów i uczennic traciło motywacje do nauki. Fajnie, że udało Wam się zrealizować zajęcia podczas godzin wychowawczych a zamiast dyskusji, która była utrudniona postanowiliście poszukać rozwiązania w badaniu o motywacji. Gratulacje też za ciekawe wprowadzenie i filmy dotyczące tematu. Brakuje mi informacji kto konkretnie prowadził dyskusje i czy udało Wam się wprowadzić jakieś zmiany wynikające z otrzymanych wniosków i w jaki sposób poinformowaliście o nich uczniów i uczennice. Zadanie zaliczam, ale proszę o napisanie w komentarzu brakujących informacji.

Pozdrawiam Was ciepło,

Wiola

02.06.2021 12:03

Pani Wioletko, przesyłam komentarz do relacji:
Temat motywacji uczniów podczas zdalnego nauczania po konsultacjach z wychowawcami i pedagogiem oraz z udziałem przewodniczących oddziałów przedyskutowano w klasach. Dyskusje prowadzili przewodniczący oraz wychowawcy, a udział wzięli uczniowie kl. 4-8 na zajęciach wychowawczych na platformie Teams. Wnioski zostały przedstawione wychowawcom, a ci przekazali uczniom. Na ostatnim posiedzeniu Rady Pedagogiczne przedstawiciele SU zaprezentują wyniki ankiet wszystkim nauczycielom. Badanie dotyczyło motywacji uczniów do nauki na zdalnym nauczaniu, mamy nadzieję, że od września rozpoczniemy naukę w trybie stacjonarnym. Mamy już pomysł, aby wtedy przeprowadzić podobne badanie, ale już dotyczące nauki w szkole. Wtedy porównamy te wyniki i również wyciągniemy wnioski, które na pewno wdrożymy w życie.
Pozdrawiamy. Zespół projektowy.