Diagnoza potrzeb i zainteresowań uczniów w naszej szkole w celu korekty planu pracy SU

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 31.03.2021

0

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Realizację wyzwania zaczęliśmy po feriach w styczniu 2021 r. Uzgodniliśmy wraz z naszą opiekunką, jak ma przebiegać realizacja tego wyzwania. Umieściliśmy na Teamsach informacją o przeprowadzanej „ankiecie” i o możliwości przesłania swoich propozycji zmian w planie pracy SU.

Stworzyliśmy osobnego messengera, na którym uczniowie i uczennice mogli umieszczać swoje propozycje. Zapytaliśmy także co ich interesuje. Poprosiliśmy, aby powiedzieli nam czego im obecnie brakuje.  Okazało się, że w obecnie w dobie pandemii nasi koledzy najbardziej tęsknią za wspólnymi zajęciami integracyjnymi. Marzą o kolejnych nocach w szkole ("zorganizujcie conajmniej dwie noce w szkole jak tylkom to będzie możliwe"), zajęciach sportowych, wspólnych pieszych wycieczkach, wyjściach do kin, a nawet muzeum. Przesłali nam zdjęcia z imprez, których najbardziej im brakuje. Nauczyciele- wychowawcy jak i my uczestnicy projektu zachęciliśmy uczniów do wypełniania ankiety i do dużego zaangażowania w wyzwanie. Śledziliśmy z zainteresowaniem przebieg i zmiany, jakie zachodzą w ankiecie każdego dnia. Po upływie dwóch tygodni zorganizowaliśmy spotkanie na platformie „Teams”, by porozmawiać o wynikach ankiety, jak również, by przeanalizować przesłane przez naszych kolegów i koleżanki propozycje akcji i imprez . Na spotkaniu nasze przemyślenia i pomysły przełożyliśmy na wnioski dotyczące tego wyzwania. W pierwszym pytaniu (pytaliśmy o zainteresowania) zauważyliśmy, że najwięcej uczniów interesuje się różnego rodzaju sportami, natomiast z drugiego pytania można odczytać, że spora część uczniów i uczennic (32%) uważa, że poznawanie kultury jest również potrzebne. Z trzeciego pytania można wywnioskować, że uczniowie naszej szkoły spędzają obecnie wolny czas na oglądaniu seriali na Netflixie i filmów na youtube. Odpowiedzi na to pytanie pokazało nam że obecnie najczęściej spędzają czas wolny biernie. Wyniki tutaj są bardzo wyrównane, gdyż 20% ankietowanych wybiera granie na komputerze, 24% - Netflixa lub filmy na youtube a 35% spotkania ze znajomymi (niestety online). Możemy z tego wywnioskować, że uczniowie w dużym stopniu wybierają wirtualny świat jednak tęsknią za spotkaniami z drugim człowiekiem. W czwartym z pytań zauważyliśmy, że ankietowani najczęściej przy wyjściu z domu nie chodzą do kina ((1%) - mieszkamy na wsi i kino wiąże się z dość kosztownym wyjazdem), czy sklepu (10%) , preferują bardziej wyjścia do znajomych (37%) i inne (52%). Wpiątym pytaniu zapytaliśmy jakie zmiany należy wprowadzić w planie pracy SU. 47% uczniów odpowiedziało , że należy zaplanować noc w szkole jak tylko wrócimy do nauki stacjonarnej. 20 % marzy o dyskotece lub wspólnym ognisku, 25% chce aby było więcej gier typu escape roomy ( w okresie nauki online - proponują więcej wirtualnych escape roomów). 8% nie ma pomysłu. 

Analizując ankiety i przesłane zdjęcia musimy stwierdzić że najbardziej zaangażowali uczniowie klas 4-6. Bardzo nas to cieszy bo jest szansa że zechcą aktywie działać w SU.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Tylko zespół projektowy i wychowawcy (zachęcali do udziału w ankiecie)

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Zaangażować klasę 8. Niestety to nasza porażka - nie udało się zachęcić ich do udziału w naszym wyzwaniu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Zaangażowanie klas 4-6. Cieszymy się że tak chętnie wzięli udział. Cieszymy się, ze nasi koledzy chcą się integrować.

Sukcesem jest też to, że z "ankiety wynika że nasze propozycje podobają się kolegom i koleżankom.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
01.04.2021 18:10

Samorząd nie może działać w próżni. Świetnie to rozumiecie, podejmując wyzwanie rozpoznania potrzeb i zainteresowań uczniów oraz uwzględnienia ich w planie pracy Samorządu Uczniowskiego. Czas pandemii zastąpił relacje bezpośrednie wirtualnymi, więc wszyscy tęsknią za powrotem do szkoły. Wynika to też z Waszej diagnozy i przesyłanych zdjęć - wspomnień. Na powrót do normalności jeszcze musimy poczekać, ale Wy macie już plan wspólnych działań.