Pomoc w nauce dla kolegów oraz wsparcie w obsłudze Microsoft Teams dla nauczycieli

  • WYBITNA RELACJA

Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."

Dodano: 16.04.2021

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W wyniku klasyfikacji śródrocznej nie wszyscy byli zadowoleni ze swoich osiągnięć. Dlatego uczestnicy programu Szkoła Demokracji postanowili stworzyć korepetycje koleżeńskie pomagające utrwalić wiedzę i pod okiem znajomych rozwijać umiejętności. Zabraliśmy grupę chętnych osób, które chciały pomóc koleżankom i kolegom w lepszym zrozumieniu materiału z języka angielskiego, niemieckiego, chemii, biologii, matematyki i geografii. Na platformie Teams stworzyliśmy zespoły i kanały, na których raz w tygodniu odbywają się zajęcia z danego przedmiotu:

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się od godziny 15.00 do 15.45 w środy

Zajęcia z języka niemieckiego odbywają się od godziny 14.00 do 14.45 w poniedziałki

Zajęcia z chemii odbywają się od godziny 15.00 do 15.40 w piątki

Zajęcia z biologii odbywają się od godziny 14.45 do 15.30 w poniedziałki

Zajęcia z matematyki odbywają się od godziny 15.15 do 16.00 we wtorki

Zajęcia z geografii odbywają się od godziny 15.20 do 16.05 w czwartki

Drugą część naszego wsparcia skierowaliśmy do naszych nauczycieli. Chłopcy z grupy Szkoły Demokracji przygotowali dla nauczycieli i nie tylko wsparcie techniczne w postaci prezentacji wyjaśniającej wszystkie zakamarki i ukryte funkcje Microsoft Teams. Dlaczego to narzędzie? Uzanliśmy, że skoro wszyscy - cała szkoła pracuje na Teamsach warto poznać blisko i coraz bliżej tę aplikację. Przygotowaną prezentację rozesłaliśmy do nauczycieli, uczniów i rodziców.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Korepetycje uczniowskie - W realizację wyzwania zaangażowani byli uczniowie szczególnie z klasy 7b. W skład jednego zespołu wchodziła jedna lub dwie osoby prowadzące oraz od 3 do 5 osób, które potrzebowały pomocy.

Prezentacja instruktażowa - Paweł Celuch, Bartłomiej Krzak i Filip Strzelec


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze w realizacji wyzwania okazało się ustalenie godzin, w których miałyby się odbywać zajęcia. Było to trudne, ponieważ nie każdemu z zainteresowanych koleżeńskimi korepetycjami pasowały godziny spotkań.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Największym sukcesem w realizacji wyzwania jest to, że wszystko co zaplanowaliśmy związane z pomocą koleżeńską udało się. Wszyscy przychodzili na spotkania oraz udało im się lepiej zrozumieć materiał omawiany na lekcjach.

Zainteresowanie zarówno korepetycjami jak i prezentacją instruktażową przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Szczególnie zainteresowanie rodziców uczniów klas I-III prezentacją - poznaniem tajników Teamsa ucieszyło nas bardzo.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://docs.google.com/presentation/d/1PHwR1MU80sVXZEV6-uAzdlqPhO0kebnRsStfxjl6tLs/edit?usp=sharing

Podobało Ci się

Komentarze