Pomoc w nauce dla kolegów oraz wsparcie w obsłudze Microsoft Teams dla nauczycieli
-
WYBITNA RELACJA
Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-03 15:04
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
W wyniku klasyfikacji śródrocznej nie wszyscy byli zadowoleni ze swoich osiągnięć. Dlatego uczestnicy programu Szkoła Demokracji postanowili stworzyć korepetycje koleżeńskie pomagające utrwalić wiedzę i pod okiem znajomych rozwijać umiejętności. Zabraliśmy grupę chętnych osób, które chciały pomóc koleżankom i kolegom w lepszym zrozumieniu materiału z języka angielskiego, niemieckiego, chemii, biologii, matematyki i geografii. Na platformie Teams stworzyliśmy zespoły i kanały, na których raz w tygodniu odbywają się zajęcia z danego przedmiotu:
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się od godziny 15.00 do 15.45 w środy
Zajęcia z języka niemieckiego odbywają się od godziny 14.00 do 14.45 w poniedziałki
Zajęcia z chemii odbywają się od godziny 15.00 do 15.40 w piątki
Zajęcia z biologii odbywają się od godziny 14.45 do 15.30 w poniedziałki
Zajęcia z matematyki odbywają się od godziny 15.15 do 16.00 we wtorki
Zajęcia z geografii odbywają się od godziny 15.20 do 16.05 w czwartki
Drugą część naszego wsparcia skierowaliśmy do naszych nauczycieli. Chłopcy z grupy Szkoły Demokracji przygotowali dla nauczycieli i nie tylko wsparcie techniczne w postaci prezentacji wyjaśniającej wszystkie zakamarki i ukryte funkcje Microsoft Teams. Dlaczego to narzędzie? Uzanliśmy, że skoro wszyscy - cała szkoła pracuje na Teamsach warto poznać blisko i coraz bliżej tę aplikację. Przygotowaną prezentację rozesłaliśmy do nauczycieli, uczniów i rodziców.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Korepetycje uczniowskie - W realizację wyzwania zaangażowani byli uczniowie szczególnie z klasy 7b. W skład jednego zespołu wchodziła jedna lub dwie osoby prowadzące oraz od 3 do 5 osób, które potrzebowały pomocy.
Prezentacja instruktażowa - Paweł Celuch, Bartłomiej Krzak i Filip Strzelec
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejsze w realizacji wyzwania okazało się ustalenie godzin, w których miałyby się odbywać zajęcia. Było to trudne, ponieważ nie każdemu z zainteresowanych koleżeńskimi korepetycjami pasowały godziny spotkań.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Największym sukcesem w realizacji wyzwania jest to, że wszystko co zaplanowaliśmy związane z pomocą koleżeńską udało się. Wszyscy przychodzili na spotkania oraz udało im się lepiej zrozumieć materiał omawiany na lekcjach.
Zainteresowanie zarówno korepetycjami jak i prezentacją instruktażową przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Szczególnie zainteresowanie rodziców uczniów klas I-III prezentacją - poznaniem tajników Teamsa ucieszyło nas bardzo.
Inne pliki związane z realizacją wyzwania
- niemiecki-pomoc-kol-4-1_8ae0.jpg
- niemiecki-pomoc-kol-3-1_8e13.jpg
- niemiecki-pomoc-kol-5-1_905e.jpg
- niemiecki-pomoc-kol-1_929c.jpg
- geo-pomoc-kol-2-1_985f.png
- chemia-pomoc-kol-4-1_9d04.png
- biol-pomoc-kol-2-1_a0ae.jpg
- mat-pomoc-kol-1_a310.jpg
- chemia-pomoc-kol-2-1_a695.png
- biol-pomoc-kol-1_aa1f.jpg
- niemiecki-pomoc-kol-2-1_ac8e.jpg
- chemia-pomoc-kol-1_aff9.png
- biol-pomoc-kol-1_b346.jpg
- chemia-pomoc-kol-3-1_b5a1.png
- geo-pomoc-kol-1_b844.png
- angielski-1_baa3.png
- angielski-2_bcce.png
- angielski-3_bf13.png
- angielski-4_c136.png