Turniej e-sportowy "Chemia z Minecraftem"

  • WYBITNA RELACJA

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 30.03.2021

2

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Pierwszym krokiem w realizacji tego zadania były konsultacje przeprowadzone z uczniami klas 4-8 na temat ich ulubionych gier on-line. Najpopularniejszą grą w naszej szkole okazał się być Minecraft!

 

Po wybraniu gry przeszliśmy do planowania szczegółów naszego turnieju na spotkaniu on-line za pomocą naszego samorządowego google classroom, ustaliliśmy następujące rzeczy:

  • Spisaliśmy regulamin w którym można było znaleźć kryteria oceny prac,
  • Ustaliliśmy temat przewodni (nie bez powodu związany z chemią, patronką naszej szkoły od tego roku jest Maria Skłodowska-Curie),
  • Wybraliśmy serwer (płatny - finansowany z funduszy SU) na którym odbywał się turniej,
  • Przydzieliliśmy obowiązki,
  • Założyliśmy oddzielny google classroom dla graczy biorących udział w turnieju (traktowaliśmy to miejsce jako tablicę ogłoszeń, pytań lub wymiany informacji - to było bardzo przydatne miejsce dla wszystkich 54 graczy biorących udział w turnieju),
  • Ustaliliśmy wysokość nagród (bony do empiku za 50zł).

 

Następnie udostępniliśmy graczom na classroomie poświęconym turniejowi instrukcje do logowania na serwer. Po udostępnieniu tej informacji wszyscy uczniowie mieli tydzień czasu na zagospodarowanie swojej działki. Po tym czasie dostęp do serwera został zamknięty i prace można było tylko oglądać.

 

Po ukończeniu budowy komisja w składzie: wicedyrektor, nauczyciel chemii, nauczyciel informatyki, przewodniczący SU oraz dwóch opiekunów SU spotkała się on-line na oglądanie prac. Każdy członek komisji miał za zadanie przydzielić od 1 do 5 punktów w czterech kategoriach. Spotkanie zajęło nam ponad dwie godziny! Podjęcie decyzji nie było łatwe.

 

Ostatecznie dyskusja komisji zaowocowała stworzeniem następującego ogłoszenia o wynikach:

 

Wyniki turnieju e-sportowego: Chemia z Minecraftem

 

Samorząd Uczniowski serdecznie dziękuje za udział wszystkim 54 uczestnikom turnieju e-sportowego: Chemia z Minecraftem!

Wykonane prace były bardzo ciekawe i nasza komisja miała nie lada wyzwanie.

Mogliśmy zobaczyć ciekawe laboratoria, muzea, niesamowite ośrodki nauki, kolejki i nawet naszą szkolną salę 202.

Po długich obradach jury konkursowe wyłoniło 3 drużyny, które zajęły pierwsze miejsca.

 

Kategoria: drużyny 2/3 osobowe

I miejsce: Norbert Sakowicz oraz Bartłomiej Żołądkiewicz (klasa 8c)

 

Kategoria: drużyny 4/5 osobowe

I miejsce (ex aequo) dwie drużyny:

drużyna: Antoni Sarnowski, Michał Czuj, Dmytro Petrenko, Szymon Majewski (klasa 6c)

drużyna: Tymoteusz Kowalski, Maksymilian Kluj, Oskar Rutowski, Maksymilian Kaniecki (klasa 7c)

 

Nagrody dla drużyn, które zajęły pierwsze miejsce już czekają na odbiór w sekretariacie naszej szkoły – zapraszamy!

Stosowne podziękowania za udział w turnieju zostaną przekazane pozostałym drużynom po powrocie do nauczania stacjonarnego.

Maria Skłodowska-Curie na pewno byłaby dumna z naszych uczniów.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych e-sportowych sukcesów!

 

Wasz Samorząd Uczniowski

 

W zakupie nagród wspomogła nas również Rada Rodziców!

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Nauczyciele zasiadający w komisji, Rada Rodziców.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsza okazała się być kontrola graczy w trakcie trwania tygodnia na budowanie prac. Czasami gracze wchodzili na nieswoje prace i niszczyli to, co inni zbudowali. Musieliśmy zablokować wiele możliwości na serwerze, by uniknąć takich sytuacji.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało nam się zintegrować wielu uczniów.

Niektóre zespoły miały w swoim składzie uczniów z różnych klas.

Turniej został bardzo dobrze przyjęty przez naszą szkolną społeczność. Już otrzymujemy pytania kiedy można spodziewać się kolejnego takiego wydarzenia.

Uczniowie sami byli zachwyceni pracami jakie powstały w ramach konkursu.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://sp2plewiska.edupage.org/a/samorzad-uczniowski

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
09.04.2021 13:10

Hej! Gratulację, świetnie!

Waszą relację czytam z wypiekami na twarzy :) mimo, że sama mało gram w gry, to czuję, że było to spore przedsięwzięcie i mocno angażujące m.in. dbanie o prace uczestników przed niszczycielami.
Świetnie:
- regulamin turnieju;
- współdecydowanie;
- wykorzystanie obecnej "zdalnej" sytuacji do realizacji czegoś o czym można nawet nie pomyśleć w szkole stacjonarnej. A tak turniej można wykorzystać do realizacji nawet na terenie szkoły.
- integracja szkoły w drużynach;- pozytywne promowanie gier komputerowych, które nie zawsze muszą wiązać się z graniem w samotności, przemocą itp...- edukacja przez gry komputerowe i tym bardziej chemia , która może w pierwszym spotkaniu odpychać, a przez grę zespołową może zachęcić.  

Skoro jest taki pozytywny odzew warto go wykorzystać, a wasze działanie ubogacić np:
- drużyny z jednym dorosłym (może być rodzić, może być nauczyciel/ka) też zapewne będzie go nauczyć jak się poruszać w grze :)
- turniej rodzinny uczeń i rodzic/opiekun/ka;
- kategorie poza ilością osób to np: z innych przedmiotów;
To tylko przykłady od których mogą powstać jeszcze inne pomysły:)

Jeśli chodzi o tych, którzy psuli grę innym, warto zrobić ewaluację tego projektu zastanowić się nad wszystkimi plusami i minusami i na bieżąco wymyśleć rozwiązania. Tego typu ewaluację warto robić po każdym zadaniu w miarę na bieżąco aby pamiętać jak najwięcej szczegółów z realizacji.
Pamiętajcie! przy takiej ewaluacji warto wziąć pod uwagę nie tylko przebieg działania, ale też okres przygotowawczy.

Jak już wspomniałam sama średnio gram w gry, ale w takim turnieju chętnie wzięła bym udział. Gratuluję wam sukcesu, osiągnięcia celu głównego, a także tych celów dodatkowych, o których wspominam w pierwszej części komentarza.

Pozdrawiam
Mentorka Aga

11.04.2021 21:36

@Agnieszka Kowalska

Bardzo dziękujemy za tak miły o ciekawy komentarz! :)
Już myślimy o turnieju szachowym on-line w naszej szkole. Propozycja padła od jednego z uczestników naszego pierwszego e-turnieju.

Plewiska pozdrawiają!