Czy rozumiesz za co i jak jesteś oceniany podczas lekcji?
Uczenie się i nauczanie: "1. Badamy, czy uczniowie i uczennice rozumieją, za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-23 14:45
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Została przygotowana i przeprowadzona online anonimowa ankieta wśród uczniów klas 4 – 8 dotycząca oceniania. Została ona przez nas następnie przeanalizowana. Opracowane przez nas wyniki zostały przedstawione Radzie Pedagogicznej na zebraniu RP.
Czy rozumiesz za co i jak jesteś oceniany podczas lekcji?
- ankieta anonimowa na cele Samorządu Uczniowskiego.
1.
Czy znasz kryteria oceniania ze wszystkich przedmiotów?
Tak
Nie
2.
Czy wiesz jakie trzeba spełnić wymagania na poszczególną ocenę?
Tak
Nie
3.
Z którego przedmiotu kryteria oceniania są dla ciebie najmniej jasne?
4.
Czy nauczyciele uzasadniają wystawione oceny?
Tak
Nie
Nie zawsze
5.
Z jakiego przedmiotu nie uzyskujesz informacji o wystawionej ocenie?
6.
Czy uważasz, że jesteś oceniany sprawiedliwie? Jeśli nie podaj przykład.
7.
Czy oceny dostarczają ci informacji o twoich postępach lub trudnościach w nauce?
Tak
Nie
8.
Czy masz możliwość poprawienia oceny bieżącej? Jeśli nie podaj przykład.
9.
Czy twoim zdaniem oceny z przedmiotów mają wpływ na ocenę z zachowania?
Tak
Nie
Nie wiem
10.
Czy masz możliwość uczęszczania za zajęcia wyrównawcze lub konsultacje, by poprawić ocenę bieżącą? Jeśli nie to podaj przykład.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
opiekuni projektu, RP
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
sprecyzowanie zagadnień mających znaleźć się w ankiecie
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Ankieta dostarczyła nam wiedzy o tym, czy nasi koledzy rozumieją za co i jak są oceniani oraz pozwoliła nam uzyskać ich oczekiwania oraz prośby zmian w sposobie oceniania na niektórych przedmiotach. Nauczyciele przychylili się do tych próśb i wprowadzili zmiany szczególnie w sposobie oceniania wypowiedzi ustnych (takie prośby pojawiały się najczęściej w ankiecie)